23. srpna 2021 – Díky neomezeným mobilním tarifům mohou být Češi více než dříve online. A to v i zahraničí, zejména v EU, kde k takovým tarifům automaticky náleží nemalý balíček dat. V absolutním součtu zákazníci v červenci využili nejvíce dat v Německu, šlo o téměř 500 terabytů, dále v Chorvatsku a Itálii. Pokud jde o domácí síť, ukázalo se, že po přechodu na neomezený tarif se datová spotřeba zákazníků v průměru zvedla na 2,5násobek. Vodafone nové tarify představil 1. června, v srpnu pak navíc nabídl zvýhodnění v kampani Spojení plné výhod.
Vodafone spustil 1. června novou nabídku a na trh přišel nejlepší neomezený tarif pro jednotlivce. Jen za první měsíc si nové tarify pořídily desetitisíce zákazníků. Patří sem i dosavadní zákazníci Vodafonu, kteří přešli na tarif s vyšším – neomezeným objemem dat. Právě takoví zákazníci zvýšili svou měsíční spotřebu dat v průměru na 2,5násobek.
„Ukazuje se, že neomezené tarify skutečně zákazníkům přinesly svobodu. Už se nemusejí obávat, jestli vyčerpali svůj měsíční datový balíček. Chceme, aby si neomezená data bez starostí mohl užívat každý, proto jsme přinesli jak samostatný tarif Neomezený Basic za 599 korun měsíčně, tak i za cenu 499 korun v kombinaci s pevným internetem. Nároční uživatelé získají v takové kombinaci neomezený tarif včetně neomezené rychlosti za 999 korun,“ říká Quique Vivas, viceprezident Vodafonu Czech Republic pro nefiremní zákazníky.
Online i na dovolené v cizině
Češi už se také nebojí používat mobilní data v zahraniční. Například zákazník s neomezeným tarifem během pobytu v Chorvatsku průměrně spotřeboval v červenci 8 GB dat. Jak ukazuje Datová kalkulačka Vodafonu, znamená to v přepočtu třeba 26 hodin sledování videa ve vysoké kvalitě na YouTube nebo poslech 133 hodin hudby přes internet. Také v Itálii šlo shodně o zhruba 8 GB dat, v Německu o 5 GB. Které státy patří do zákaznicky nejvýhodnější Zóny 1, shrnuje tato stránka.
V absolutním součtu spotřebovali Češi v červenci nejvíce mobilních dat v Německu, šlo o téměř 500 terabytů dat neboli 500 tisíc GB. Následovalo Chorvatsko, Itálie, Rakousko, Slovensko, na šestém místě Francie, dále Španělsko, Řecko, Polsko a desáté Nizozemí.
Stále oblíbené Chorvatsko, ale i Řecko
Nejvíce Češi v červenci cestovali do Chorvatska. Vysoká čísla se týkala i Ukrajiny, kde jde ovšem často o pohyb pracovní síly. První desítka pak vypadá takto: Chorvatsko, (Ukrajina), Slovensko, Německo, Itálie, Rakousko, Řecko, Polsko, Španělsko, Bulharsko a Francie. Zahrnuta jsou data, kdy SIM karta byla v daném státě nejméně 2 dny po sobě. Za červenec se do chorvatské mobilní sítě připojilo přes 110 tisíc unikátních zákazníků Vodafonu. Ten ale myslí i na zákazníky, kteří cestují do exotických destinací. Roaming na den aktuálně nabízí pětinásobek dat.
Kdo naopak bude po návratu z dovolené nebo prázdnin trávit více času doma, může využít aktuální nabídku Spojení plné výhod. V kombinaci s pevným internetem je nyní možné získat Vodafone TV, konkrétně tarif Komfort, na 3 měsíce zdarma (platí se pouze 70 korun za pronájem set-top boxu). A i poté díky spojení služeb cena za televizi trvale spadne téměř na polovinu. Televizi je možné sledovat i prostřednictvím webové aplikace kdykoliv a kdekoliv. Dalším benefitem Vodafone TV je nejširší nabídka programů v HD kvalitě na trhu a videotéka s více než 2000 tituly včetně titulů ve 4K. Díky Vodafone TV lze získat také snadný přístup k oblíbeným aplikacím, jako je Netflix nebo Amazon Prime Video.
O společnosti Vodafone
Vodafone je telekomunikačním lídrem v Evropě a Africe. Naším cílem je „spojovat pro lepší budoucnost“ a naše odborné znalosti a rozsah působení nám dávají jedinečnou příležitost dosáhnout pozitivní změny pro společnost. Naše sítě udržují rodiny, přátele, firmy i vlády ve spojení a hrajeme zásadní roli při udržování chodu ekonomik a kritických odvětví, jako je vzdělávání a zdravotní péče. Vodafone je největším operátorem mobilních a pevných sítí v Evropě, je největším světovým poskytovatelem připojení k internetu věcí (IoT) a naše technologická platforma M-Pesa v Africe umožňuje 50 milionům lidí těžit z přístupu k mobilním platbám a finančním službám. Mobilní a pevné sítě provozujeme v 21 zemích a ve 49 dalších spolupracujeme v oblasti mobilních sítí s partnery. K 30. červnu 2021 jsme měli více než 300 milionů mobilních zákazníků, více než 28 milionů zákazníků s pevným připojením, více než 22 milionů televizních zákazníků a 130 milionů připojených IoT zařízení
V České republice poskytuje Vodafone služby více než 4,5 milionu zákazníků – zhruba 3,9 milionu připadá na mobilní služby, dalších přibližně 700 tisíc na fixní služby, kde Vodafone posílil svou pozici po integraci společnosti UPC Česká republika. Podporujeme diverzitu a inkluzi prostřednictvím našich politik v oblasti mateřské a rodičovské dovolené, celosvětově s pomocí internetového připojení posilujeme postavení žen a obecně zlepšujeme přístup ke vzdělání a digitálním dovednostem. Respektujeme všechny jednotlivce bez ohledu na rasu, etnickou příslušnost, zdravotní postižení, věk, sexuální orientaci, genderovou identitu, kulturu nebo náboženství.
Vodafone rovněž dělá významné kroky ke snížení dopadu svého podnikání na planetu. Jde například o nákup 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů po celém světě i o opětovné použití, další prodej nebo recyklaci 100 % našeho nadbytečného síťového vybavení nejpozději od roku 2025. Firma také postupně snižuje emise skleníkových plynů z provozu i z dodavatelského řetězce. Díky těmto krokům chce Vodafone dosáhnout nejpozději v roce 2040 uhlíkové neutrality. Více informací na www.vodafone.cz.