- Společnost BILLA aktivně pokračuje v realizaci Plánu B
- Nově zavádí děliče do regálů ze 100% recyklátu (RPETu)
- BILLA tímto krokem ušetří dalších 28 tun primárního plastu
- Instalace nových děličů proběhne na nově otevíraných prodejnách a prodejnách po rekonstrukci, na stávajících se obmění postupně
Společnost BILLA navazuje na dosavadní kroky v rámci strategie udržitelnosti Plán B a v dalším bodě se zaměřuje na technické vybavení prodejen. Po obměně nákupních košíků za ekologičtější variantu a uvedení celopapírových sáčků na pečivo zavádí šetrnější způsob, jak oddělovat zboží v regálech. Postupně obměňuje na všech svých prodejnách průhledné děliče zboží za ekologičtější variantu z recyklátu.
Děliče jsou oproti původním průhledným děličům v černé barvě, avšak jejich velkou výhodou je to, že jsou vyrobené pouze z druhotných surovin neboli z recyklovaného plastu (RPET). Životnost obou typů děličů je stejná, v průměru 5 let. „Tímto krokem postupně na všech prodejnách ušetříme dalších 28 tun primárního plastu, který jsme doposud používali pro výrobu děličů,“ říká Ivan Holub, koordinátor udržitelného rozvoje BILLA ČR.
V prodejnách BILLA se nové děliče z recyklátu budou vyměňovat postupně, automaticky jsou pak instalovány na nové prodejny nebo prodejny, které prošly rekonstrukcí. Slouží tak už nyní v Čáslavi, Hradci Králové, Milevsku, Mladé Boleslavi, Praze Řepy, Přešticích nebo Veselí nad Moravou.
Zavedení děličů z druhotných surovin je dalším krokem společnost BILLA k celkově udržitelnějším prodejnám. Naposledy tomu napomohla výměnou příručních košíků za košíky z recyklovaného plastu, či obměnou sáčků na celopapírových pečivo s průhledem z celulózy.
Více informací o všech udržitelných krocích společnosti BILLA naleznete na stránkách www.planbilla.cz
BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 241 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty.
Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora. Úspěch privátních značek BILLA potvrzují i ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2021, ve které se na 1. místě umístilo hned 9 produktů z 3 produktových řad společnosti BILLA. Privátní značka masa a masných produktů získala nedávno také ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2020 a titul Czech Superbrands 2021 v kategorii masa a masných produktů.
REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků.
REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených.
REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. Více informací na: http://www.billa.cz