Více než půl milionu digitálních cenovek pomáhá Albertu šetřit papír i práci zaměstnanců

Albert za poslední rok nainstaloval ve svých obchodech po celé České republice téměř 300 000 elektronických cenovek. Celkově jich má už 600 000 a využívá je každá třetí prodejna. Do konce roku je plánuje zavést v další desítce obchodů. Pokračuje tak v digitalizaci a inovacích, které zpříjemňují nakupování zákazníků a pomáhají šetřit práci zaměstnanců. Nezanedbatelné jsou také úspory papíru, za rok ušetří cenovky papíru tuny. 

Elektronické cenovky najdou zákazníci nejčastěji v čerstvém sortimentu, jako je pečivo, ovoce či zelenina. „Právě u tohoto sortimentu vyžaduje legislativa uvádět celou řadu doplňkových informací. Kromě čerstvých oddělení se zákazníci setkají s elektronickými cenovkami také u kosmetiky, čistících a pracích prostředků, v pokladní zóně a vybraných kategoriích trvanlivého zboží, jako je káva, čaj, dětská výživa, sušenky či cereálie. Vybrané městské supermarkety, například na Florenci v Praze či v Jesenici mají elektronické cenovky u velké většiny produktů,“ popisuje Tomáš Kořínek, manažer projektu digitálních cenovek prodejen Albert, jejich použití.

Šetří papír, pomáhají s neplýtváním

Digitální cenovky jsou nejen přehledné a šetří papír. Například u pečiva umožňují také plošné nastavení slev ve stanovenou dobu před zavírací dobou. V prodejnách se tak předchází plýtvání potravinami. „Ve vybraných prodejnách zlevňujeme dvě hodiny před zavírací dobou pečivo o padesát procent s cílem předejít jeho plýtvání. Sleva se v průběhu chvíle propíše a zákazník se může rozhodovat podle nové ceny,“ vysvětluje Tomáš Kořínek. „Díky displeji ušetříme v prodejnách také jednotky tun papíru ročně, který bychom jinak použili k výrobě cenovek,“ doplňuje. 

Díky dokonalému provedení zákazníci většinou nevnímají, že jsou cenovky elektronické. Zaměstnanci rozdíl jasně pociťují. Díky centrálnímu řízení nemusí cenovky stříhat a ani roznášet po prodejně. 

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 30 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě. 
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. 
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 20 000 zaměstnanců. 
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. 
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána. 
  • Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků. 
  • Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo. 
  • V loňském roce darovaly prodejny Albert Federaci potravinových bank celkem 800 t neprodaných potravin a pro rok 2021 se Albert zavázal tento dar zdvojnásobit.