Inkluze, udržitelnost a CRM v reálném čase. Salesforce představil v Praze svoji vizi digitalizace

Představit novinky ze světa CRM systémů, ale i trendy v oblasti digitalizace – to bylo cílem akce Salesforce Live Prague, která se konala druhé říjnové pondělí na pražském Žofíně. Salesforce si pro české publikum připravil množství aktualit: novou datovou platformu Genie, systém pro management dat o udržitelnosti a také projekty podporující digitální vzdělávání. Návštěvníci akce mohli navštívit též přednášky zajímavých spíkrů z předních českých firem a atraktivní master class. 

Digitalizace je na vzestupu a o řešení pro automatizaci procesů je mezi firmami čím dál větší zájem. Dokazují to i čísla Salesforce, předního světového dodavatele systémů pro řízení vztahů se zákazníky. Společnost zažívá setrvalý růst – tržby v regionu EMEA vzrostly meziročně přibližně o 30 %. Salesforce sílí i u nás, podle dat společnosti IDC vznikne v rámci ekosystému Salesforce v Česku do roku 2026 asi 14 tisíc pracovních míst.

„V současné chvíli máme v Česku asi 28 akreditovaných partnerů, nicméně číslo se neustále mění. Celý region střední a východní Evropy zažívá znatelný růst. Podíváme-li se na počet nových uživatelů certifikovaných v ekosystému Salesforce v regionu EMEA, celá polovina z nich pochází právě ze střední a východní Evropy,“ vysvětluje Michal Mravináč, regionální obchodní ředitel pro střední a východní Evropu v Salesforce.

Nová datová platforma i projekt pro ženy bez práce

Zájem o digitalizaci a pokročilá cloudová řešení, jako je Salesforce, pohání jednak postcovidová realita pracovního trhu, která klade důraz na flexibilitu a hybridní pracovní model, jednak rostoucí očekávání zákazníků, jež požadují rychlou interakci, a především personalizované služby. Produkty Salesforce mají pomáhat firmám vycházet těmto trendům vstříc. Mezi hlavní představované novinky proto patřila datová platforma Genie. Jejím cílem je propojit stovky dílčích systémů a aplikací, které firmy obvykle využívají (od nástrojů marketingu přes obchod až po péči o zákazníky a servis) jedinou nadstavbou, v níž uživatelé najdou skutečně komplexní a celistvé údaje o zákazníkovi – to vše navíc v reálném čase.

Digitální transformace s sebou přináší i další výzvy. Jednou z největších je díra na trhu talentů – firmám po celém světě chybí kvalifikovaní a vyškolení lidé, kteří by v digitálních ekosystémech uměli pracovat a spravovat je. Česko není výjimkou. „Situaci na trhu práce se věnujeme dlouhodobě. Rostoucí trh znamená rostoucí nedostatek lidí, proto působíme na univerzitách a spolupracujeme s množstvím neziskových organizací. Je třeba talenty nejen získat, ale dát příležitost i těm, kteří nemají formální vzdělání v IT – nebo třeba nemají formální vzdělání vůbec. Salesforce se může naučit ovládat v podstatě každý,“ říká Nadine Wolanke, generální ředitelka pro střední a východní Evropu a Rakousko v Salesforce.

S tím souvisí i další novinka, kterou Salesforce na akci představila: iniciativa Bring Women Back to Work (BWBW). V rámci projektu startuje od ledna příštího roku v Česku roční kurz pro ženy bez práce. Školení bude probíhat online a celkem 18 účastnicím budou s kurzem pomáhat mentoři a lektoři z řad partnerů Salesforce. Na konci kurzu obdrží absolventky certifikaci v systému Salesforce a také pracovní nabídku. Salesforce v Česku spolupracuje též s neziskovou organizací Czechitas. Společně pořádají kurzy Salesforce Administrator.

Net Zero Cloud pomůže firmám monitorovat uhlíkovou stopu

Globálně roste význam udržitelnosti. Na (nejen) české firmy tlačí evropská legislativa – od roku 2024 se bude povinnost zveřejňovat data o udržitelnosti týkat možná až dvou tisíc firem v Česku. O dopad na životní prostředí se navíc zajímají zákazníci, investoři a další stakeholdeři. Parametry udržitelnosti se proto stávají pro firmy čím dál důležitější hodnotou. „I v Česku už firmy začínají svoji uhlíkovou stopu řešit, ovšem často naráží na problém, jak data o emisích integrovat a spravovat,“ konstatuje Michal Mravináč. Salesforce proto přišel s novou aplikací Net Zero Cloud. Umožňuje organizacím efektivně spravovat data o emisích, automatizovat jejich sledování a integrovat informace od svých dodavatelů. Díky tomu mohou firmy monitorovat faktory udržitelnosti s rámci celého hodnotového řetězce. 

V souvislosti s řešením pro udržitelnost chystá Salesforce spustit také Net Zero Marketplace. Jedná se o tržiště s emisními povolenkami, které organizacím umožní důvěryhodné a transparentní nákupy. Údaje o povolenkách lze navíc integrovat s platformou Net Zero Cloud.Na Žofín dorazili i partneři Salesforce. O svých zkušenostech s digitalizací a výzvách, které s tím souvisí, promluvili například Jitka Hajičová z ČSOB, Věra Janičinová z Czechitas nebo Martin Ždímal z RIXO.cz, představili se též zástupci Linet Group, Seznam, Avast, PwC, Kiwi.com a dalších. Nechyběly ani cloudové služby dceřiných společností Salesforce. Komunikační nástroj Slack předvedl své digitální ústředí, prezentaci si pro návštěvníky akce připravily také analytická platforma Tableau či software MuleSoft.