Společnost Up Česká republika znovu reaguje na dlouhodobě tíživou situaci restaurací. V rámci svého projektu Jídlo na webu, který se zaměřuje na online objednávání jídel z restaurací s sebou, se vzdává až do konce roku všech svých provizí a zpřístupňuje jeho služby restauracím zdarma. Jedná se o další formu podpory gastroprovozovnám. Již dříve společnost Up ČR přistoupila k odměňování zákazníků za útraty v restauracích, zrychlení proplácení papírových stravenek, zrušení denního limitu na stravence nebo odpuštění poplatků v gastrosektoru.
„Již více než rok fungují restaurace v omezeném režimu. Mnoho z nich muselo ukončit svou činnost, další fungují na hranici existence a ani s rozvolňováním není jasné, v jakém počtu se budou zákazníci vracet. Proto jsme se rozhodli pomoci restauracím nastartovat jejich byznys a nabídnout jim možnost využít moderní a osvědčený prodejní kanál do konce roku zcela zdarma,“ říká Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika.
Jídlo s sebou častěji než dříve
Služba Jídlo na webu začala fungovat v říjnu loňského roku a navázala na objednávání jídla z okének, které se vedle rozvozu osvědčilo během mimořádných vládních opatření spojených s koronavirem. I po otevření tuzemských restaurací se totiž ukázalo, že mnoho lidí dává stále přednost online takeaway službám. Tento trend lze proto opět očekávat po blížícím se znovuotevření.
„Pro restaurace bude návrat zákazníků do restaurací klíčový a každý způsob, který jim pomůže zvýšit množství či hodnotu objednávek bude mít zásadní vliv na jejich budoucnost. Právě stravenky mohou zákazníky ke zvýšeným útratám v restauracích dobře motivovat a my tuto motivaci dlouhodobě podporujeme,“ vysvětluje Nicoletti a dodává: „Ačkoliv provize za využití Jídla na webu zdaleka nedosahovaly provizí rozvozových společností, věříme, že i tato podpora přijde restauratérům maximálně vhod.“
Jídlo z okénka bez čekání
Restauracím přináší tento systém kromě nových zákazníků a větších tržeb přehlednější správu objednávek jídla s sebou. Ty, které přijdou z JidloNaWebu.cz, restaurace přijme přes aplikaci v mobilním telefonu nebo tabletu. Sama si přitom může nastavit časová okna objednávek i lhůtu pro přípravu a vydání jídla. Díky objednávce a zaplacení přímo přes JidloNaWebu.cz tak hosté restaurace nemusejí čekat na jídlo ve frontě na ulici, ale mohou si ho rovnou vyzvednout.
Zákazníkům služba ukáže restaurace, které vydávají jídlo s sebou, zobrazí jejich kompletní nabídku a ve vybraných restauracích umožní objednání jídla na konkrétní čas, stejně jako jeho zaplacení eStravenkou nebo platební kartou přímo v systému. V současné době tato služba funguje v téměř 150 restauracích v Praze a dalších větších městech jako jsou Pardubice, Mladá Boleslav nebo Liberec.
Za 200 bodů oběd zdarma
Vedle odpuštění provizí Up ČR podporuje restaurace již od června loňského roku skrze slevový program Up Club, do něhož je zapojeno přes 10 000 restauračních zařízení, které akceptují platbu eStravenkou. Od června 2021 zákazníci získají za každých 130 utracených korun 10 bodů, za 200 nasbíraných bodů jim pak Up ČR připíše na účet eStravenky kredit v hodnotě 130 korun. Od počátku krize už Up ČR takto „rozdal“ více než 50 000 obědů. Body do Up Clubu uživatelé eStravenky získávají i objednávkou na portálu Jídlo na webu.
Zrušení limitu útrat i Platba mezi kolegy
Stejně tak byl již minulý rok v návaznosti na mimořádné opatření zrušen denní limit na transakce realizované eStravenkou, aby si lidé pracující doma mohli objednat například i obědy na několik dní dopředu. Pro snadnější finanční vyrovnávání za oběd mezi kolegy v rámci jedné firmy pak Up ČR spustil službu Platba mezi kolegy.
Up Česká republika, která zahájila svoji činnost na českém trhu v roce 1995 pod názvem Chèque Déjeuner, je součástí mezinárodní skupiny Groupe Up, která je nyní přítomna ve 29 zemích po celém světě. Up Česká republika je předním hráčem v oblasti zaměstnaneckých výhod a HRtech a poskytuje atraktivní a inovativní motivační platformy organizacím, které považují angažované zaměstnance za klíč k obchodnímu úspěchu, ale také nabízí inovativní řešení v oblasti marketingu a strategického rozvoje podnikání. Schopnost analyzovat současnou situaci zákazníků a navrhovat a implementovat efektivní systémy výhod a věrnostní programy činí z Up Česká republika lídra v určování tohoto trendu. Více informací o společnosti na www.upcz.cz.