Startup Dateio expanduje na Slovensku a celkově nabízí odměny za nákup kartou více než 3 milionům evropských klientů

Českému fintechu Dateio se daří pandemii navzdory – meziročně ztrojnásobil příjmy a chystá expanzi na nové trhy


Card-linked marketing platforma českého startupu Dateio nabízí zákazníkům odměny za nákup kartou přímo v jejich mobilním bankovnictví. V Česku ji pro své klienty využívají banky Unicredit, Airbank a Česká spořitelna. Právě s mateřskou společností České spořitelny, Erste Group, Dateio nedávno spustilo program Moneyback i pro klienty Slovenské spořitelny a tím navýšilo dosah card-linked marketingových kampaní na více než 2,5 milionů českých a slovenských klientů. Celkový počet evropských klientů, kteří mohou cashback a věrnostní nabídky partnerů Dateio využívat, pak překročil 3 miliony. Za poslední rok se přitom na Dateio platformě ztrojnásobily příjmy z kampaní – ukazuje se tak, že card-linked marketing vydělává partnerům peníze i v období omezení prodeje.

„Bankám a fintech projektům pomáháme inovovat jejich produkty pomocí transakčních dat. V případě card-linked marketingu provozujeme jejich věrnostní a cash-back karetní programy, našim partnerům z řad obchodníkům tím nabízíme možnost oslovit potenciální klienty přímo v mobilním bankovnictví,” vysvětluje card-linked marketing Ondřej Knot, spoluzakladatel startupu Dateio, a dodává: „Ve všech zemích, kde působíme – v Česku, na Slovensku a v Rumunsku, jsme přitom jediná platforma na card-linked marketing, celkově patříme mezi největší v Evropě. Nabídky našich partnerů oslovují nyní více než 3,4 milionů klientů.

Českému fintechu Dateio, který loni Deloitte ocenil v žebříčku Fast 50 jako jednu z nejrychleji rostoucích firem v regionu, se nadále daří růst, pandemii navzdory. „Síla naší platformy je v možnosti segmentovat kampaně na základě reálného spotřebního chování a chránit si tak marži. V tomto těžkém období ale partneři oceňují hlavně fakt, že na platformě platí jen za reálné prodeje. I v době lockdownu se nám tak na platformu hlásí další a další obchodníci,” doplňuje Knot. Za poslední rok se tak startupu Dateio dařilo růst ve všech důležitých metrikách – počet uživatelů na platformě vyrostl o 87 % a měsíční počet aktivních uživatelů se více než zdvojnásobil. Card-linked marketing vydělával partnerům peníze i v období omezení prodeje, meziročně se celkové příjmy z kampaní dokonce ztrojnásobily.

Magickou hranici 3 milionů uživatelů na platformě překročil český fintech startup spuštěním programu Moneyback na Slovensku – klienti Slovenské spořitelny tak v aplikaci George najdou jednoduchou možnost ušetřit – stačí aktivovat odměnu a bonus se jim po nákupu kartou automaticky přičte na účet. Do programu se na Slovensku hned ze startu zapojilo přes 80 značek, mezi nimi i LIDL, ÖMV, NAY Elektrodom, Panta Rhei nebo 101 Drogerie. Card-linked marketingová platforma Dateio jim nabízí dosah na téměř milion slovenských klientů.

Další potenciál k růstu vidí Dateio v dalších evropských zemích – druhé polovině tohoto roku plánuje startup spustit svou platformu v Rakousku, Chorvatsku a Maďarsku. Ve všech těchto zemích bude přitom český startup první firmou, která tuto službu nabízí.