Trenéři NHL dostali pro Stanley Cup vylepšený software k detailní analýze vlastní i soupeřovy hry

Praha — 12. května 2021 Trenéři v nejlepší hokejové lize světa se před blížícím play off mohou při volbě taktiky opřít o ještě podrobnější data o hráčích a herních situacích. Společnost SAP ve spolupráci s Národní hokejovou ligou (NHL) totiž na základě posezónních workshopů s trenérskými štáby dále vylepšila mobilní aplikaci SAP NHL Coaching Insights pro iPad. Aktualizovanou aplikaci lze využít k hlubší předzápasové přípravě a přibyly v ní další metriky, které si vyžádali samotní trenéři.

Všech 31 týmů, které jsou v této sezóně součástí NHL, může nyní využívat nové funkce:

  • Předbrankový prostor na míru: Každý tým vnímá nebezpečnost jednotlivých zón v okolí branky jinak. Tato funkce trenérům umožní zvolit si jednu z pěti oblastí, v nichž je vysoká pravděpodobnost skórování, a přizpůsobit tomu svou taktiku.
  • Plánování buly: Trenéři mohou procházet všechny potenciální možnosti dvojic hráčů při vhazování a zvolit si tu s největší šancí na úspěšně vyhrané buly. Funkcionalita zaznamenává poměr výher a proher hráče na různých místech vhazování proti různým soupeřům. Během hry někdy nastane situace (například po zakázaném uvolnění), kdy trenér přesně ví, který ze soupeřových hokejistů se postaví na buly. Face-off Matchup Planner nabídne trenérům v reálném čase data na míru, což jim pomůže při rychlém rozhodování.
  • Herní trendy / analytika: Trenéři mohou detailně analyzovat střely vlastního i soupeřova týmu v klíčových úsecích hry. Funkce zaměřené na zjištění trendů ve hře jim poskytnou informace ve zlomových momentech zápasu.
  • Rychlost hráče: Kluby NHL budou mít informace o tom, kolik který hráč nabruslil a jaké nejvyšší rychlosti dosáhl, takže mohou během duelů lépe řídit čas strávený na ledě. Aplikace dokáže určovat rychlost a vzdálenost v desetisekundových intervalech, a pomůže tak dosáhnout optimální délky jednoho střídání.
  • Nepřetržitý přístup: Aplikace nyní trenérům umožňuje připravit lepší strategii před utkáním s konkrétním soupeřem, dělat během utkání změny založené na datech a analyzovat výkon ihned po závěrečné siréně. Uživatelská data naznačují, že díky rozšířenému přístupu používá SAP NHL Coaching Insights čím dál víc trenérů, kteří prostřednictvím této aplikace také sledují své příští soupeře a sbírají informace k lepšímu sestavení herního plánu, i když jejich tým zrovna nehraje.

„Během pandemie se při spolupráci a interakci s hráči spoléháme na technologie více než kdykoliv předtím,“ uvedl Mike Sullivan, hlavní kouč Pittsburgh Penguins. „Nabitý program ještě zvýraznil důležitost správného řízení jednotlivých hráčů s ohledem na jejich zatížení. Sledovat čas strávený na ledě i další metriky je pro nás kritické,“ tvrdí šéf lavičky Tučňáků.

Aplikace v budoucnu počítá s dalšími vylepšeními. Jakmile bude možné sledovat pohyb puku pomocí systému Puck and Player Tracking, SAP NHL Coaching Insights pro iPad nabídne trenérům i následující informace:

  • Čas, který puk stráví v jednotlivých pásmech: Trenéři budou mít k dispozici osm různých variant dat, takže budou moci ještě přesněji určit, kolik času se hrálo v jednotlivých pásmech. Aplikace nabídne i možnost filtrovat tato data podle daného hráče či třetiny.
  • Virtuální opakování: Příští sezónu by měly být k dispozici nové animace, které vizuálně zjednoduší přehled o tom, jak se puk do konkrétních pásem dostal. Přibydou i podrobnosti o jednotlivých hráčích, z nichž bude možné zjistit, jak se chovali pod tlakem. Každá část utkání bude k dispozici v reálném čase nebo ze záznamu.

Možnosti zpracování dat, které nabízí databáze SAP HANA Cloud, se v kombinaci se stávajícím monitorovacím systémem hráčů NHL naplno ukáží v okamžiku, kdy se na led vrátí puky umožňující sledování pomocí senzorů. Aplikace pak bude trenérům i jejich štábům téměř v reálném čase nabízet obrovské množství nových informací, včetně aktualizací a vysvětlení daných situací. V budoucnu, kdy se taková pokročilá analytika stane běžnou součástí hry, lze očekávat i příliv nových statistik určených divákům. Tato data budou dostupná už přímo během vysílání, na webové stránce nhl.com/stats nebo na sociálních sítích.

Aplikace SAP NHL Coaching Insights je založena na platformě SAP Business Technology Platform a využívá databázi SAP HANA Cloud. Trenéři ji poprvé dostali k dispozici v roce 2019, ale díky neustálým vylepšením míra jejího využití mezitím stoupla na čtyřnásobek a aplikace se pro práci trenérů stala důležitým nástrojem.

Fungování SAP NHL Coaching Insights ukazuje video na YouTube.

O společnosti SAP
Strategií společnosti SAP je pomoci firmám stát se inteligentním podnikem. Jako lídr na trhu s podnikovým aplikačním softwarem pomáhá firmám všech velikostí a ze všech oborů k lepšímu fungování. 77 % světových výnosů z obchodních transakcí má co dočinění se systémy SAP. Technologie, jejichž součástí je strojové učení, internet věcí a pokročilé analytiky, pomáhají našim zákazníkům přetvořit jejich firmy v inteligentní podnikání. SAP poskytuje jednotlivcům a organizacím obchodní expertízu a rozvíjí spolupráci, díky níž jim umožňuje mít vždy náskok před konkurencí. Společnostem zprostředkováváme jednoduché využití technologií, díky čemuž mohou náš software využívat tak, jak sami chtějí a bez komplikací. Naše end-to-end sady aplikací a služeb pomáhají zákazníkům z komerční i veřejné sféry a napříč 25 různými odvětvími v dosahování vyšších zisků, v přizpůsobování se aktuálním potřebám a ve schopnosti těžit z rozdílného přístupu. Díky celosvětové síti zákazníků, partnerů, zaměstnanců a uvědomělých lídrů pomáhá SAP ke zkvalitňování lidských životů. V České republice působí společnost od roku 1992 a dosud získala více než 1 300 zákazníků z oblasti podniků, finančních institucí a organizací veřejné správy. Součástí SAP v České republice je také SAP Services, SAP Ariba a SAP Concur. Pro vice informací navštivte www.sap.comSAP News Center a sledujte SAP na Twitteru @sapnews či na Instagramu @LifeAtSap.

Označeno tagem