NTT vytvoří „digitální dvojče“ Tour de France

NTT tak vytvoří jeden z největších digitálních stadionů.  Díky unikátním technologiím propojí osoby i celé procesy na vzdálenost 3400 km

Praha, 25. června

Společnost NTT Ltd., oficiální technologický partner A.S.O., vytvoří největší propojený stadion na světě. Pro Tour de France vytvoří takzvané „digitální dvojče“ závodu. Společnost shromáždí miliony datových bodů, které umožní divákům zažít ohromující vizualizaci všech detailů v průběhu tohoto třítýdenního závodu, který se koná od 26. června do 18. července 2021.

Vzhledem k probíhajícím cestovním omezením a bezpečnostním opatřením COVID-19 nabídne společnost NTT společně s A.S.O. řadu digitálních služeb, které zapojí fanoušky po celém světě. Patří mezi ně např.:

  • Race Center – oficiální stránky poskytující aktuální informace o závodu v oficiální mobilní aplikaci Tour de France, včetně živého sledování závodníků na letour.fr
  • LeTourData – poznatky založené na datech a předpovědích umělé inteligence na Twitteru, Instagramu a v televizním vysílání
  • 3D Tracker – aplikace umožňující sledovat detailní 3D pohled na etapy
  • Tour de France Fantasy by Tissot – sportovní fantasy hra propojující realitu s umělou inteligencí
  • NTT Media Wall – multimediální displej v závodních vesnicích zobrazující vizualizaci z LeTourData a aktuální živé záběry

Vytvoření digitálního dvojčete pomocí IoT a edge computing

Tour de France je mobilní stadion, který se po dobu 21 dní každý den přesouvá po trase dlouhé 3 400 km. Navštíví i ta nejodlehlejší místa ve Francii, od malebného venkova až po drsnou krajinu Alp a Pyrenejí.

Vytvoření digitálního dvojčete závodu umožní všem provozním pracovníkům získat celkový přehled v reálném čase a zajistit tak průběh a bezpečnost celého závodu. Společnost NTT využije širokou škálu IoT snímačů, výpočetních systémů a datových sítí, které spolu s digitálními mapovými modely etap integruje do inteligentních platforem. To umožní sledování pelotonů, doprovodných vozů i případných kontaktů COVID-19 v reálném čase.

Další novinkou pro rok 2021 je, že společnost NTT bude provádět průběžnou analýzu závodu a její výsledky bude v reálném čase předávat doprovodným vozidlům. Nabídne tak aktuální přehled o situaci i v odlehlých oblastech vysokých hor.  

Peter Gray, Senior Vice President, Advanced Technology Group, Sport společnosti NTT Ltd., uvedl: „Digitalizaci Tour de France jsme zahájili v roce 2015 sběrem dat od cyklistů za účelem poskytování aktuálních informací v reálném čase. Každý rok se nám dařilo úroveň využívaných technologií zvyšovat. Letos vytváříme digitální dvojče závodu. Jde o velmi dynamické a stále se měnící prostředí, které vyžaduje okamžitý přístup k informacím. Výsledkem budou informovanější a angažovanější diváci.“

Připojení prostřednictvím zabezpečeného cloudu

Díky hybridnímu prostředí fyzických i virtuálních serverů, kontejnerů a nejrůznějších bezserverových aplikací probíhá vše prostřednictvím automatizované softwarově definované infrastruktury. NTT tak umožňuje podporovat tuto širokou škálu fanouškovských a provozních služeb pro A.S.O. Vše pak monitoruje prostřednictvím portálu služeb NTT globální tým odborníků bez ohledu na to, kde se závod koná, kde se nachází výpočetní technika, aplikace a uživatelé.

Vytvoření digitálního dvojčete závodu také znamená širší propojitelnost zařízení a vozidel s více aplikacemi a platformami, přistupujících k poskytovaným službám díky cloudu – ať už veřejnému, soukromému nebo hybridnímu. Pro A.S.O. jsou na prvním místě data. To znamená nejen pochopit, kde se různá data nacházejí, ale jak je shromažďovat a efektivně využívat k vytváření lepších zážitků, ať už jde o fanoušky, média nebo cyklistické týmy.

Yann Le Moenner, výkonný ředitel společnosti A.S.O., říká: „Technologie hrají v naší práci zásadní roli. Pomáhají nám inovovat takovou rychlostí, jakou fanoušci očekávají od mobilních a cloudových aplikací a zároveň poskytují přehled o událostech, bohatou analytiku a inteligentní digitální řešení. Od roku 2015 jsme přinesli celou řadu digitálních vylepšení, abychom pro fanoušky vytvořili nejlepší zážitek. Letošní ročník není jiný a přináší vizualizace i statistiky vycházející z údajů z jakéhokoli zařízení, ať jste kdekoli na světě.“

O společnosti NTT Ltd.

NTT Ltd. je přední globální poskytovatel technologických služeb. Spolupracuje s organizacemi po celém světě. Jeho cílem je nabízet inteligentní technologická řešení a s jejich pomocí dosahovat nejlepších možných výsledků. Inteligentní v podání NTT Ltd. znamená řízené daty, propojené, digitální a bezpečné. Jako globální ICT poskytovatel zaměstnává přes 40 000 lidí v pobočkách 57 zemí, působí v 73 zemích a dodává své služby do více než 200 zemí celého světa. Další informace jsou k dispozici na hello.global.ntt. V České republice má NTT Ltd. své Global Delivery Centrum, které zajišťuje klientskou podporu 24/7 v jazycích všech svých evropských zákazníků a zabezpečuje vysokou kvalitu servisních služeb na globální úrovni.

O společnosti A.S.O.
Amaury Sport Organisation navrhuje a organizuje špičkové mezinárodní sportovní akce. Specializuje se na akce mimo stadion, přičemž interní odborné znalosti pracovníků organizace zahrnují veškeré dovednosti potřebné k organizaci, propagaci a marketingu sportovních akcí. Společnost A.S.O. organizuje 240 soutěžních dnů ročně s 90 akcemi ve 25 zemích. Společnost A.S.O. se podílí na pěti významných sportovních akcích, včetně cyklistiky (Le Tour de France), automobilových sportů (Dakar), plachtění (Tour Voile), masových akcí (Schneider Electric Marathon de Paris) a golfu (Lacoste Ladies Open de France). Amaury Sport Organisation je dceřinou společností mediální a sportovní skupiny Amaury Group, která vlastní deník L’Equipe.