Olympijské hry lámaly rekordy na digitálních platformách Discovery a zvýšily sledovanost her v Evropě

  • Více než 372 milionů diváků sledovalo Letní olympijské hry v Tokiu 2020 v televizi a na digitálních platformách, což je o 10 % více než během Zimních olympijských her v Pchjončchangu v roce 2018
  • Sledovanost streamů na platformě discovery+ byla rekordní, společnosti přibylo třikrát více platících zákazníků oproti hrám z roku 2018
  • Zájem diváků o lineární televizní vysílání pokračuje před návratem olympijských her do Evropy (Paříž 2024)

Londýn, 13. 8. 2021: Discovery rozšiřuje svou diváckou základu pro olympijské hry v Evropě díky širokému pokrytí v podobě free-to-air vysílání, placených televizních přenosů i digitálních platforem, jejichž prostřednictvím svým divákům společnost přinesla každý nezapomenutelný moment z Letních olympijských her v Tokiu 2020. Díky tomu narostl počet předplatitelů trojnásobně oproti Zimní olympijským hrám v Pchjončchangu 2018.

Olympiádu v Tokiu 2020 v Evropě sledovalo více než 372 milionů diváků, což je o 10 % více než při Zimních olympijských hrách v Pchjončchangu 2018. Více než 175 milionů z těchto diváků sledovalo vysílání společnosti Discovery v televizi a na digitálních platformách, což je 13krát více než v Pchjončchangu 2018. Téměř 200 milionů dalších diváků sledovalo olympijské hry prostřednictvím vysílatelů, kterým společnost Discovery udělila sublicenci, včetně 45 free-to-air kanálů z celé Evropy. 

Celkem 1,3 miliard minut olympijského obsahu diváci sledovali prostřednictvím digitálních platforem discovery+ a Eurosport Player. Je to 21krát více minut ve srovnání s Pchjončchangem 2018. Každý průměrný divák sledoval olympijské hry v Tokiu o 60 % minut déle. Jedná se o první Letní olympijské hry vysílané na platformách Discovery, které potvrdily zvyšující se zájem v Evropě o největší světovou sportovní událost a zájem diváků o sledování obsahu dle vlastního výběru.

Navzdory velkému časovému posunu společnost zaznamenala na severských trzích, kde Discovery vysílá free-to air, vysokou sledovanost. Během olympijských her byly zaznamenány až 86 % podíly na sledovanosti, přičemž ve Švédsku a Norsku dosahoval podíl na sledovanosti pravidelně více než 80 %. Sledovanost placených kanálů Eurosport v Evropě vzrostla o 42 % oproti Pchjončchangu 2018.

Jean-Briac Perrette, President & CEO, Discovery International, uvedl: „Už na počátku našeho partnerství s Mezinárodním olympijských výborem v roce 2015 se společnost Discovery zavázala k zajištění nárůstu diváků během olympijských her v Evropě a zapojení nových fanoušků. Navzdory všem překážkám způsobeným pandemií jsme nyní splnili naši ambici s rekordním dosahem, a i díky našim 45 sublicenčním partnerům, které jsme přibrali na palubu, jsme Letním i Zimním olympijským hrám přivedli nové publikum. Rád bych poděkoval našemu skvělému týmu, který neúnavně pracoval v bezprecedentních podmínkách, a spolu s našimi skvělými partnery v podobě Mezinárodního olympijského výboru a OBS zajistil tento úspěch.“ 

 Andrew Georgiou, President of Sports, Discovery, řekl: „Tokio 2020 bylo skutečně jedinečnou olympiádou a pro Discovery bylo výsadou přinést hry divákům v celé Evropě. Díky bezkonkurenčním odborným zkušenostem společnosti Discovery s vyprávěním sportovních příběhů, a to jak na sportovištích, tak mimo ně, jsme bavili a těšili publikum na všech platformách. Rozšiřování publika během sportovních událostí je naší doménou, což potvrdil také úspěch digitální platformy discovery+. Jsme připraveni na Peking 2022, který začne za méně než šest měsíců, a stejně tak na Paříž 2024.“

Bezplatný server Eurosport.com i jeho lokální verze zaznamenaly rekordní návštěvnost během olympijských her v podobě 3krát většího dosahu než v Pchjončchangu 2018. Během sedmnácti denního období sledovalo olympijské zpravodajství Eurosportu více než 47 milionů unikátních návštěvníků, návštěvnost stránek a sledovanost videí stoupla dvojnásobně ve srovnání s předchozími zimními olympijskými hrami. 

Společnost Discovery představila Letní olympijské hry v Tokiu 2020 na 50 evropských trzích s 11 národními produkcemi a pokrytím v 19 jazycích. I během Zimních olympijských her v Pekingu 2022 a Letních olympijských her v Paříži 2024 zůstanou digitální platformy discovery+ a Eurosport Player místy, která nabídnou všechny nezapomenutelné okamžiky olympijských her. 

Poznámka:

Měřené období: středa 21. červenec až neděle 8. srpna 2021.

O společnosti Discovery

Discovery, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) je globální lídr v zábavě inspirované reálným životem, který poskytuje služby zájmově orientovaným divákům po celém světě a nabízí jim obsah, který inspiruje, informuje a baví. Discovery dodává každý rok více než 8 000 hodin originálního programu a vede v kategorii velice oblíbených obsahových žánrů ve světě. Discovery je dostupný ve 220 zemích a teritoriích a téměř v 50 jazycích, je inovátorem platforem a k divákům se dostává na všech typech obrazovek, včetně produktů TV Everywhere, jako je např. portfolio aplikací GO; direct-to-consumer streamovací služby, např. Discovery+, Food Network Kitchen a MotorTrend OnDemand; digital-first a společenský obsah od Group Nine Media a strategická aliance s PGA TOUR pro vytvoření mezinárodního domova pro golf. Portfolio prémiových značek společnosti Discovery zahrnuje Discovery Channel, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet a Science Channel a patří k nim i OWN: Oprah Winfrey Network v USA, Discovery Kids v Latinské Americe a Eurosport, přední poskytovatel kvalitních, lokálně oblíbených sportů a Home of the Olympic Games across Europe.