Magazín Český export a podnikání vstupuje do světa online na webu Exportmag.cz

Praha, 10. 5. 2021 – Odborný časopis Český export a podnikání svůj obsah nově nabídne kromě dosavadní tištěné verze i na webových stránkách Exportmag.cz. Čtenářům přinese poutavé a obsahově nabité články, exportní příběhy, analýzy ale i rozhovory. Obsah připravuje agentura CzechTrade a portál pro podnikatele BusinessInfo.cz. Odborným gestorem projektu je Ministerstvo průmyslu a obchodu. Každou středu dostane na webu prostor silné téma z oblasti českého exportu a podnikání.

„Jsem ráda, že se exportéři dostanou k zajímavým článkům kdykoliv a kdekoliv, a věřím, že pro jejich byznys budou informace na stránkách Exportmag.cz přínosem,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro EU a zahraniční obchod, Martina Tauberová a dodává: „Jsme si vědomi, že kvalitní, rychlé a jednoduše dostupné informace jsou v současné době klíčové.“ 

„K transformaci zaběhlého tištěného formátu nás motivovala mimo jiné i pandemie, která nám ukázala, že čtenáři Českého exportu a podnikání potřebují informace ihned, nikoli na měsíční bázi. I nadále však zachováváme prémiové tištěné vydání, které bude vycházet v nižší frekvenci než dosud,“ říká Zuzana Synková, ředitelka odboru marketingu a komunikace agentury CzechTrade. 

Magazín Český export a podnikání je určen především vývozcům a dalším podnikatelům působícím v oblasti zahraničního obchodu. Díky online formátu umožní oslovit ještě širší spektrum exportérů. Oproti dosavadnímu formátu krátkých informačních článků nově přinese texty založené na konceptu „long read“. Ty nabídnou unikátní informace z celého světa, aktuální témata v obchodu, exportní inspirace a zkušenosti a business lifestylu. Budou reagovat jak na aktuální vývoj na trzích, ale také rozebírat nadčasové motivy. Obsah webu bude vznikat ve spolupráci s odborníky i úspěšnými exportéry. Důraz bude redakce klást kromě detailního rozboru témat také na infografiky, online prostředí umožní doplňovat o audiovizuální obsah.

„Mezi témata, o kterých budeme psát, patří nové zahraniční příležitosti pro české firmy a příběhy úspěšných vývozců. Přineseme také tipy, jak vést jednání a chovat se v zahraničí s ohledem na odlišnosti různých kultur. Chceme reflektovat to, co právě hýbe mezinárodním byznysem. Letos to je nejen pandemie, ale třeba také brexit a krize mezinárodní dopravy. Již tento týden nabídneme detailní pohled na další silné téma – chystanou Světovou výstavu EXPO v Dubaji,“ vysvětluje šéfredaktor Českého exportu a podnikání, Tomáš Stingl.

Vedle nového formátu bude nadále vycházet i tištěná verze časopisu, který agentura CzechTrade vydává již více než deset let. Nabídne výběr těch nejlepších článků za uplynulé období a bude doplněný o další exkluzivní obsah. „Portál BusinessInfo.cz, který se který se o oba formáty magazínu bude obsahově starat, je již několik let partnerem magazínu. Silné propojení proto bylo logickým krokem.  Věřím, že si nový web, stejně jako tištěný magazín, získá přízeň jak mezi exportéry, tak i dalšími čtenáři, kteří se zajímají o zevrubný pohled na byznys ve světě,“ říká vedoucí projektu BusinessInfo.cz, Dita Slunečková.

„Možnost navázat na původní tištěný časopis Český export a podnikání a posunout jej do online formátu je pro nás skvělou příležitostí, jak oslovit nové publikum. Naším cílem je vytvořit exkluzivní magazín. Exkluzivní v tom smyslu, že nabídne články s jedinečnými informacemi od zdrojů přímo ze zahraničí, málo známá fakta a leckdy i pikantní zkušenosti z obchodních jednání,“ dodává Dita Slunečková.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 57 zemích na pěti kontinentech.www.czechtrade.cz