Společnost LG oznámila finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2021

Nejvyšší čtvrtletní tržby v historii společnosti odrážejí silnou poptávku po prémiových domácích spotřebičích a televizorech LG

Praha, 11. listopadu 2021 — Společnost LG Electronics Inc. (LG) oznámila konsolidované tržby za třetí čtvrtletí roku 2021 ve výši 18,79 bilionu KRW (16,23 miliardy USD), což představuje 22% nárůst oproti stejnému čtvrtletí loňského roku a nejvyšší čtvrtletní tržby v historii společnosti LG Electronics. 

Ziskovost byla v tomto čtvrtletí rovněž vysoká, ale byla částečně kompenzována jednorázovým poplatkem. Provozní zisk ve výši 540,7 miliardy KRW (466,99 milionu USD) byl o 49,6 % nižší než ve třetím čtvrtletí předchozího roku především díky opravné položce ve výši 480 miliard KRW (415 milionů USD).

Divize LG Home Appliance & Air Solution vykázala ve třetím čtvrtletí roku 2021 tržby ve výši 7,06 bilionu KRW (6,1 miliardy USD) s provozním ziskem 505,4 miliardy KRW (436,51 milionu USD). Oproti stejnému čtvrtletí loňského roku se tržby zvýšily o 14,7 % a díky silnému růstu v Americe a Evropě poprvé přesáhly 7 bilionů KRW. Očekává se, že konkurenceschopnost výrobků a provozní efektivita pomohou společnosti LG udržet dynamiku růstu – i když pomalejším tempem v důsledku rostoucích nákladů na suroviny.

Divize LG Home Entertainment dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2021 tržeb ve výši 4,18 bilionu KRW (3,61 miliardy USD), což je o 13,9 % více než ve stejném období loňského roku. Jednalo se o čtvrté čtvrtletí v řadě s tržbami nad 4 biliony KRW, k čemuž z velké části přispěl stabilní růst poptávky po prémiových produktech, jako jsou OLED a velkoplošné televizory, na klíčových trzích v Severní Americe a Evropě. Provozní zisk ve výši 208,3 miliardy KRW (179,91 milionu USD) se oproti třetímu čtvrtletí loňského roku snížil v důsledku nárůstu cen komponentů, jako jsou LCD panely.

Divize LG Vehicle component Solutions zaznamenala ve třetím čtvrtletí roku 2021 tržby ve výši 1,74 bilionu KRW (1,5 miliardy USD), což představuje nárůst o 4,8 % oproti stejnému období roku 2020. Provozní ztráta za třetí čtvrtletí roku 2021 ve výši 537,6 miliardy KRW (464,32 milionu USD) je tvořena především jednorázovým poplatkem ve výši 480 miliard KRW související se stažením vozu Chevy Bolt EV společností General Motors. Přestože v tomto čtvrtletí došlo v odvětví k nárůstu poptávky po automobilech včetně elektromobilů, globální automobilový trh byl významně narušen v důsledku nedostatku polovodičů. Ve čtvrtém čtvrtletí se společnost zaměří na posílení svého globálního dodavatelského řetězce prostřednictvím větší spolupráce s výrobci automobilů a dalšími dodavateli součástek.

Divize LG Business Solutions zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby na 1,69 bilionu KRW (1,46 miliardy USD), což je o 13,9 % více než před rokem, a to díky pokračujícímu růstu poptávky po produktech pro zobrazování informací, počítačích a monitorech a postupnému oživení segmentu B2B. Provozní ztráta ve výši 12,3 miliardy KRW (10,62 milionu USD) byla způsobena vyššími cenami hlavních komponent včetně LCD panelů, polovodičů a solárních destiček a také nárůstem globálních logistických nákladů. V posledním čtvrtletí roku se společnost plánuje agresivně zaměřit na zotavující se segment B2B a zároveň zlepšit konkurenceschopnost výrobků a provozní efektivitu.

Vysvětlení ke směnným kurzům ve třetím čtvrtletí roku 2021 

Neauditované čtvrtletní výnosy společnosti LG Electronics jsou založené na IFRS (International Financial Reporting Standards) za tříměsíční období končící 30. září 2021. Částky v korejských wonech (KRW) jsou přepočtené na americké dolary (USD) průměrným kurzem za tříměsíční období odpovídajícího čtvrtletí – 1 157,83 KRW za 1 USD.

# # #

O společnosti LG Electronics

Společnost LG Electronics je globálním inovátorem v oblasti technologií a spotřební elektroniky s působností téměř ve všech zemích a s více než 75 000 pracovníky po celém světě. LG skládá ze čtyř divizí– Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions a Business Solutions – s kombinovaným celosvětovým obratem přes 56 miliard dolarů v roce 2020. Společnost LG je předním světovým výrobcem spotřebitelských a komerčních produktů od televizorů, domácích spotřebičů, klimatizací, monitorů a servisních robotů až po automobilové komponenty a její prémiové značky LG SIGNATURE a LG ThinQ, podporující umělou inteligenci, jsou známé po celém světě. Nejnovější zprávy společnosti LG naleznete na adrese www.LGnewsroom.com.