Mladá fronta DNES nejčtenějším zpravodajským deníkem, Lidové noviny stabilně získávají nové čtenáře.
Čtenost významně meziročně roste gratis titulům, zájem je také o lifestyle tituly pro ženy a programové časopisy.
Mediální skupina MAFRA svými tištěnými tituly pravidelně oslovuje 3,24 milionu čtenářů na vydání a dlouhodobě se tak drží na špici mezi mediálními domy v České republice. Potvrzují to aktuálně publikované výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 2. pololetí 2021. I v přetrvávající nestabilní době si tituly MAFRA zachovávají silný čtenářský zásah ve všech klíčových segmentech. Novinové tituly Mladá fronta DNES a Lidové noviny si udržují pevnou tržní pozici mezi celostátními zpravodajskými deníky. Významný meziroční nárůst zájmu zaznamenávají gratis tituly 5plus2 a Metro, proti stejnému období před rokem rostou i tituly „televizní“ a životního stylu pro ženy.
Deník MF DNES se 440 tisíci čtenářů zůstává nejčtenějším zpravodajským deníkem v kategorii celostátních deníků, deník Lidové noviny s dlouhodobě stabilní čteností oslovuje 152 tisíc čtenářů.
Výrazný nárůst zaznamenávají tituly MAFRA v segmentu gratis titulů:
Deník Metro díky meziročnímu nárůstu +7 % na 370 tisíc čtenářů tradičně potvrzuje pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí.
Vysoký zásah vykazuje také týdeník zdarma 5plus2, který se stotisícovým meziročním nárůstem oslovuje 698 tisíc čtenářů na vydání.
Silnou pozici si mediální skupina MAFRA dále udržuje:
- v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků, kde úspěch týdeníku Téma u čtenářů dokládá vysoká čtenost na vydání (208 tisíc) a nejvyšší prodaný náklad v rámci kategorie (47 tisíc kusů)
- mezi tituly životního stylu pro ženy – první místo patří i nadále čtrnáctideníku Žena a život s 252 tisíci čtenářů, rostou „luxury“ měsíčníky Cosmopolitan (na 151 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 95 tisíc čtenářů)
- v rostoucím segmentu programových časopisů, kde na nejvyšší příčce stále boduje čtrnáctideník TV Max se 488 tisíci čtenářů
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. pololetí 2021, Kancelář ověřování nákladu ABC ČR, 2. pololetí 2021
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,24 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,4 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 4,94 milionu čtenářů, což představuje 55,7 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,4 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem holdingu Agrofert.