Společnost BILLA ČR slaví 30. výročí. Oznamuje změnu na pozici generálního ředitele a vstup na online trh s potravinami

  • Společnost BILLA slaví 30. výročí od svého vstupu na český trh v roce 1991
  • Do další dekády vstupuje s novým generálním ředitelem, jímž se stává Dariusz Tomasz Bator
  • V dalších letech se bude ještě více soustředit na oblast péče o zákazníka, zaměstnaneckou politiku a udržitelný rozvoj

Společnost BILLA v letošním roce slaví 30 let od svého vstupu na český trh. Za dobu svého působení se stala jedničkou mezi supermarkety a ikonou, která ve svém segmentu po celých třicet let udávala v mnohých oblastech směr. Pro mateřskou skupinu REWE Group, která společnost BILLA vlastní, je Česká republika takzvaným třetím domovským trhem. Skupina REWE se zaměřuje na optimální rozvoj a růst svých domovských trhů – se zvláštním důrazem na silný rozvoj v České republice jako typického českého supermarketu.

V rámci oslav 30. výročí společnosti dochází k významné změně na pozici generálního ředitele. Novým generálním ředitelem společnosti BILLA ČR se od 1. září 2021 stává Dariusz Tomasz Bator, který doposud vedl BILLA Slovenská republika. Dlouholetý generální ředitel Jaroslaw Szczypka, který vedl společnost BILLA CZ od roku 1993, se přesouvá do REWE Group ve Vídni. Se změnou ve vedení společnost BILLA ČR startuje novou dekádu s ještě vyššími ambicemi a plány do budoucna. „BILLA zůstává i do další dekády moderním supermarketem se zaměřením na zdravý životní styl s širokou nabídkou kvalitních a čerstvých potravin převáženě od tuzemských dodavatelů a 100% servisem pro zákazníka,“ říká Dariusz Tomasz Bator, generální ředitel BILLA ČR.

Vstup do online byznysu

Prvním významným krokem, který Dariusz Tomasz Bator oznámil je, že BILLA v roce 2022 vstoupí na trh potravin online. Nabídne zákazníkovi prvotřídní službu s výběrem z až 15 000 artiklů a možností doručení přímo domů nebo vyzvednutím v široké síti více než 240 prodejen BILLA. 

„Vstupem na online trh reagujeme přirozeně na požadavky českých zákazníků. Chceme jim umožnit rychlý a bezpečný nákup z pohodlí jejich domovů. Službu nicméně zavedeme až v roce 2022, abychom online shop připravili co nejprecizněji. Rychlá a polovičatá řešení BILLA nenabízí. Naším cílem je stát se do budoucna jedničkou na trhu potravin online,“ říká Dariusz Tomasz Bator.  

Výrazná digitalizace

Kromě vstupu na online trh společnost bude i nadále pokračovat v plánované expanzi a digitalizaci prodejen. Plánuje rozšiřování sítě samoobslužných pokladen, instalaci elektronických cenovek a zavedení BILLA Scan&Go. 

Nové provozní formáty

Pod vedením nového generálního ředitele bude BILLA dále pokračovat v rozšiřování sítě maloformátových prodejen ve městech do 3 000 obyvatel a plánuje i rozšiřování partnerských modelů jako například BILLA stop&shop na čerpacích stanicích Shell.

V oblasti udržitelnosti se společnost BILLA zavazuje, v souladu s cíli mateřské REWE Group, dosáhnout uhlíkové neutrality do konce roku 2040. Skleníkové plyny plánuje řetězec snížit o 30 % do roku 2030.

Informace o novém generálním řediteli BILLA Česká republika:

Dariusz Tomasz Bator (55) 

Pochází z Polska, kde vystudoval zemědělskou a ekonomickou univerzitu. Na svoji pozici se vypracoval během 11leté kariéry, kterou začínal jako vedoucí prodejny. Dva roky působil v Rusku ve společnosti X5 Retail Group na pozicích regionálního a následně i generálního ředitele. Dvanáct let působil ve společnosti Tesco Polsko, kde byl jako výkonný ředitel odpovědný za rozvoj, sortimentní a cenovou politiku 290 supermarketů. V roce 2014 se stal generálním ředitelem Billa Slovenská republika, kde síť 

supermarketů BILLA úspěšně řídil až do března tohoto roku. Od 1. 9. 2021 oficiálně přebral vedení BILLA Česká republika a stal se generálním ředitelem společnosti.

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 36,5 mld. Kč (2020), s 241 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. 

Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, BILLA BON VIA, Today, Clever, Vives, ZOO ROYAL nebo Milora. Úspěch privátních značek BILLA potvrzují i ocenění v soutěži Volba spotřebitelů 2020, ve které se na 1. místě umístilo hned 12 produktů z 5 produktových řad společnosti BILLA. Privátní značka masa a masných produktů získala nedávno také ocenění Nejdůvěryhodnější značka 2020 a titul Czech Superbrands 2021 v kategorii masa a masných produktů. 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. 

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. 

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. 

Více informací na: http://www.billa.cz