Standardizované služby e-shopům nestačí. Individualizaci v podobě reverzní logistiky či kompletace zboží vyžaduje 70 % klientů fulfillmentu

23. 6. 2022 – Čeští obchodníci čím dál častěji sahají k outsourcingu svých logistických procesů, a ačkoliv v tomto směru proti zahraniční konkurenci výrazně zaostávají, přínos tzv. fulfillmentu si uvědomuje stále více z nich. Zájem přitom není pouze o základní služby, jako je skladování zboží a následná expedice objednávek zákazníkům, ale především o ty doplňkové. Právě díky individuálnímu přístupu totiž dokážou obchodníci obstát i mezi silnou konkurencí, která v Česku mezi e-shopy dlouhodobě panuje. Podle průzkumu společnosti Skladon tak celých 70 % z nich nepoptává pouze samotné skladování a expedici zásilek, ale i kompletaci zboží, speciální balení dle vlastních požadavků nebo třeba speciálně uzpůsobenou zpětnou logistiku. Individualizaci služeb přitom s rostoucím tlakem na automatizaci skladových procesů nabízí čím dál méně poskytovatelů.

Tento obsah je v kompletní podobě dostupný pouze pro členy FeedIT+ (#FULL a #LITE členství).