Czech Airlines Technics nově poskytuje služby Eurowings a Bees Airline

Praha, 11. ledna 2022 – Společnost Czech Airlines Technics (CSAT) získala nové zákazníky do svého portfolia. Pro německou leteckou společnost Eurowings, která v listopadu 2021 otevřela novou bázi na Letišti Václava Havla Praha, CSAT zajišťuje traťovou údržbu pro bázovaná letadla typu Airbus A320ceo a A320neo family. Další nový dopravce Bees Airline, který od loňského října provozuje lety mezi Prahou a Ukrajinou, si objednal možnost využití služeb traťové údržby pro své letouny Boeing 737-800 na zavolání. 

„Velmi nás těší, že společnost Eurowings důvěřuje našim zkušeným zaměstnancům a že si vybrali právě Czech Airlines Technics. Předmětem nového dlouhodobého kontraktu s Eurowings je traťová údržba tří bázovaných letadel z rodiny A320 a dalších nebázovaných letadel dle provozní potřeby. Poskytované služby zahrnují rozmanité úkony, od denních a týdenních kontrol, až po ad hoc opravy v hangáru nebo přetah letadel. Děkujeme společnosti Eurowings za dosavadní velmi profesionální přístup a těšíme se na zajímavou spolupráci,“ komentuje potřeby nového zákazníka Pavel Haleš, předseda představenstva CSAT. 

„Czech Airlines Technics usnadnily otevření naší báze na pražském letišti. Při jednání jsme se setkali s oddaným, kompetentním a zákaznicky orientovaným týmem. Těšíme se tedy na přínosnou spolupráci,“ komentuje Holger Beck, viceprezident pro technické řízení letadlového parku společnosti Eurowings.

V případě ukrajinského dopravce Bees Airline se pak jedná o poskytování služby nepravidelné traťové údržby, tzv. on-call maintenance, která je cílená na opravu případných závad před plánovaným letem. Bees Airline létají do Prahy od října 2021 a s letouny B787-800 obsluhují linky do Oděsy a Lvova. Obdobnou službu poskytuje Czech Airlines Technics také například společnostem EasyJet, KLM, Aeroflot, Iberia, Turkish Airlines, FlyDubai a dalším. V loňském roce takto na zavolání provedli 312 zásahů.  

O společnosti Czech Airlines Technics 

Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Letiště Praha. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (Base Maintenance), traťové údržby (Line Maintenance), údržby letadlových celků (Components Maintenance), podpory provozovatelů (Engineering) a údržby letadlových podvozků (Landing Gear Maintenance). V roce 2018 také společnost vstoupila na trh s prodejem spotřebního materiálů, např. náhradních dílů na letadla, a následně pro své zákazníky spustila E-Commerce portál e-CSAT.com. Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320. Společnost má také zkušenosti s instalací satelitní antény, palubního Wi-Fi systému a modifikace kabiny „Spaceflex“.


Sledujte Czech Airlines Technics také na sociální síti LinkedIn.