Maso mohou v začátku grilovací sezóny Češi pořídit s průměrnou slevou 23 %

(Praha, 28. června 2021) – Kilogram kuřecího masa vyjde dle akčních letáků v průměru na 99,80 Kč, v případě nákupu celého kuřete se lze dostat i na cenu 47,90 Kč. Přestože je kuřecí maso tím nejlevnějším, nejvyšší slevu poskytují obchodníci na vepřové. Průměrně je vepřové maso prodáváno se slevou 26 %, například u krkovice jde o 35% zlevnění. Vyplývá to z analýzy obsahu akčních letáků České distribuční, dceřiné společnosti VLTAVA LABE MEDIA, která se zabývá neadresnou a adresnou distribucí a je největším distributorem letáků v rámci celé České republiky. 

„S příchodem léta nastává oblíbená grilovací sezóna, kdy je maso velmi oblíbenou potravinou. Rozhodli jsme se proto analyzovat, jak se k tomuto trendu staví obchodníci a kolik jejich zákazníci mohou při nákupu masa ušetřit. Dle našich zjištění se průměrně jedná o 23 %,“ komentuje Petr Sikora, ředitel České distribuční. V nabídce akčních letáků se ve sledovaném období objevilo 127 položek z kategorie masa a sledovaných masných výrobků. Nejvíce se v nabídce objevuje vepřové maso, dále pak kuřecí a hovězí. Kromě těchto tří nejčastějších druhů lze podle letáků zakoupit také krůtí, kachní či králičí maso. Slevu poskytují obchodníci na 80 % sledovaných položek, zbylých 20 % je bez slevy. Nejčastěji se sleva pohybuje v rozmezí 10-30 %.

Kuře i pod padesátikorunu za kilo

Nejlevněji podle letáků vychází kuřecí maso, jehož průměrná cena po slevě činí 99,80 Kč za kilogram. Nejdráže vyjdou kuřecí prsa, průměrně 132,60 Kč, nejnižší průměrná cena pak byla zaznamenána u kuřecích křídel, tedy 72,40 Kč za kilogram. Jednotlivě pak byla nejnižší cena zaznamenána u nabídky celého kuřete, a to 47,90 Kč za kilogram. 

„Díky letákům lze ušetřit na jednom produktu z kategorie masa i desítky korun. I při přípravě letního grilování tak mohou zákazníci potravinových řetězců vyjít i s menším rozpočtem. Zároveň jim leták pomůže si nákup lépe naplánovat a následně jej uskutečnit v klidu a s rozmyslem,“ dodává Petr Sikora z České distribuční.

Vepřové maso se v letácích objevuje ze všech druhů nejčastěji. Z celkového počtu položek se o vepřové maso jednalo v 38 %. Zároveň je na něj poskytována nejvyšší sleva, průměrně 26 %. Nejčastějším typem vepřového masa v letácích je krkovice, na kterou je zároveň poskytována nejvyšší sleva, a to 35 %.

Hovězí je zastoupeno zejména burgery

Hovězí maso je v letácích na začátku grilovací sezóny zastoupeno nejčastěji v mleté formě, a to již připravené na výrobu domácích burgerů. Zároveň jde o nejdražší druh masa. Kilogram hovězího se v letácích objevuje za průměrnou cenu 196,50 Kč. Konkrétně maso na burgery tento průměr navyšuje s cenou 206 Kč za kilogram. Při využití letáků jej však mohou Češi sehnat i za 128,30 Kč za kilogram. 

Prostor pro veganské alternativy

Právě burgery jsou potravinou, kterou mnozí obchodníci nabízí v alternativní veganské podobě, ve sledovaných letácích se produkt z kategorie alternativ masa objevil jen jednou. „Víme, že mnoho obchodníků má tyto potraviny v nabídce a dle nejnovějších poznatků zájem o alternativy masa roste. Proto také obchodníkům doporučujeme zařazovat do letáků i tyto, méně tradiční potraviny, které jsou aktuálním trendem,“ komentuje Petr Sikora, ředitel České distribuční.

Analýzu provedla společnost Česká distribuční a zaměřila se při ní na nabídku v akčních letácích sedmi největších řetězců v Česku, platnou v období od 17. 6. do 23. 6. 2021. Sledována byla nabídka masa a vybraných masných výrobků. Analyzováno bylo celkem 127 položek.

Graf 1 – Maso na gril v akčních letácích 2021, podíl jednotlivých druhů masa v letácích, zdroj: Česká distribuční

Graf 2 – Maso na gril v akčních letácích 2021, podíl položek ve slevě, zdroj: Česká distribuční

Graf 3 – Maso na gril v akčních letácích 2021, podíl výší slev, zdroj: Česká distribuční

—————————————————————————————————————————————Další informace poskytne: 

Martina Bolatzká, Madison PA, e-mail: bolatzka@madisonpa.cz,
mobil: +420 777 492 279.

O společnosti Česká distribuční k.s.

Česká distribuční k.s. je společnost, která poskytuje a nabízí klientům neadresné a adresné doručení zásilek, reklamních tiskovin a drobných reklamních předmětů do poštovních schránek. A to nejen v ČR, ale i v několika dalších evropských zemích. 

Česká distribuční:

  • Je dceřinou společností VLTAVA LABE MEDIA.
  • Poskytuje služby adresné a neadresné distribuce.
  • Ročně rozveze a doručí do poštovních schránek okolo 2 mld. letáků, což představuje více než 55 tisíc tun tiskovin.
  • Týdně osloví letáky přibližně 3,7 milionu domácností, a v současnosti až u 40 % z nich tak ovlivní nákupní chování.
  • Ročně provede více než 19 tisíc kontrol kvality distribuce a přes 2 miliony fyzických dotazů v domácnostech České republiky.
  • Doručuje prostřednictvím kvalitní distribuční sítě v celé České republice.
  • Je specialistou na geomarketing, který klientům pomáhá určit správné oblasti pro distribuci a oslovit tak vybranou cílovou skupinu.
  • Zavedla unikátní webovou aplikaci LETÁKOVÁ SAMOOBSLUHA, kde si klient může naplánovat kampaň snadno a rychle on-line.
  • Spustila mobilní aplikaci pro ještě efektivnější kontroly v terénu, díky které okamžitě vyhodnotí výsledky distribuce.

Více na www.distribucni.cz a www.letakova-samoobsluha.cz.