CleverFarm sbírá ocenění za chytré zemědělství v Česku i v zahraničí

Česká technologická společnost CleverFarm vybojovala první místo v prestižní soutěži Generali EnterPRIZE, a to v oboru nejudržitelnějších firem v Česku. Společnost díky tomu postoupila i do zářijového mezinárodního kola v Bruselu, kde bude za Českou republiku prezentovat problematiku chytrého a dlouhodobě udržitelného zemědělství. Za poslední dva roky se jedná již o třetí významné ocenění pro CleverFarm s domácím i mezinárodním přesahem.

Soutěž Generali EnterPRIZE, jejímž pořadatelem je Generali Česká pojišťovna, si klade za cíl ocenit malé a střední evropské podniky, které se zaměřují na dlouhodobě zelený rozvoj a podporu domácí ekonomiky, a to při zachování co nejpozitivnějšího dopadu na současné i budoucí životní prostředí.  

Za splnění těchto kritérií ocenila odborná porota prvním místem brněnskou společnost CleverFarm. Ta se dlouhodobě zabývá vývojem chytrých řešení pro zemědělce, která při současném snižování nákladů a hnojiv zvyšují celkové výnosy z půdy až o jednu třetinu. Kromě finanční výhry ve výši sto tisíc korun čeká společnost i mezinárodní kolo soutěže v Bruselu. V září letošního roku na ní bude CleverFarm zastupovat Českou republiku jakožto lídra v oblasti šetrného a udržitelného rozvoje.

Jasně vidíme, že existuje pozitivní vztah mezi udržitelným chováním firem a jejich finanční výkonností. Udržitelné obchodní modely mohou významně přispět k dlouhodobému úspěchu i rychlejšímu zotavení po ekonomicky složitých obdobích,“ vysvětluje Karel Bláha, ředitel pro korporátní obchod a člen představenstva Generali České pojišťovny.

Za poslední dva roky se jedná již o třetí významnou cenu

Za rozvoj udržitelnosti se letos CleverFarm zařadila i do TOP 10 v projektu Udržitelný byznys roku. V něm byla oceněna desítka zajímavých tuzemských projektů, které výrobou zboží nebo poskytováním služeb přímo podporují šetrnější přístup k naší planetě.

A mezi TOP 10 startupy ve střední Evropě se společnost objevila i díky pátému ročníku mezinárodní soutěže CEE Startup Challenge, která se konala minulý rok v červenci. Společnost na ní vybojovala druhé místo.

Česko se v posledních letech dostává na první příčku v oblasti racionálního a šetrného využívání zemědělské půdy. Prestižní ocenění, jakými jsou třeba Generali EnterPRIZE nebo CEE Startup Challenge, potom dokazují, že se tak děje zcela oprávněně. Jsme hrdí, že jsme součástí udržitelného rozvoje a že svojí troškou přispíváme k lepší budoucnosti nejenom u nás doma, ale i za hranicemi,” uvádí výkonný ředitel CleverFarm Vojtěch Malina.

Chytré senzory snižují spotřebu vody v Latinské Americe i v Keni

CleverFarm pomáhá zemědělcům hospodařit se zdroji nejen u nás, ale i v zahraničí. Ceny za udržitelnost získala společnost mimo jiné i díky významným projektům v Africe a v Latinské Americe.

Ty se týkají především výrazného snižování vodní spotřeby při pěstování plodin, v Africe se potom díky optimalizaci závlahových systémů podařilo zvýšit zemědělský výnos o rovných 200 %. V oblastech, kde může být pěstování určitých plodin extrémně náročné, se proto jedná i o způsob, jakým lze do budoucna zamezit hladomorům a problémům s nárazovou i dlouhodobou neúrodou. 

Udržitelnost je téma, jehož důležitost s každým rokem sílí. Nejedná se přitom pouze o způsob, jakým zachovat přírodní zdroje i pro naše potomky. Především se jedná o prostředky, díky kterým můžeme zemědělcům z celého světa pomoct v tom, aby produkovali lepší úrodu za využití mnohonásobně nižších nákladů, popřípadě pěstovali věci tam, kde to před pár lety bylo považováno za nemožné. Poděkovat bychom za to měli chytrým technologiím, které nám v tomto ohledu otevírají mílovými kroky stále nová a úspornější řešení,” uzavírá Vojtěch Malina.

O společnosti CleverFarm

Česká společnost CleverFarm přináší moderní a inovativní řešení pro oblast precizního zemědělství. Vize společnosti spočívá v přínosu udržitelného, ekonomicky efektivního a ekologického způsobu hospodaření pro všechny zemědělce. Portfolio jejich služeb lze aplikovat do nejrůznějších koutů světa, od malých rodinných zemědělských podniků po velké společnosti vlastnící desítky tisíc hektarů půdy. Jedná se o ryze českou firmu, která působí nejen na domácím trhu, ale i na Slovensku, Ukrajině, Chile, Srbsku nebo Rusku. Opírá se o vlastní praktické zkušenosti z polí, ale i o silné partnery, jako jsou John Deere, Vodafone nebo Syngenta.