Na boj s hoaxy a podporu komunikace mezi městy získal start-up Simplicity investici 7 milionů EUR

Praha, 19. srpna 2021 – Slovenský start-up Simplicity oznámil úspěšné ukončení další investice v celkové výši 7 milionů eur, kterou získal na expanzi do USA. Fond Venture to Future, Zero Gravity Capital a vybraní business angels vložili důvěru do platformy usnadňující komunikaci mezi městy a jejich obyvateli. Díky prvotní a nynější druhé investici se hodnota společnosti v průběhu roku desetinásobně zvýšila a start-up Simplicity získal prostor pro rozvoj samotné aplikace a expanzi na globální úrovni. 

Díky růstu počtu zákazníků, uživatelů, vývoje nových features a zvyšujícím se příjmům se hodnota od založení startupu Simplicity několikanásobně zvýšila. Současné investiční kolo povede k dalšímu vývoji a inovacii technologie, která stojí za aplikací Simplicity, a expanzii do USA, ale i dalších evropských měst. Simplicity se rozrůstá i počtem zaměstnanců a do konce roku by jejich počet měl narůst na 80.

Aplikace Simplicity shromažďuje všechny důležité informace týkající se městské samosprávy, nemocnic, policie, knihoven a doručuje je občanům prostřednictvím notifikací v chytrých telefonech na základě jejich preferencí. Reaguje tím na současnou situaci, kdy je více než kdy dřív podstatné dostávat včas ověřené informace ze spolehlivých zdrojů a vyhnout se tak nepravdivým zprávám a hoaxům.

“Jsem rád, že jsem se stal součástí Simplicity týmu a můžu tomuto start-upu pomoct k splnění dalších cílů jako investor. Zároveň přispěju i jako technologický mentor při vývoji umělé inteligence, která je součástí aplikace. Mám radost z podílení se na budování platformy, která mění způsob života městských občanů,” vyjadřuje se Roy Ramon, člen Zero Gravity Capital, který sám podniká hned v několika oblastech a má za sebou dvacet let zkušeností v oblasti IT, kyberbezpečnosti a financí.

“Platforma Simplicity je bezpečný nástroj na komunikaci mezi městem a jeho obyvateli. Na rozdíl od sociálních sítí nešíří nepravdivé informace a hoaxy z neověřených zdrojů, ale poskytuje uživatelům ověřené informace. Kromě toho zapojuje lidi do veřejného života v jejich města a zlepšuje komunikaci a interakci se samotným městem. Právě díky tomu podporuje koncept inteligentního města,” vysvětluje Matej Riha, předseda představenstva fondu Venture to Future.

“Myšlenka aplikace, která zjednoduší komunikaci mezi občany a městy vznikla během mých studií v Dánsku, kdy jsem si uvědomil, že nemám dostatek důležitých informací souvisejících s městskou samosprávou. Naše platforma zajistí, že občanům neuniknou zásadní informace jako je zákaz parkování během plánovaného čištění ulice, změna otevíracích hodin městského úřadu nebo adresa testovacího místa v blízkosti bydliště,” popsal vznik nápadu a fungování aplikace Simplicity její spoluzakladatel Juraj Gago.

“Začalo to jako inovativní řešení komunikace pro jedno město a v současnosti naše white labeled aplikace usnadňuje život ve více než sto městech po Evropě. Do USA ovšem Simplicity míří jako jedna aplikace, která sdružuje všechny města,” dodává spoluzakladatel Andrej Krupa.

O Simplicity

Simplicity je mobilní aplikace sloužící jako komunikační kanál mezi městem a jeho obyvateli. Prostřednictvím notifikací doručuje obyvatelům informace a novinky z města, které jsou pro ně na základě preferencí důležité. Samotné město tvoří obsah, které se uživatelům doručí, a to pomocí AI technologie, která celý proces usnadňuje. Zároveň mohou občané aplikaci používat k nahlašování podnětů, jako je díra na cestě apod., a tím zlepšovat život ve městě. V některých městech je přes aplikaci možné platit jízdné MHD či parkovné.

Na Slovensku fungují jako samostatné městské aplikace, do USA se Simplicity chystá s jednou sjednocenou aplikací s názvem Simplicity.

Startup byl založený v roce 2018 Jurajom Gagom a Andrejem Krúpou a dnes je aplikace využívaná v 100 evropských městech. V červenci 2021 získal investici ve výši 7 miliónů eur.