Pavlík, Galgonek, Novák a Trunkát pro retailery vyvinuli platformu Cruxo, která inovuje správu a plánování kampaní značek na e-shopech

  • Retail media platforma Cruxo umožňuje značkám efektivní marketing na e-shopech
  • Inovativní přístup k prodeji reklamního prostoru
  • Řešení zahrnující i datovou analytiku a reporting

Praha 4. dubna 2022: Čtyři významné osobnosti českého online byznysu Petr Pavlík, Jan Galgonek, Matěj Novák a Michal Trunkát spojují své know-how do společného projektu. Výsledkem je Retail media platforma Cruxo, která značkám přináší možnost spravovat a optimalizovat digitální kampaně na e-shopech bez ohledu na jejich velikost. Cruxo staví na spojení technologií a zkušeností a přináší zásadní inovaci v přístupu k prodeji reklamního prostoru v e-tailu. 

Český e-commerce trh meziročně opět výrazně rostl – o 17 % – a vstupují do něj postupně i silní offline hráči. S tím, jak se zákazníci přesouvají z kamenných prodejen k online nakupování, roste důležitost propagace značek právě v e-shopech. Efektivitě kampaní ale často brání zdlouhavé objednání i exekuce, málo účinné reklamní formáty i chybějící cílení a cenové modely.

Cruxo značkám nabízí výrazné zlepšení možností propagovat a prodat jejich zboží v online prostředí. Retailerům přináší vyšší výnosy z reklamních ploch, nižší náklady díky automatizaci procesů a vyšší prodeje na základě cílené reklamy. Uživatelé se setkávají s relevantnější nabídkou a méně agresivními reklamními formáty, které vedou k lepší zákaznické zkušenosti. „E-shopy mají unikátní data o preferencích a chování svých zákazníků. Často je však nevyužívají naplno. Cruxo přináší retailerům nástroje, díky nimž mohou data využít k personalizaci komunikace, která je díky tomu relevantnější, a tedy účinnější,“ uvádí Matěj Novák, CTO Cruxo.

Nové standardy a automatizace procesů

Cruxo spojuje detailní znalost retailového prostředí, online marketingu a e-commerce s moderními technologiemi. Platforma umožňuje plánování, správu a optimalizaci reklamních kampaní a představuje nové možnosti cílení vč. využití audiencí, které vychází z in-store dat. Zefektivňuje tak práci s marketingovými rozpočty a zjednodušuje proces reportingu, vyhodnocování úspěšnosti a optimalizace reklamy na e-shopech. Vedle technologické platformy nabízí Cruxo také tým konzultantů, který retailerům pomůže nastavit strategii, nabídku reklamních produktů a procesy a optimalizovat výnosy z reklamních ploch. Dodavatelům tým Cruxa pomůže s analýzou výkonu, nastavením cílení, výběrem reklamních produktů a plánováním rozpočtů.

Výhody pro značky i e-shopy

Cruxo pomůže e-shopům nabízet a prodávat personalizovanou reklamu, která pomáhá zvyšovat prodeje a zároveň nemá negativní dopad na uživatelskou zkušenost zákazníků. Díky využití segmentace umí řešení zvýšit konverzní poměr, tedy i návratnost investic, a motivovat tak dodavatele k vyšším výdajům za reklamy na e-shopech. Součástí řešení je online analytika kampaní a přístup k uživatelsky intuitivní platformě pro nákup, plánování a řízení kampaní.

„Průkopníkem monetizace reklamního prostoru na e-shopech je bezpochyby Amazon jako největší retailová reklamní platforma. Jeho data navíc potvrzují, že chuť dodavatelů inzerovat v retail médiích roste. Aby byl reklamní prostor využit opravdu efektivně, je třeba maximálně využít data a vytvořit personalizovaný obsah, který ocení jak vendoři a e-shopy, tak i zákazníci,“ uvádí Michal Trunkát, CEO Cruxo.

Cruxo jako ideální řešení pro velké české hráče

V první fázi chce Cruxo oslovit přední subjekty české e-commerce v podobě velkých online hráčů, kdy s některými již probíhají jednání, případně testování nasazení řešení. Platforma zacílí také na retailery s e-shopovým řešením, a kromě největších hráčů se Cruxo zaměří také na středně velké subjekty. V oblasti dodavatelů pak své řešení nabídne napříč segmenty, které pravidelně investují do instore reklamy. Konkrétní řešení se vždy bude odvíjet od dialogu s dodavatelem produktu.

Podle Petra Pavlíka, spoluzakladatele Cruxo, se velikost trhu vendor marketingu posouvá z vyšších stovek milionů ročně do řádu miliard. „Cruxo pomáhá dodavateli lépe představit značku a v rámci e-shopu vybudovat jeho virtuální regál. Přínosem pro etailera je zvýšení profitability a hodnoty nákupního košíku,“ dodává.

Silný tým zakladatelů

Petr Pavlík, Member of board & co-founder (retailová expertíza)

Petr má za sebou více než 25 let tuzemských i zahraničních zkušeností s FMCG jak ze strany dodavatele a výrobce, tak z pohledu retailera. Ve vedoucích pozicích působil ve společnostech, jako je Procter & Gamble, Reckitt Benckiser nebo Stock Spirits Group. V retailu své zkušenosti získal ve vedení potravinového retailera Albert a Rohlík.cz.

Do Cruxo, kam vstoupil jako investor a člen boardu pro strategické rozhodování, rozvoj a strategický prodej, přináší komplexní znalost FMCG, retailového prostředí a e-commerce.

Jan Galgonek, Member of board & co-founder (plánování digitálních kampaní)

V roce 2010 založil reklamní skupinu Adexpres, kterou o šest let později úspěšně prodal globální mediální skupině Dentsu. Začátkem roku 2022 zformoval společně s investičními skupinami KKCG a Rockaway konzultační skupinu Mind2Flo, která se specializuje na média a marketingové technologie. Kromě řady dalších úspěšných projektů je Honza spoluzakladatelem globálního VR studia DIVR Labs, které se zaměřuje na produkci velkoplošných zážitkových her ve virtuální realitě. Do Cruxo přináší své dlouholeté zkušenosti z digitálního marketingu, dat a technologií.

Matěj Novák, CTO & co-founder (média a jejich monetizace, technický background)

Matěj patří v Česku mezi nejuznávanější odborníky v oblasti reklamních technologií a yield managementu, s nimiž má více než 10letou zkušenost. Zakládal a 7 let vedl sdružení Czech Publisher Exchange, které zastřešuje programatickou reklamu pro přední české mediální domy. V Cruxo, do kterého Matěj přináší svou znalost technologií a prodeje digitální reklamy, působí jako člen boardu pro strategické rozhodování a rozvoj. Zároveň zodpovídá za produkt a yield management.

Michal Trunkát, CEO & co-founder (zastoupení značek)

Michal byl více než deset let součástí společnosti Procter & Gamble, kde posledních pět let strávil v čele e-commerce pro Česko a Slovensko. Mezi zákazníky, které po tuto dobu úspěšně vedl, patří například společnosti Mall.cz, Alza.cz a Notino. Vzhledem k jeho bohatým zkušenostem s e-commerce stál společně s Honzou Galgonkem u zrodu nového řešení pro e-commerce trh. Cruxo vede jako CEO a přináší do něj znalosti z dodavatelského pohledu a vhled do komerčních aspektů e-commerce trhu.
https://cruxo.io/