Mobilní aplikace kurýrních služeb zatím využívá jen čtvrtina nakupujících

Praha 29. srpna – Zákazníci nakupující na e-shopech využívají ke sledování zásilky nejčastěji webové stránky zásilkové společnosti. Naopak mobilní aplikace dosud příliš nevyužívali, svou zásilku v aplikaci sleduje jen čtvrtina zákazníků. Oproti webovým stránkám jim totiž zatím mobilní aplikace nenabízely žádné funkce navíc.

Téměř dvě třetiny nakupujících na internetu (63 %) sledují stav své zásilky na webových stránkách zásilkové společnosti. A 15 % lidí sleduje objednaný balíček přímo na webu obchodníka, vyplývá z průzkumu IBRS realizovaném letos na jaře na vzorku 1000 respondentů.

 „Pouze 24 % zákazníků využívá mobilní aplikaci některé z kurýrních služeb. Rozsah nabízených služeb v aplikaci totiž dosud klientům prakticky nenabízel nic navíc,
8 % klientů tak dokonce raději do kurýrní společnosti někdy volá, aby si stav zásilky ověřili. Počítáme s tím, že zájem o využití aplikací se bude zvyšovat s tím, jak se bude rozšiřovat jejich funkčnost,“ říká generální ředitel WE|DO Daniel Mareš.

Možnost sledování zásilek přitom patří mezi důležité faktory výběru zásilkové společnosti, 59 % zákazníků uvádí, že to je jeden z klíčových důvodů pro výběr konkrétní kurýrní firmy, uvádí průzkum IBRS.

Podle Daniela Mareše je jedním z klíčových úkolů pro zásilkové společnosti časová flexibilita doručení zásilky a možnost výběrů ze všech způsobů doručení (na adresu, do výdejního boxu a na výdejní místo). „Klient také musí mít možnost jednoduše den či způsob doručení změnit podle své aktuální potřeby,“ dodal.

WE|DO proto na začátku léta spustilo novou mobilní aplikaci. Kromě toho, že zákazníci získávají jednoduchý, rychlý a pohodlný přehled o stavu jejich zásilky, tak mají k dispozici dosud nenabízenou možnost změnit den i způsob doručení. „Pokud se klientovi datum doručení nehodí, rychle jej v aplikaci změní. Případně může změnit způsob doručení
a místo dovozu na adresu zvolit výdejní místo nebo box dle svého výběru. Naši aplikaci už využívá více než 30 tisíc lidí a momentálně máme týdně téměř 4000 nových stažení. Nejčastěji přitom využívají právě změnu termínu doručení,“ vysvětluje hlavní novinky Daniel Mareš.

 „Úspěšná budoucnost celého našeho trhu je postavena na tom, že doručovací společnost doveze zásilku klientovi v čase a na místo, které mu vyhovuje. Zákazník proto musí mít možnost kdykoli lehce a rychle změnit jak místo, tak datum doručení dle svých možností
a potřeb. A musí vědět, že  tyto změny s dopravcem rychle vyřeší. Právě to pro nás bylo hlavním cílem při vývoji aplikace,“ uzavřel Daniel Mareš.

Aplikace nabízí i řadu dalších funkcionalit, např. přehled výdejních míst a boxů v nejbližším okolí dle zákazníkovy volby, archiv dříve doručených zásilek, informace o novinkách
z WE|DO a odpovědi na nejčastěji kladené otázky. WE|DO přitom dále pracuje
na rozšíření aplkace o nové funkcionality. 

WE|DO se v letošním roce zaměřuje především na zlepšení uživatelského komfortu klienta. Největší letošní investicí WE|DO je jarní otevření superhubu v Ostředku u D1, který výrazně navýší kapacity operátora, a to nejen pro letošek, ale především do budoucnosti. WE|DO také zahájilo svou zahraniční expanzi otevřením prvního depa v Bratislavě a pokračuje v rozšiřování své sítě výdejních míst a boxů.

O WE|DO CZ

WE|DO CZ je logistický operátor, který v současnosti spolupracuje s 300 kurýry, více než
1 200 výdejními místy a doručuje do více než 200 výdejních boxů, zásilky kromě ČR vozí
i na Slovensko. Jeho dlouhodobou ambicí je maximálně přizpůsobit doručování zásilek zákazníkům a jejich potřebám. Vlastníkem společnosti je polská skupina Allegro, největší e-commerce společnost evropského původu.