- Jarní kolo Sbírky potravin letos připadá na sobotu 24. dubna
- Do Sbírky potravin se zapojí na 57 prodejen společnosti BILLA
- V posledním kole se jen v obchodním řetězci BILLA podařilo vybrat téměř 40 tun potravin, které by stačily na přípravu více než 78 000 porcí jídla
Dobročinná akce Sbírka potravin slouží k tomu, aby lidé svým nákupem pomohli domácnostem a rodinám v tíživé situaci. Pro svoji popularitu se od roku 2019 koná dokonce dvakrát ročně, a to na jaře a na podzim. V minulém roce kvůli začínající koronavirové pandemie se bohužel jarní kolo neuskutečnilo, zůstalo pouze podzimní, které i přes opatření se stalo rekordním. Letos, i navzdory stále trvajícím restrikcím, se jarní kolo sbírky chystá. Společnost BILLA je opět partnerem, do sbírky zapojí na 57 prodejen po celé České republice.
V rekordním kole podzimní Sbírky potravin minulého roku obchodní řetězec BILLA vybral 39 187 kg zboží, z něhož by se dalo připravit 78 375 porcí jídla. Ani u chystaného jarního kola společnost BILLA nebude chybět, zapojí více prodejen. Zákazníci tak budou moci nakoupit potřebným na 57 prodejnách BILLA v celé České republice. Jedná se o vybrané prodejny v Praze, Brně, Plzni, Zlíně, či Teplicích. Kompletní seznam prodejen zákazníci naleznou na stránkách www.billa.cz. Mezi doporučovanými položkami do nákupního košíku jsou opět základní potraviny jako cukr, olej, konzervy a jiné trvanlivé zboží, ale i drogerie, dětská výživa a jiné potřeby pro děti.
„Těší nás, že už několik let můžeme pomáhat potřebným. Kvůli panující situaci bylo jarní kolo opět v ohrožení, ale jsme velice rádi, že se uskuteční. Doufáme, že se ponese v podobném duchu solidarity jako kolo podzimní a lidé budou znovu pomáhat znevýhodněným skupinám,“ říká Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace a koordinátorka projektu za společnost BILLA ČR.
Sbírka potravin je organizována Českou federací potravinových bank, Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s klíčovými obchodními řetězci působícími na českém trhu, Asociací společenské odpovědnosti, Raben Logistics Czech a partnery z neziskového sektoru. Záštitu nad její realizací převzal ministr zemědělství Miroslav Toman.
Potravinové banky se potýkají více než dříve s nedostatkem zásob pro potřebné. Koronavirová epidemie zapříčinila nárůst osob, které se ocitly v nouzi. Kritickou situaci silně vnímá i veřejnost, která na podzim pomohla vybrat 396 tun suchých a trvanlivých potravin a 44 tun základních hygienických potřeb.
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši přes 34 mld. Kč (2019), s 241 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.
REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.
REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy.
Více informací na http://www.billa.cz