Zamilovat se v hospodě? Dnes nic neobvyklého. Prazdroj tomu jde v květnu naproti

Praha 28. dubna 2022 – Ženy a pivo? Hospůdka a nová láska? Že to nejde dohromady? Omyl. Průzkum Plzeňského Prazdroje ukázal, že ženy dnes chodí na pivo mnohem častěji než dříve. A to hlavně díky tomu, že hospody se hodně vylepšily a jsou pro ně tím pádem mnohem atraktivnější. Takže potkat v nich partnera nebo se třeba i zamilovat rozhodně není nic nemožného. A to nejen v květnu.

C

Hospody už nejsou čistě mužskou dominantou, kam ženy chodily jen zřídka. Podle průzkumu Plzeňského Prazdroje dnes osm z deseti žen chodí do hospod častěji než měly dříve ve zvyku. Je to tím, že se úroveň pohostinství v posledních letech zlepšila, a to nejen ve velkých městech. Hospody investovaly do svého vybavení, na mnohem vyšší úrovni je čistota a mají i pestřejší nabídku nápojů. Pozitivní proměnu hospod vidí dle průzkumu skoro tři čtvrtiny žen a jen o něco méně mužů. Osmdesát procent žen je pak spokojeno s rozšiřující se nabídkou čepovaných piv a dalších nápojů a nadpoloviční většina jich kvituje i větší vstřícnost personálu v porovnání s minulostí.

Plzeňský Prazdroj se proměnám hospod dlouhodobě věnuje. Každoročně jim přispívá stovkami milionů korun na vybavení interiérů i zahrádek, pomáhá jim s novými fasádami a personál školí tak, aby služby byly ve všech směrech stále kvalitnější. Zaměřuje se přitom nejen na velká města, ale i na venkov, kde je potenciál k pozitivním změnám největší. Už pátým rokem funguje jeho program nazvaný „Vesnice“, do kterého je zapojeno přes 800 českých a moravských hospůdek na vesnicích a malých obcích.

C

„Na vesnici vždy fungoval společenský trojúhelník – kostel, hospoda a fotbal. My se snažíme tento komunitní život rozvíjet, a to i tím, že pomáháme malým hospůdkám, které by jinak zahynuly. Nejde přitom jen o finanční přispění na novou fasádu či venkovní sezení. Společně s hospodskými pořádáme akce, které lákají místní i přespolní k návštěvě, třeba oslavu dožínek, Mikulášský bál či Tři krále. Ukazujeme jim, že stačí málo, třeba kapela, drobné pohoštění nebo čas od času něco jako speciální nabídka jídla a lidi opravdu přijdou. A hospodám se zase začíná dařit,“ říká Milan Pavelka, který má program Vesnice v Prazdroji na starosti.

Díky pozitivním změnám se zvýšil i počet žen, které do hospod chodí nejen s přáteli či kamarádkami, ale také v páru. Podle průzkumu 82 % dotázaných vnímá, že partnerské páry jsou v podnicích vidět mnohem častěji než před lety. 

Tomu jde Prazdroj naproti a spolu s hospodskými zve v květnu v rámci akce „Máj, lásky čas“ k návštěvě právě páry. Ženy tak mají možnost zjistit, že se jejich hospoda v mezičase změnila k lepšímu a může pro ně být zajímavá nejen prostředím ale i nabídkou. „Na mnoha vesnicích chodí do hospody jen chlapi. Chceme tohle vnímání změnit, protože s tím, jak se vylepšuje vzhled a služby podniků, roste i jejich atraktivita pro ženy, jen musí ženy dostat možnost si je prohlédnout. Nejlépe se v neznámém prostředí určitě cítí s partnerem, proto jsme zvolili květen jako vhodnou dobu, kdy pozveme rovnou celý pár. V osmi stech vesnických hospodách pořádáme májovou akci, kdy k objednávce piva host dostane automaticky cider Frisco pro svého partnera zdarma,“ dodává Milan Pavelka.

Prazdroj tak ještě podpoří zesilující pozici hospody jako místa k seznamování a navazování vztahů. O tom, že v hospodě u piva může potkat velkou lásku, je totiž podle průzkumu již nyní přesvědčeno 85 procent Čechů.  

  • Online průzkum Instant Research se uskutečnil letos na vzorku 500 respondentů.
  • Maximálně šetrné chování k životnímu prostředí je součástí filozofie podnikání Plzeňského Prazdroje. Zaměřuje se na recyklaci a opětovné využívání obalů, dlouhodobě snižuje spotřebu vody, maximálně využívá obnovitelnou energii a omezuje používání plastů. Do roku 2030 by měla výroba Plzeňského Prazdroje dosáhnout uhlíkové neutrality.
  • S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj získal v roce 2020 v žebříčku Byznysu pro společnost TOP Odpovědná firma nejvýznamnější ocenění – Trendsetter za to, že dlouhodobě v Česku udává směr v oblasti udržitelnosti a přináší nové inspirativní podněty k odpovědnosti v podnikání.