Bankovní identita, a.s. představila vizuální koncept a komunikační agentury

PRAHA, 31. května 2021 – BankID vytváří národní standard online ověření a elektronického podpisu. Vizuální koncept a grafická podoba značky BankID, včetně nového loga s prvky zámku a klíče, vznikly ve spolupráci strategické a inovační agentury Unicorn Attacks a Studia Najbrt. Komunikaci má na starosti PR agentura Bison & Rose. 

Společnost Bankovní identita sdružuje většinu tuzemských bank s více než pěti miliony klientů internetového bankovnictví, kteří mohou v případě zájmu od června pod značkou BankID nově přistupovat i ke komerčním službám. „Značka BankID je ambasadorem jednoduchosti a bezpečnosti. Prakticky kdekoli v soukromé sféře budou moci zákazníci na dálku jednoduše podepisovat smlouvy, objednávat služby či se k nim přihlašovat, bezpečně a rychle skrze svou bankovní identitu. Proto jsme hledali řešení, které onu jednoduchost podtrhne,“ říká k vizuální identitě Jan Blažek, člen představenstva Bankovní identita a.s., která BankID provozuje. 

„Nový vizuální koncept má za cíl vybudovat moderní a v digitálním prostředí velmi rozpoznatelnou značku, a to i ve velmi malých aplikacích, například ve formě tlačítka. Chtěli jsme podtrhnout její důvěryhodnost, která je pro většinu klientů při online ověřování identity klíčová. A to doslova. Typografický design loga totiž obsahuje prvky zámku, klíče, a obecně evokuje bezpečnost, jednoduchost a digitální čistotu,“ doplňuje Aleš Najbrt, art director Studia Najbrt. 

BankID má ambici stát se synonymem pro pohodlné, bezpečné a jednoduché digitální ověřování a elektronický podpis v Česku. „Strategií značky BankID je být vyzyvatelem všeho zbytečného a nepotřebného. Ať už se jedná o zdlouhavé registrace do e-shopů, pamatování hesel, složité byrokratické postupy nebo obecně vytváření stále stejného ověřování a digitální verifikace pořád dokola. BankID je ´no bullshit brand´ černé na bílém. Proto je strategie podtržena sloganem ´Vždyť už to máte“, což je velmi čistá a srozumitelná aspirace značky a služby s ní spojené. Každý, kdo používá internetové bankovnictví, totiž BankID už opravdu má díky digitálnímu klíči ve své bance,“ vysvětluje Vítek Šubert, spoluzakladatel Unicorn Attacks. 

Bison & Rose, přední komunikační agentura, která poskytuje servis významným mezinárodním korporacím a špičkovým tuzemským značkám, připravuje pro Bankovní identitu komplexní řešení včetně komunikace na sociálních sítích: „Je skvělé, že můžeme být součástí dynamického týmu a pracovat pro klienta, se kterým máme unikátní příležitost digitalizovat Česko,“ komentuje práci Jana Lutonská z Bison & Rose. 

Služby pro soukromé firmy pod značkou BankID začínají fungovat od června. Zájem projevují energetické společnosti, pojišťovny a finanční instituce a také oblasti školství, médií, kultury a medicíny. Poptávka je i od technologických a sázkových společností nebo dopravců. Mezi první potvrzená jména patří Pražská plynárenská a pojišťovna Kooperativa. Například v Norsku bankovní identitu využívá až 900 firem a průměrný občan službu použije dvěstěkrát ročně.

Akcionáři společnosti Bankovní identita nyní jsou Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Fio banka, Komerční banka, mBank, Moneta, Raiffeisenbank a UniCredit Bank. Seznam firem využívajících BankID bude k dispozici na www.bankid.cz.

Přílohy:

Ukázka loga, claimu a použití loga na reklamních předmětech 

Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky
Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky
Obsah obrázku text, exteriér, podepsat, ulice

Popis byl vytvořen automaticky