Česká značka Skinners míří k dalšímu rekordu, lidé jí poslali přes 4 miliony korun

Brněnská značka Skinners, která před lety ohromila svět svým nápadem ponožkobot, opět přepisuje dějiny českého crowdfundingu. Po šesti letech rozšiřuje své portfolio o další produkt – moderní barefoot kožené boty – které si během pár dnů stihly získat stovky fanoušků. Ti v rámci crowdfundingové kampaně na Hithitu poslali na nový nápad už více než 4 miliony korun, což je téměř osmkrát více, než majitelé firmy požadovali. Kampaň běží až do 25. července. 

Cílovou částku 550 tisíc korun vybraly Skinners během 8 hodin. Aktuálně se drží na žebříčku nejúspěšnějších projektů na Hithitu na čtvrtém místě. Před nimi je další obuvnický projekt, a to zlínské boty Vasky, které vybraly přes 5 milionů korun. Pošlou fanoušci Skinners ještě více než milion korun, aby firmu posunuli na třetí místo na žebříčku rekordů?

Jsme firma, která vznikla díky crowdfundingu. Produkty tak tvoříme a uvádíme na trh s pomocí zákazníků právě skrz crowdfundingové portály. U bot jsme nepoužili žádné standardizované řešení, jak je u většiny výrobců zvykem. Vše, od kopyt až po formy na podešve, si vyvíjíme sami. Rozjezd této obuvní divize je pro nás proto velmi finančně náročný,“ nastiňuje spoluzakladatel Skinners Petr Procházka důvod startu kampaně. Zajištění dostatečného množství předobjednávek na produkt pomůže firmě nejen s výrobou, ale umožní i nadále zůstat nezávislou na externích investorech a jiných finančních institucích.

Po bezmála ročním vývoji představují Skinners moderní barefoot boty Skinners Walker uzpůsobené pro chůzi ve městě. Skinners sází kromě kvality zejména na design, který byl hlavním důvodem k vytvoření vlastní řady barefoot bot. Vhodné jsou do kanceláře, kina i na sportovní aktivity.

 „Velkou výhodou je použití organického udržitelného materiálu tencel uvnitř boty. Toto přírodní vlákno je vyrobeno z celulózových vláken eukalyptu a působí dvojím termoregulačním účinkem, a to v závislosti na ročním období. V teplých měsících vyniká výbornými chladicími schopnostmi, naopak v zimě příjemně zahřeje. Pro svou hebkost a bezkonkurenční kvalitativní vlastnosti je často využíván na prémiových matracích. A přesně tenhle pocit jsme do bot chtěli přenést. Za cíl si totiž klademe naučit lidi, aby se stejně jako se v poslední době začali učit důležitosti spánku, naučili i důležitosti vhodného obouvání,“ doplňuje Procházka. Ten sám zdůrazňuje, že z průzkumů vyplývá, že nepadnoucí a nekvalitní obuv způsobuje zdravotní problémy až polovině populace. Stát může nejen za špatnou klenbou chodidla, vbočenými palci a kladívkovými prsty, ale také za bolestmi hlavy a migrénami. 

Skinners Walker jsou nyní dostupné za zvýhodněnou cenu na Hithitu v bílé, černé i dalších barevných variacích ve velikostním rozpětí 36-46. 

Skinners de facto vznikly v roce 2015 na Hithitu, když vybraly na své ponožkoboty přes půl milionu korun. O rok později se rozhodly vydat za hranice republiky a rozšířit výrobu, a tak zkusily americkou crowdfundigovou platformu Kickstarter. Raketový úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a Skinners vybraly přes 654 tisíc dolarů (tehdy zhruba 16 milionů korun).