Společnost Bell ve spolupráci s Hillwood a Northwest ISD úspěšně dokončila zkušební let dronu APT v rámci NASA SIO

Fort Worth, Texas (4. února 2022) – Společnost Bell Textron Inc. (NYSE: TXT) oznámila, že zdárně dokončila testovací let bezpilotního nákladního prostředku Autonomous Pod Transport (APT) v režimu „Detect and Avoid“ (DAA). Tím splnila podmínky projektu NASA Systems Integration and Operationalization (SIO). V letové ukázce za využití antikolizních systémů DAA předvedl dron APT zdařilou integraci pozemního radarového systému a svoje schopností bezpečně navigovat ve složitém vzdušném prostoru. Jedná se o kritickou část, která je velmi potřebná pro budoucí začlenění systémů pokročilé vzdušné mobility (AAM) do městských oblastí.

Cílem zkušebního letu v rámci SIO bylo, aby dron APT z rodiny eVTOL (elektronických zařízení s kolmým vzletem a přistáním) úspěšně demonstroval svoje schopnosti bezpečně se pohybovat v hustém a komplikovaném leteckém provozu při využití antikolizních systémů (Detect and Avoid), které slouží k monitorování vzdušného prostoru pro „přirozené narušitele“. Pro testovací let posloužil civilní stroj Bell 429 a bezpilotní prostředek APT. K záznamu telemetrických dat z vrtulníku 429 posloužil systém QuantiFLYTM rovněž od společnosti Bell. Ten využívá novou leteckou komunikační jednotku (ACU) poháněnou Truth Data, a nabízí nízkonákladové, lehké a plně automatické řešení monitorování letových dat (FDM). 

„Velmi nás těší, že můžeme předvést účinnost pozemních monitorovacích řešení jako součásti infrastruktury UAS,“ uvedl Matt Holvey, ředitel divize Intelligent Systems společnosti Bell a pokračoval: „Využití pozemních nebo leteckých radarů se může stát významnou součástí při doručování pomocí bezpilotních letadel, služeb leteckého taxi a dalších aspektů stále se rozšiřujících systémů pokročilé vzdušné mobility.“

Společnost Bell využila k monitorování složitého vzdušného prostoru v rámci zóny AllianceTexas Mobility Innovation Zone (MIZ) a ke sledování pilotovaných a bezpilotních strojů radary. MIZ poskytuje svým partnerským organizacím jedno z nejunikátnějších prostředí, které lze za účelem testování a komerčního využití nových technologií v oblasti letecké a pozemní mobility, ve Spojených státech najít. Společnost Hillwood rovněž poskytla místa pro umístění radarů; testování probíhalo v letovém testovacím středisku AllianceTexas, které se nachází přibližně čtyři míle severně od letiště Fort Worth Alliance Airport.

„Skutečnost, že jsme pro zkušební lety, které ve spolupráci s NASA položí základy pro budoucnost nových leteckých technologií, partnerem Bellu nás naplňuje hrdostí,“ sdělil Christopher Ash, senior viceprezident pro rozvoj podnikání v oblasti letectví ve společnosti Hillwood a dodal: „Získaná data nám umožní postoupit o další krok v komerčním využití této technologie na nejrůznějších platformách.“

Kromě Hillwood spolupracuje Bell i se školským obvodem Northwest Independent School District (NISD), který mu rovněž poskytl prostor pro instalaci radaru ve svém venkovním vzdělávacím centru, a s Microsoftem, který dodal simulační nástroj AirSim pro výcvik autonomních zařízení. Díky němu mohl Bell využít rozhraní Digital Twin a vymodelovat let NASA SIO ve virtuálním světě před tím, než se uskutečnil průlet za reálného provozu. To vše mu pomohlo provést simulované reálné testy dronu APT v široké škále scénářů bez jakýchkoli bezpečnostních rizik a za zlomek potřebných nákladů a času.   

###

O společnosti Bell 

Myslíme nad rámec toho, co děláme. Již více než 85 let měníme zážitek z létání a toho, kam až se můžeme dostat. Byli jsme prvními, kdo prolomil hranici zvuku a kdo získal certifikaci pro komerční vrtulník. Byli jsme na palubě první lunární mise NASA a uvedli jsme na trh pokročilý systém s překlopnými rotory. Dnes definujeme pokročilou leteckou mobilitu a nastavujeme její standardy. Kromě centrály ve Fort Worth v americkém Texasu působíme jako dceřiná společnost Textron Inc. v dalších strategických lokalitách po celém světě. Díky tomu, že více než čtvrtina našich kolegů sloužila v armádě, je naší vášní pomáhat právě armádě plnit její mise. Naše průlomové inovace přinášejí zákazníkům výjimečné zážitky. Efektivně, spolehlivě a v první řadě bezpečně.

O společnosti Textron

Textron Inc. je multioborová společnost, která využívá svou globální síť leteckých, obranných, průmyslových a finančních podniků k tomu, aby zákazníkům poskytovala inovativní řešení a služby. Textron je známý po celém světě díky svým silným značkám, jako jsou Bell, Cessna, Beechcraft, Hawker, Jacobsen, Kautex, Lycoming, E-Z-GO, Arctic Cat, Textron Systems a TRU Simulation + Training. Další informace naleznete na adrese: www.textron.com.

Některá prohlášení v této tiskové zprávě jsou plánovaná prohlášení, které mohou obsahovat výnosy a tržby nebo popisovat strategie, cíle, výhledy apod. Toto prohlášení se vztahuje pouze k datu, kdy bylo vydáno, a naší povinností není jej v budoucnosti aktualizovat či revidovat. Tato tvrzení podléhají známým a neznámým rizikům, nejistotám a dalším faktorům, které mohou způsobit, že se naše skutečné výsledky budou významně lišit od těch, které jsou v těchto výhledových prohlášeních uvedeny, včetně mimo jiné efektivnosti investic do výzkumu a vývoje nových produktů, případně neočekávaných výdajů nebo zpoždění v souvislosti se uváděním významných nových produktů nebo programů. Dále mezi tyto okolnosti patří změna priorit nebo snížení výdajů na obranu vlády USA, včetně těch, které se týkají vojenských operací v zahraničí; změny celosvětových ekonomických nebo politických podmínek, které ovlivňují poptávku po našich produktech, úrokové sazby nebo směnné kurzy; naše schopnost fungovat podle očekávání a kontrolovat náklady na základě smluv s vládou USA; kompetence vlády USA jednostranně upravovat nebo ukončovat své smlouvy s námi podle potřeb vlády USA nebo pro naše neplnění, měnit platné zásady zadávání veřejných zakázek a účetnictví nebo za určitých okolností zadržovat platby nebo nás pozastavit nebo vyloučit jako dodavatele způsobilého k získání budoucích zakázek; změny v prioritách financování zahraničního vojenského sektoru nebo rozpočtová omezení a rozhodnutí anebo změny vládních nařízení nebo politik týkajících se vývozu a dovozu vojenských a komerčních produktů; a problémy s výkonem u klíčových dodavatelů, subdodavatelů nebo obchodních partnerů.