Zalando slaví rok od spuštění Pre-owned kategorie

  • Kategorie se zbožím z druhé ruky na Zalandu od svého spuštění v roce 2020 vyrostla desetinásobně
  • Marketingová kampaň s názvem “Žádný drama”, kterou společnost k této příležitosti vytvořila, vyzdvihuje prvotřídní zážitek a pohodlí při obchodování s kousky z druhé ruky

BERLÍN, 4. ŘÍJNA 2021 // Zalando, přední evropská online platforma pro módu a životní styl, dnes slaví první výročí kategorie Pre-owned. Od jejího spuštění v září 2020 ji Zalando rozšířilo na 13 ze svých 23 evropských trhů včetně České Republiky, kde je Pre-owned dostupná od roku 2021. Za jeden rok se kategorie rozrostla desetinásobně, z 20 000 položek na současných více než 200 000 kousků nyní dostupných v Zalando Fashion Store. Mezi nejčastěji zakoupené produkty v České Republice patřily šaty, džíny a kousky z kategorie úplety a teplákoviny. 

Na oslavu tohoto výročí Zalando spouští speciální marketingovou kampaň “Žádný drama”, jež vyzdvihuje výjimečnou úroveň pohodlí a prvotřídní zážitek z nákupu, jež tato nabídka přináší.

“Pre-owned hraje klíčovou roli na naší cestě k tomu, abychom se stali prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu, tzv. Starting Point for Fashion,” říká Torben Hansen, VP Recommerce ve společnosti Zalando. “V uplynulém roce jsme získali velmi pozitivní zpětnou vazbu na naši kategorii Pre-owned – zákazníci oceňují rychlé dodání, komfort při placení i vrácení zboží a stejně tak naše balení bez plastů. Proto jsme do centra naší nové kampaně Pre-owned postavili komfort, jež kategorie nabízí. “Žádný drama” představuje přesně to, o čem náš Pre-owned zážitek je – propojení zábavy z nakupování módy, svěžesti a sebevyjádření s udržitelnější spotřebou módy a bezkonkurenčním pohodlím.” 

Marketingová iniciativa “Žádný drama” zahrnuje 360° kampaň zahrnující PR, influencery, sociální média a televizní kampaň na 11 trzích. Ukazuje typické potíže, které zažíváme při nakupování módy z druhé ruky, a zdůrazňuje, že Zalando nabízí jednodušší a spolehlivější alternativu. Rychlé a bezplatné doručení i vrácení zboží spolu s nabídkou několika způsobů plateb, zárukou kvality zboží a bezproblémovým digitálním procesem přispívají k lepšímu zážitku z módy z druhé ruky v kombinaci s bezkonkurenčním pohodlím.

V rámci kampaně přispějí do sortimentu na Zalandu svým vlastním oblečením herec Omar Rudberg, herečka a zpěvačka Julia Wieniawa, herečka a LGBTQA+ aktivistka Lola Rodriguez a italský herec Pietro Turano. Jejich kolekce bude k dispozici v Zalando Fashion Store od 27. září, odkazy na ni budou sdíleny prostřednictvím vlastních kanálů Zalando na sociálních sítích.

Jak kategorie Pre-owned na Zalandu funguje?

Celý proces je velmi jednoduchý pro všechny: zákazníci mohou snadno směnit oblečení, které již nenosí. Stačí nahrát fotografii každého kousku a přiřadit k němu kategorii a značku. V případě, že bylo zboží zakoupeno na Zalandu, se jednotlivé kousky automaticky zobrazí v sekci zboží, které již zákazníci nakoupili v rámci svého účtu, a to společně s veškerými potřebnými informacemi. Následně zákazníci uvidí výši kreditu, kterou mohou získat za svou směnu. Příslušnou částku si mohou nechat připsat na účet ve formě dárkové karty, či ji prostřednictvím Zalanda věnovat na podporu projektů partnerských organizací. V současné době Zalando přijímá oblečení od více než 3 000 běžných značek.

Zákazníci si mohou v Pre-owned kategorii dopřát stejný zážitek z nakupování, na který jsou u Zalanda zvyklí. Veškeré údaje o parametrech zboží lze například nalézt na stránce s podrobnostmi o produktu v části “Velikost a střih”. Kromě toho Zalando odstranilo mnoho potenciálních překážek, které mohou být zákazníkům při nákupu oblečení z druhé ruky nepříjemné – na Zalandu se nemusí bát nicneříkajících fotografií či falešných značek, není třeba vyjednávat o ceně a nemusí zjišťovat, jak mezi kupujícím a prodávajícím dané zboží zaslat či bezpečně převést peníze. Stejně jako v jakékoli jiné kategorii dostupné na Zalandu mohou poté čeští zákazníci zakoupené oblečení vrátit po dobu 30 dnů.

O společnosti Zalando 

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich přibližně 45 milionů aktivních zákazníků na 23 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.