Kurýři Dáme jídlo na Štědrý den rozvezli o 27 % více objednávek než loni

Praha, 25. prosince 2021 – Zájem Čechů o rozvoz jídla prostřednictvím největší quick commerce platformy Dáme jídlo byl letos na Štědrý den o 27 % větší než loni. Svoji vánoční premiéru si odbyla síť online supermarketů Dáme market, kterých je v ČR již 11. Zájem o nákupy do pár minut byl pětinásobný. Také partnerské obchody nabízely možnost dárků na poslední chvíli. Mezi nákupy vedly prodeje ovoce a pečiva, potřeb pro domácí mazlíčky a hraček pro děti. Dále roste zájem o štědrovečerní menu. Vedle tradičního kapra s bramborovým salátem vzrostl zájem o řízky. Vyšší zastoupení mělo na Štědrý den v objednávkách také české pivo.

Počet objednávek uskutečněných prostřednictvím platformy Dáme jídlo byl letos na Štědrý den o 27 % větší než 24. prosince 2020. Ve srovnání s rokem 2019 dosáhly letošní objednávky dokonce nárůstu o 162 %. Znovu se tak potvrdilo, že si čím dál více Čechů váží svého volného času natolik, že jej místo příprav štědrovečerní večeře raději tráví s rodinou.

Vánoční premiéra nákupů do pár minut

Vlastní síť online supermarketů Dáme market představuje v rámci platformy Dáme jídlo možnost nákupu do několika minut od objednání z celkem 11 skladů v ČR. Zájem o nákupy prostřednictvím Dáme market byl na Štědrý den pětkrát větší než v běžném období. Průměrná velikost nákupu vzrostla na Štědrý den, podobně jako v předvánočním období, zhruba o 20 %. Nejprodávanějšími produkty na Dáme market byly mandarinky, banány a rohlíky. Čtvrtým nejvíce žádaným výrobkem bylo plzeňské pivo.

Těší nás, že zákazníci již naplno využívají možnosti nákupu potravin a dalšího sortimentu prostřednictvím Dáme jídlo z našich vlastních online prodejen Dáme market. Na Štědrý den výhody rychlého a bezpečného doručení nákupu do několika minut využilo 10 % všech zákazníků, kteří ten den objednali na Dáme jídlo,“ říká ředitel služby Dáme market Mikolaj Komorowski.

Mezi nákupy z partnerských obchodů dominovaly potraviny a alkohol. Z nabídky možných vánočních dárků nejvíce bodovaly potřeby pro domácí mazlíčky a hračky pro děti.

Kapr nebo řízek s bramborovým salátem

Stejně jako v běžné dny byla nejvíce objednávaným jídlem z restaurací pizza. Roste ale zájem o štědrovečerní menu. Stabilní popularitu si držel kapr s bramborovým salátem. Oproti loňsku se ale výrazněji zvýšil zájem o řízek.

Největší zájem o služby Dáme jídlo byl na Štědrý den ve velkých městech. V případě rozvozů jídel z restaurací byly dvě třetiny objednávek z Prahy a z Brna. Z Prahy a Brna bylo také nejvíce objednávek vánočních nákupů.

Na Štědrý den zakázky z Dáme jídlo rozváželo 270 kurýrů. Z celkového počtu restaurací registrovaných v platformě Dáme jídlo, kterých je přes 6 tisíc, si lidé na Štědrý den objednali jídlo z 660 z nich, což představuje oproti roku 2020 nárůst o 30 %. Nejvyšší objednávka nákupu byla z obchodu Dáme market v hodnotě 4 400 Kč od zákazníka z Prahy. Z Prahy byla také nejvyšší objednávka z restaurace, v hodnotě 4 000 Kč.

Díky sněhové nadílce se daří prodeji bobů, které Dáme jídlo zařadilo do prodeje v polovině prosince. Do skladů Dáme market budou před posledním dnem v roce doplněny také zásoby sektu a pochutin.

O společnosti Dáme jídlo

Dáme jídlo je největší česká platforma, která partnerům z řad restaurací a obchodů přivádí zákazníky a pomáhá jim se správným komerčním nastavením a efektivností rozvozu. Společnost spolupracuje s více než 6 000 partnery ve 170 obcích po celé České republice a svou pestrou nabídkou tak pokrývá přes 60 % tuzemské populace. Během denní špičky doručí více než 10 000 jídel a dalších položek za hodinu a toto číslo stále roste. Dáme jídlo je součástí Delivery Hero, celosvětově největšího hráče na trhu food delivery a quick commerce, který se v roce 2020 stal součástí klíčového evropského akciového indexu DAX, kam patří 30 nejvýznamnějších německých veřejně obchodovaných firem.