Tipsport COOL Ligu suverénně opanoval tým Entropiq Prague. Přepsal historii soutěže

Devátá sezóna Tipsport COOL Ligy ve hře Counter-Strike: Global Offensive zná svého vítěze. Stupně nejvyšší patří týmu Entropiq Prague, kterému se podařil historický kousek. Jako první dokázali jeho hráči zvítězit, aniž by v celé soutěži ztratili jedinou mapu. Entropiq Prague tak získává nejenom největší porci bodů do klasifikace Vodafone Mistrovství ČR v počítačových hrách 2021, 100 000 korun, ale také bude reprezentovat Česko v kvalifikaci na prestižní turnaj BLAST Premier Showdown, kde se utká s předními evropskými týmy. 

Osm týmů stálo na startu, čtyři nejlepší se utkaly v play-off a na konci stanul jediný šampion. Tím se v 9. sezóně s naprostým přehledem stává tým Entropiq Prauge. Jeho hráči si vedli suverénně po celou základní část a do vyřazovací části postoupili z 1. místa. Spolu s ním se kvalifikovaly i celky ENTERPRISE, eSuba a Sampi.Tipsport. Všechny čtyři týmy patřily mezi favority už před začátkem soutěže, takže jejich postup nebyl žádným překvapením. Stejný průběh jako základní část pak mělo i finále, Entropiq Prague nenechali nic náhodě a po vítězství 2:0 v semifinále nad Sampi.Tipsport a 3:0 ve finálové bitvě nad ENTERPRISE se stávají neoddiskutovatelnými králi 9. sezóny Tipsport COOL Ligy. Bronzovou příčku bere eSuba.

„Je super mít titul Tipsport COOL Ligy, my se ale chceme ukázat především v Evropě. Vítězství na české a slovenské scéně musíme potvrdit tam. Dokázali jsme si i my sami, že jsme dobrý tým a můžeme porážet česko-slovenské týmy. Teď to ale musíme předvést v evropských soutěžích. Věříme, že právě takovéto výsledky nás dokážou nakopnout,“ řekl po vítězném finále kapitán týmu Entropiq Prague Michal „leckr“ Kadlíček.

A právě k tomu budou mít ideální příležitost. Entropiq Prague totiž budou pokračovat do východoevropské kvalifikace na turnaj BLAST Premier Showdown. Pokud v ní uspějí, utkají se s nejlepšími organizacemi světa a na své konto si připíšou zhruba 550 00 korun (25 000 dolarů).

Zájem diváků se zvyšuje

Letošní 9. sezóna Tipsport COOL Ligy ukázala, že zájem diváků o esport stále velmi rychle roste. Oproti předchozí sezóně se jen na platformě Twitch zvýšil počet zhlédnutí o 100 000. Výrazný nárůst zaznamenal také celkový počet zhlédnutí na Facebooku, Twitchi, HbbTV i na televizních obrazovkách Chuck TV, který překonal hranici 700 000 zhlédnutí. Organizátoři si pak pro diváky připravili více než 120 hodin obsahu. Zápasy doplňoval také bohatý program a díky zapojení Tipsport COOL Ligy do iniciativy Zdravý hráč byly pro fanoušky připraveny také speciální výzvy, díky kterým si mohli během přestávek také fyzicky zacvičit. 

„Rozmach esportu je v plném proudu a jsem velmi rád, že to potvrzuje i zájem diváků o naše soutěže. Každá sezóna Tipsport COOL Ligy byla vždy něčím unikátní – ať už vyrovnanými souboji, či v tomto případě neuvěřitelnou jízdou vítězů. A právě jedinečné příběhy jsou tím, co do světa virtuálních sportů láká stále více fanoušků. Chci poděkovat nejenom jim, ale také partnerům soutěže a všem kolegům, kteří se na organizaci podílejí,“ říká Pavel Kristián z agentury PLAYzone, hlavní organizátor Tipsport COOL Ligy.

Podzimní 10. sezóna Tipsport COOL Ligy bude mít jednoznačného favorita. Kromě známých jmen budou mít Entropiq Prague nového vyzyvatele. V barážích mezi dvěma nejhoršími celky 1. divize a dvěma nejlepšími celky 2. divize totiž dokázal uspět tým GLORE, který postupuje do nejvyšší soutěže. V ní se dokázali udržet také slovenští DEFEATERS. Naopak mezi tuzemskou elitou se neudrželi Dark Tigers. 

Konečné pořadí 9. sezóny Tipsport COOL Ligy

  1. Entropiq Prague
  2. ENTERPRISE
  3. eSuba
  4. Sampi.Tipsport
  5. Dynamo Eclot
  6. eEriness.MARVO
  7. Dark Tigers (sestup)
  8. DEFEATERS (záchrana)

Strategickým partnerem se v tomto ročníku opět stala sázková kancelář Tipsport. Ligu také podporovali výrobce herních periferií Logitech a výrobce počítačů HAL3000. Dalšími partnery sezóny byli výrobce chipsů Pringles, prodejce elektroniky Datart, řetězec restaurací s rychlým občerstvením KFC, výrobce energetických nápojů Big Shock! a výrobce herního příslušenství DEV1S.

Oficiální stránky Tipsport COOL Ligy:

https://www.coolliga.cz/

O PLAYzone

Agentura PLAYzone se zaměřuje na pořádání herních eventů, online marketing v herní komunitě, profesionální živé přenosy z herních i neherních akcí a také každoroční pořádaní Mistrovství České republiky v počítačových a mobilních hrách, která jsou považována za vrcholné esportové akce roku. Velkou aktivitou je také portál PLAYzone.cz, jenž je nejnavštěvovanějším herním portálem na českém internetu a jehož náplní je každodenní pořádání turnajů a zpravodajství z domácího i zahraničního světa esportu, společně s celou řadou komunitních aktivit. V roce 2019 se PLAYzone strategicky spojila se stanicí Prima COOL. Cílem tohoto spojení je rozvoj esportu a dále pak zatraktivnění televizního a online vysílání na Prima COOL.