PR komunikaci největšího českého e-shopu s vínem Rybízák řídí agentura PREST

Agentura PREST převzala PR komunikaci největšího českého online prodejce vín, značky Rybízák. V rámci marketingové komunikace zakladatel Petr Čerňanský zpočátku spoléhal především na kombinaci SEO s PPC a sociální sítě. Se získáním vedoucí pozice na online trhu s víny ale dostala větší prostor strategická a dlouhodobá komunikace se zákazníky.

14. 4. | „Jako největší tuzemský online prodejce vín, kterým se značka Rybízák stala, jsem cítil potřebu rozšířit marketingové, a především PR aktivity. Pomocí PR máme za cíl přiblížit produkty blíže koncovým zákazníkům a vysvětlit, v čem jsou naše vína specifická,“ uvádí majitel a ředitel značky Rybízák Petr Čerňanský.

„Rybízák se na všech svých marketingových platformách profiluje hravou, přátelskou a vtipnou komunikací se zákazníky. To pro nás znamená zajímavou výzvu, jak skloubit Rybízákovu přirozenou tonalitu s PR, kde je třeba zaujmout větší odstup a serióznost,“ říká ke spolupráci Veronika Drdáková, PR konzultantka z agentury PREST, která se o klienta stará.  

Rybízák začal v roce 2005 prodejem jednodruhových ovocných vín, ke kterým postupně přidává nevšední ovocné, bylinné i květinové mixy na základě vlastních receptur. V roce 2021 výrazněji rozšiřuje sortiment produktů i o pochutiny k vínu, bylinné čaje nebo energetické nápoje. Největší mediální úspěch dosáhl se svým svařákem Teplouš, který se během dvou měsíců prodeje dostal do top 3 nejprodávanějších produktů v historii firmy. 

„Pevně věřím, že s ovocnými víny dobyjeme nejen celý český trh, ale i část evropského. Lidé se mohou těšit na výborná nová vína v limitovaných edicích i přírůstky od stálého sortimentu. Chystáme všech osm stálých vín prodávat i v plechu, aby se mohly snadno sbalit na letní kempování nebo výlety. Po businessové stránce máme ambice zahájit provoz několika nových e-shopů a masivně rozšířit naše působení do vícero prodejních kanálů,“ naznačuje obchodní plány zakladatel českých ovocných vín Rybízák Petr Čerňanský.  

Rybízák

Rybízák je česká značka ovocných vín, kterou Petr Čerňanský založil v roce 2016 ve Frýdku-Místku. Ovoce na vína odebírá primárně od českých, případně slovenských pěstitelů a výroba probíhá na Moravě. Snahou je eliminovat chemické přísady a dosáhnout co nejdůvěrnější chuti ovoce. Mezi nejoblíbenější produkty patří Rybízák, Maliňák, Hrušňák, limitovaný svařák Teplouš či nealkoholické víno Hrozňáček. V roce 2020 značka přesáhla obrat 50 milionů korun.

Prest

PR agenturu PREST založila Pavlína Vít v roce 2015. Zaměřuje se především na oblast lifestylu, s důrazem na segment jídla, módy a kosmetiky. Dlouhodobě pracuje pro módního návrháře Pavla Berkyho, uzeniny Váhala nebo e-shop s cukrářskými potřebami Dortisimo. V nedávné době začala agentura PREST poskytovat kompletní PR servis pro neziskovou organizaci Poradna Vigvam, českou značku vín Rybízák a e-shop Bavíměvařit.cz.