Vyjádření Michaela Štádlera (Adform) k nedávnému oznámení společnosti Google ohledně Topics API

Vyjádření Michaela Štádlera (Adform), které se týká nedávného oznámení společnosti Google ohledně Topics API.

———

Nedávné kroky společnosti Google v souvislosti s oznámením, že jako náhradu third-party cookies nebude prosazovat řešení FLoC, ale Topics API, naznačují, že se Google snaží vybudovat dva světy. Prvním z nich je Sandbox, který umožňuje výkonnostním inzerentům cílit jejich reklamu, aniž by se museli obávat zásahu úředníků, kteří mají na starosti ochranu soukromí uživatelů. Na druhé straně buduje autentifikovanou stranu svého reklamního byznysu, která stojí na využití osobních údajů a taxonomiích zaměřených na brandové kampaně.

Pokud se nad tím zamyslíme, dojdeme k závěru, že hlavním zájmem Google je logicky být v reklamě lepší než konkurence. Dnes může mnoho vlastníků médií nabízet brandovou reklamu na základě third-party cookies. V budoucnu budete buď potřebovat velmi dobré řešení identity, které bude umět pracovat s různými identifikátory (např. Adform ID Fusion)  nebo budete muset vlastnit identitu na vlastních kanálech.

Autor: Michael Štádler, country manažer pro Českou republiku a Slovensko, Adform