Do 40 prodejen Albert vjedou autonomní roboti. Postarají se o úklid

Úklid bez asistence lidí, přesně o to se již nyní starají první čtyři roboti v hypermarketech Albert v Praze a blízkém okolí. Další postupně vyjedou do uliček s potravinami do listopadu. Uklízet budou jak v noci, tak za běžného provozu a přítomnosti zákazníků. Výběru věnoval Albert totiž velkou pozornost, aby splnili všechny nároky nejen na čistění, ale zejména také na bezpečnost.

Albert dbá na čistotu ve svých prodejnách, proto už v průběhu loňského roku testoval několik úklidových robotů. Zkoušel je postupně v různých prostředích a vyhodnocoval jejich efektivitu. Teď postupně míří autonomní roboti do čtyř desítek hypermarketů, tedy větších obchodů. První robot vyjel na prodejní plochu už ve druhé polovině června. „Nasadili jsme ho dřív než ostatní, abychom si na něm mohli ověřit všechny potřebné kroky, které uplatníme při zavádění. Další tři ho už následovali a uklízejí na prodejnách v Praze a blízkém okolí,“ vysvětluje Pavel Klemera, manažer podpory provozu v Albertu.

Robot uklízí efektivně a kvalitně. „Robot se přesně naprogramuje a plní svůj úkol. Nevynechá žádný prostor a každý den vykonává činnost naprosto stejně,“ popisuje výhody Pavel Klemera.

Vyjetí robota předchází naskenování prodejny a uložení její mapy, podle které následně pracuje. Každým úklidem se zároveň zdokonaluje. Překážkám, včetně lidí, se umí robot bezpečně vyhnout. V případě, že potřebuje asistenci, zašle hlášku na e-mail nebo telefon odpovědnému pracovníkovi. Nabízí také možnost odloženého startu nebo je možné ho nastavit tak, aby uklidil jen určitou část prodejny. Výhodou tohoto typu robotů je, že je možné je v případě potřeby přepnout do manuálního režimu a uklízet běžným způsobem. 

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 31 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará téměř 20 000 zaměstnanců.
  • Jako odpovědný obchodník má Albert jasně stanovené ambice a konkrétní kroky v oblasti udržitelnosti.
  • Hlavními pilíři strategie „Zdravě a udržitelně“ je neplýtvání potravinami, snižování uhlíkových emisí, redukce obalových materiálů, bezpečnost a udržitelnost produktů, zdraví zákazníků i zaměstnanců, společenská diverzita a podpora komunit.
  • Činnost obchodů Albert oceňují i odborníci. V roce 2019 získala společnost Albert cenu Odpovědný zahraniční investor, kterou uděluje vláda za aktivitu v oblasti společenské odpovědnosti, zlepšování životního prostředí a podporu regionů a dobrovolnictví.
  • Albert neustále pracuje na modernizaci prodejen a zkvalitňování služeb. Od roku 2017 prošla rekonstrukcí a modernizací již více než polovina prodejen Albert v Česku.  
  • Nadační fond Albert založil Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.

Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi