Prvním měsícům roku kralují komediální pořady, překvapily Kukačky a Božena

Brno, 14. dubna 2021 – Počátkem roku 2021 vyhledávali televizní diváci především humor a českou originální tvorbu. Vyplývá to z interních dat internetové televize Kuki. Nejvíce diváků přilákali v prvních měsících jako už tradičně Simpsonovi, následovaní českým televizním hitem Slunečná. Žebříčky sledovanosti však v lednu, únoru a březnu zahýbaly české premiéry včetně životopisné minisérie Božena. Češi také více než kdy předtím mezi jednotlivými kanály během sledování přepínají. 

„Ze statistik sledovanosti je zřejmé, že se čeští diváci chtěli v prvních měsících roku 2021 u obrazovky především pobavit nebo si oddechnout. Výjimkou byly pouze novinky domácí televizní tvorby jako Kukačky nebo Božena, které ihned po premiéře vystoupaly na přední místa diváckého zájmu,“ říká Eva Mlynářová, specialistka digitálního obsahu televize Kuki. 

První místo v žebříčku sledovanosti Kuki si již od minulého podzimu drží Simpsonovi. Na dalších místech je ale situace napínavější. Ještě na konci minulého roku se totiž zdálo, že je stříbrná pozice
komediálně-romantického seriálu Slunečná neochvějná. S vysílací pauzou se ale hned za animovanou rodinku ze Springfieldu prodral sitcom Teorie velkého třesku

Moc se „na bedně“ ale neohřál – v prvních dnech roku 2021 totiž Česká televize uvedla historický seriál Božena o životě nejslavnější české spisovatelky, který se na druhém místě sledovanosti držel po celou dobu vysílání pořadu. 

O bronzovou příčku se pak ucházely hned tři české televizní počiny. Nejprve si nejlépe vedla Ulice, kterou hned po odvysílání prvního dílu nové sezóny nahradila reality show Výměna manželek. Vzápětí ji však vystřídal seriálový hit z produkce veřejnoprávní televize Kukačky, které se v TOP 3 udržely až do finále první řady odvysílaného v pátek 2. dubna. 

Bez přepnutí ani 20 minut

Statistiky sledovanosti odhalily zajímavý fenomén – Češi u jednoho pořadu vydrží v průměru stále kratší dobu. Zatímco v roce 2019 strávili sledováním jednoho pořadu v průměru 18 minut (1 080 vteřin), následující rok už to bylo o 20 sekund méně. V roce 2021 Kuki očekává pokračování tohoto trendu: „Pro kontinuálně se snižující dobu, po kterou diváci vydrží u jednoho pořadu bez přepnutí na jiný kanál, se nabízí hned několik vysvětlení. Diváci ve větší míře objevují chytré funkce moderních televizí, včetně přetáčení reklam nebo upozornění na start oblíbeného pořadu. Nabídka kanálů, ze kterých mohou vybírat, se navíc neustále rozšiřuje – jen do Kuki v tomto roce přibyly hned dva kanály, Markíza International a Šlágr Premium,“ vyjmenovává Lukáš Pazourek.

O společnosti

Internetová televize Kuki je unikátní, ryze česká IPTV služba, která nabízí sledování televizního obsahu. Kromě více než 33 000 pořadů, které jsou k dispozici na 145 TV kanálech, nabízí možnost zhlédnutí až 7 dní nazpět, TV archiv nebo videopůjčovnu. Divákům umožňuje velkou míru přizpůsobení v podobě svobodné volby skladby TV kanálů nebo uživatelských profilů. Kromě České republiky působí i na slovenském trhu. Provoz i vývoj Kuki zajišťuje společnost SMART Comp. a.s., poskytovatel internetové služby pod značkou netbox a IPTV služby pod značkou Kuki.


Web ǀ Facebook ǀ Twitter ǀ Instagram

Označeno tagem