MALL pomůže obchodníkům s rozjezdem a udržitelným růstem. Se startupem Lemonero spouští službu MALL Financing

Praha, 19. dubna 2021 – Internetové tržiště MALL, skrze nějž své zboží díky programu MALL Partner prodává již 2 000 obchodníků, přináší novou službu. Ve spolupráci s fintech startupem Lemonero nabídne možnost dostupného financování MALL Financing, na které dosáhnou i začínající e-shopy. Největší české tržiště tak pokračuje v posilování ekosystému služeb, které mají obchodníkům v konkurenčním prostředí české e-commerce pomoci snáze růst a uspět.

E-shopy v raném stadiu rozvoje se velmi často potýkají s nedostatkem „růstových“ peněz, které jsou nutné například k nákupu skladových zásob či k investicím do marketingu. Kvůli příliš krátké historii prodejci obvykle nedosáhnou na běžný bankovní úvěr ani na další obdobné formy financování. Právě s tímto problémem chce MALL svým partnerským obchodníkům ve spolupráci s fintech startupem Lemonero pomoci.

Nová služba MALL Financing umožňuje obchodníkovi přímo z partnerského portálu zažádat o financování od 30 tisíc až do milionu korun, a to s pomocí krátkodobé půjčky na 3, 6 či 12 měsíců a s úrokem 0,99 % měsíčně. Podání žádosti trvá méně než půl hodiny a schválení proběhne do pěti minut. Prostředky má obchodník na účtu ještě ten samý den. Startup Lemonero, který je jedničkou na trhu financování e-shopů a službu pro MALL zajišťuje, totiž díky napojení na e-shopový systém a unikátnímu skóringovému modelu okamžitě zanalyzuje obrat obchodníka a velmi spolehlivě tak zjistí, na jak vysokou půjčku daný e-shop bezpečně dosáhne.

„E-commerce je nesmírně dynamický obor a dostupnost růstových peněz je pro úspěch obchodníka klíčová. Banky ale pro začínající e-shopy nemají adekvátní produkty. Pro vyřízení půjčky požadují osobní návštěvu pobočky a předložení mnoha dokumentů včetně účetních závěrek, které jim mladé e-shopy přirozeně dát ještě nemohou. Lemonero naopak umí již po devíti měsících existence e-shopu efektivně vyhodnotit, na jakou půjčku bezpečně dosáhne, a bez složitého papírování mu pomůže v růstu. Vše je na pár kliknutí a kompletně online,“ popisuje Jan Laštůvka, CEO startupu Lemonero.

Největší přidanou hodnotou nové služby MALL Financing je maximální jednoduchost a dostupnost. Obchodník na pár kliknutí zjistí, jak vysokou půjčku si může dovolit, během půl hodiny podá žádost a peníze na nákupy či investice má okamžitě k dispozici. E-shop tak může bleskově reagovat na případné změny na trhu, optimalizovat své cash-flow nebo peníze využít třeba k expanzi na zahraniční trhy, které pro české obchodníky skýtají velký potenciál.

„Mnoho e-shopů se dnes poohlíží po penězích na rozšíření prodeje do zahraničí a dostupné financování jim na trhu dosud chybělo. Nejde navíc jen o expanzi. Pokud například dojde k náhlému výkyvu poptávky, obchodník musí být schopen bleskově reagovat a dokoupit skladové zásoby, aby nečelil zbytečné ztrátě. Věřím, že MALL Financing je služba, která našim obchodníkům skutečně pomůže, protože chytré financování od Lemonero je od začátku do konce stavěno právě pro ně a s ohledem na jejich potřeby,“ popisuje Jakub Kováč, ředitel programu MALL Partner.

Kromě zahraniční expanze či nákupu skladových zásob potřebují e-shopy financovat také jednorázové marketingové akce. Pro mnoho obchodníků jsou totiž zásadní sezónní období jako například Vánoce nebo Black Friday, během kterých se vyplatí do propagace zainvestovat, protože peníze se rychle vrátí. I pro tuto příležitost je chytré růstové financování MALL Financing vhodným řešením, které e-shopu pomůže získat výhodu v nesmírně konkurenčním prostředí české e-commerce.

MALL Financing je pro MALL dalším krokem na cestě k vybudování celého ekosystému služeb, se kterými chce největší české tržiště pomáhat obchodníkům růst, umožnit jim nabízet ten nejlepší možný zákaznický servis a třeba také urychlit již zmíněnou zahraniční expanzi. Kromě novinky MALL Financing mají obchodníci v rámci programu MALL Partner k dispozici rovněž službu MALL Delivery, která jim umožňuje připravené objednávky snadno, kvalitně a bez papírování dopravit k českým i slovenským zákazníkům.

O MALL Group / Poznámka pro editory:

MALL Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje čtyři hlavní oblasti: tradiční e-commerce, online prodej potravin, internetovou televizi a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v devíti zemích a s více než dvěma tisící zaměstnanci nabízí své služby 90 milionům obyvatel střední a východní Evropy. V roce 2020 doručila svým zákazníkům více než 11 milionů objednávek. Strategií MALL Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, skupinou PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Role řídícího akcionáře připadá skupině Rockaway.

Více informací na http://mallgroup.com/ a https://www.mall.cz/o-mall-group

O Lemonero / Poznámka pro editory:

Fintech startup Lemonero je česká jednička na poli financování e-shopů. Vizí Lemonero je změnit tradiční metody přístupu k provoznímu kapitálu a pomáhat e-shopům růst a plnit si své sny. Díky své unikátní platformě, poháněné daty a AI, umožňuje Lemonero e-shopům získat peníze potřebné k růstu rychle, online a bez zbytečného papírování – ať už e-shop shání peníze na skladové zásoby, expanzi nebo třeba marketing. Financování Lemonero využilo již více než 100 e-shopů, kterým bylo profinancováno více než 30 milionů korun.