Nejpopulárnější stálice v Lidlu? Banán

Nejoblíbenějším ovocem u zákazníků Lidlu je banán. Jinak tomu není ani v letošním roce 2021, který je zároveň Mezinárodním rokem ovoce a zeleniny. V Lidlu zákazníci seženou přes 160 druhů ovoce a zeleniny, nechybí ani plodiny v bio kvalitě či vařené podobě. Neprodejné kusy pak dělají radost například zvířatům v Zoologické zahradě Jihlava.

 Zájem zákazníků o čerstvé ovoce a zeleninu se odvíjí podle sezóny, celoročně jsou však nejpopulárnější banány. V aktuálním teplejším počasí však roste zájem také o melouny, broskve a meruňky, z bobulovin pak o borůvky, maliny či jahody. Mezi zeleninou s označením bio jsou nejpopulárnější okurky, rajčata a mrkev, z bio ovoce jsou to banány a citrony. „Aktuálně máme v nabídce přes 160 druhů ovoce a zeleniny, přičemž platí, že nabídku obměňujeme tak, aby pro naše zákazníky byla atraktivní,“ upřesňuje mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler. V nabídce nechybí ani zelenina ve vařené podobě jako například kukuřice či červená řepa. Takto upravenou zeleninu vyhledávají zákazníci především kvůli delší trvanlivosti, která se pohybuje v řádu měsíců.

Podstatnou část samozřejmě tvoří plodiny od českých dodavatelů, od nichž zboží odebíráme, dokud je dané ovoce či zelenina v ČR dostupné a v dostatečném množství. Podíl českého sortimentu je aktuálně kolem 40 %, přičemž počet českých dodavatelů je větší než těch zahraničních.

Přestože je nejpopulárnějším tropickým ovocem banán, roste také obliba další tropické plodiny – ananasu. Každý banán či ananas, nabízený v Lidlu, pochází z udržitelné farmy s certifikátem Rainforest Alliance. „Zatímco banány dovážíme z více zemí, jako je Kostarika, Ekvádor, Panama či Kolumbie, ananasy rostou na pěti plantážích v Kostarice, ze kterých jsou dodávány výhradně do Lidlu,“ vyjmenovává Tomáš Myler. Platí přitom přísná kritéria na jejich zralost, obsah cukru i barvu dužiny. Ananasy se proto sklízejí po uplynutí přesně dané doby pěstování a do Evropy doputují lodí z Kostariky zhruba za 17 dnů plody připravené k jídlu. Po sklizni jsou pak ananasová pole do hloubky přeorávána tak, aby byli odstraněni veškeří hmyzí škůdci.

Přísné požadavky na své dodavatele Lidl klade i v oblasti používání pesticidů – prostředků na ochranu rostlin a pro posklizňovou úpravu. „Limitní hodnoty Lidlu pro pesticidy u ovoce a zeleniny proto tolerují rezidua účinné látky pouze v koncentracích nanejvýš jedné třetiny maximálních obsahů daných zákonem,“ popisuje Tomáš Myler. Suma procentuálního využití zákonem daného maximálního obsahu všech reziduí účinných látek činí maximálně 80 %.  Počet prokázaných reziduí účinné látky je zde omezen na maximálně pět látek. Tyto nároky daleko přesahují zákonné předpisy a přispívají ke snižování používání pesticidů a zároveň určují standardy v této oblasti. „Na vysokou kvalitu se tak zákazníci mohou spolehnout také u plodin, které nenesou označení bio,“ doplňuje Tomáš Myler. 

Důraz je ovšem kladen i na udržitelnost přímo při nákupu. Zákazníci mohou využít sáčky k opakovanému použití, které nabízíme od začátku minulého roku jako alternativu k mikrotenovým sáčkům. V nabídce jsou v balení po dvou kusech za 19,90 Kč. Jejich nabídka je jedním z kroků v rámci naší celofiremní strategie Reset Plastic, která je zaměřená na redukci množství plastů u výrobků našich privátních značek. V jejich zavádění hrál roli také fakt, že jen v roce 2019 se v našich prodejnách spotřebovalo více než čtvrt miliardy mikrotenových sáčků. Sáčky k opakovanému použití jsou tak alternativou pro ty zákazníky, kteří jednorázové sáčky nechtějí využívat, a našly si proto rychle své odběratele.

Čerstvost a kvalita ovoce a zeleniny se v Lidlu kontroluje v logistických skladech i přímo v prodejnách, kde mají tuto náplň práce manažeři čerstvosti. Ti několikrát denně čerstvost kontrolují a neprodejné kusy vyřadí z prodeje. „I toto ovoce a zelenina však mají další využití, například v Zoologické zahradě Jihlava, kam dvakrát týdně putují dvě palety odepsaných plodin,“ prozrazuje Tomáš Myler. Na malinách si tak pochutnává medvěd malajský, žirafa síťovaná pak na mrkvi či jablcích. 

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 276 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika