Reality show BeerMaster Česko hledá prvního všestranného mistra piva

Nová reality show BeerMaster Česko byla natočená ve spolupráci národního pivovaru Budějovického Budvaru, mediálního domu Czech News Center (CNC), komunikační skupiny Publicis Groupe a společnosti Czech Video Center (CVC), producenta videoobsahu a provozovatele internetové televize Mall.tv. Hlavním důvodem vzniku celého konceptu byla maximalizace povědomí o pivovaru jako o českém národním podniku – správci českého pivovarského řemesla. Výsledkem spolupráce je 13 epizod spojených s road tripem po vybraných minipivovarech. Zájem pivních fanoušků a fanynek o casting přitom předčil očekávání. Přihlásilo se přes 2000 lidí, ze kterých byly vybrány dvě stovky postupujících. O tom, který z amatérských milovníků piva dostal šanci předvést se v úvodních dílech, rozhodla odborná porota. Tu tvoří Aleš Dvořák, létající sládek Budějovického Budvaru a odborník s 30letou praxí (od vaření doma v hrnci, v minipivovarech i národním pivovaru až po degustování jako porotce na světových soutěžích), a Luboš Kastner, vůdčí osobnost Českého gastronomického institutu a spolumajitel několika vyhlášených restaurací. 

Na začátku všeho byla poptávka agentury Starlink z komunikační skupiny Publicis Groupe po kampani, kterou by její klient Budějovický Budvar podpořil pivní kulturu v tuzemsku. „Osvěta veřejnosti v pivním světě je součástí naší DNA jako národního pivovaru. V první řadě tedy doufáme, že si lidé díky novému pořadu najdou cestu ke kvalitnímu českému pivu. A když se bude dařit kvalitnímu českému pivu, bude se dařit i nám,“ vysvětluje marketingová manažerka pivovaru Budějovický Budvar Gabriela Kudrnáčová. Nelehký úkol přijal mediální dům CNC. „Budvar dlouhodobě spolupracuje s minipivovary, takže prvotní myšlenka byla postavená na sérii edukativních reportáží. Společně s agenturou jsme ale cítili, že to není úplně ono. Z toho důvodu jsme k brainstormingu přizvali i kolegy z CVC v čele s producentem Romanem Buťou. Výsledkem byl nápad na reality show spojenou s road tripem po vybraných minipivovarech, který klienta i agenturu nadchl,“ popisuje úvod spolupráce Jan Nassir z CNC.

Cílem multikanálové 360° kampaně je nenásilnou formou zapojit pivovar, předat divákům klíčové sdělení, ale zároveň citlivě udržet kvalitu celé show tak, aby byla atraktivní pro co nejširší publikum. „Středobodem celého procesu je originální videoformát z produkce Czech Video Center, okolo kterého jsme vytvořili podrobný mediální plán. Komunikace probíhá ve dvou vlnách, na jaře jsme promovali casting a od října se zaměřujeme na promo už hotového BeerMastera Česko. Na podzim k CNC titulům přidáváme i rádia ze spřátelené skupiny Active Radio,“ dodává Nassir. 

Největší výzvou bylo ve výsledku zohlednit zároveň očekávání diváků i klienta. „Způsob, jak připravit divácky atraktivní obsah a zároveň zakomponovat potřeby klienta, je zejména ve formě vývoje takového formátu velmi náročný. Zatímco u běžného vývoje se klade důraz primárně na viewers attraction a funkčnost linek či dramaturgie, u customized client production musíme vhodně komponovat potřeby zadavatele, tonalitu komunikace a zohledňovat i brand value. To vše bez dopadu na zábavný či reality charakter pořadu. Hlavní devizou našeho oddělení je pak nastavení procesů vývoje pořadu tak, že jsou kreativní zástupci klienta nebo jeho agentury přizváni do několika fází developmentu. Nebudu lhát, že je někdy složité najít vhodný medián, ale myslím, že v tomto případě se to povedlo,“ upřesňuje producent reality show Roman Buťa z CVC.

Nečekaný úspěch přinesl už casting, na který se přihlásilo zhruba dva tisíce účastníků. Do prvních soutěžních kol postoupilo dvě stě z nich. Tyto kola jsou od 12. října k vidění na Mall.tv nebo na www.beermaster.cz. Od 2. listopadu je pořad i na programu Nova Action jako vůbec první reality show tuzemské produkce zařazená do vysílání tohoto kanálu. „Pivo je obecně v České republice velmi oblíbené, o postupy při jeho výrobě se zajímá spousta lidí, a to nejen v rámci velkých pivovarů, ale také minipivovarů, které jsou již několik let na vzestupu. Nám se koncept soutěže líbí a jsme si jistí, že naše diváky zaujme. V loňském roce jsme programovou nabídku Nova Action posunuli ještě více k mužskému divákovi, přidali jsme různé pořady pro kutily, nadšence do motorů či velké sportovní události. Formát BeerMaster Česko nám svou strukturou zapadá právě do tohoto portfolia, které má být pestré a má našeho diváka bavit,“ upřesňuje Silvia Majeská, programová ředitelka TV Nova. 

Vítěz pivní reality show získá nejen možnost uvařit si vlastní pivo, které půjde do distribuce, ale absolvuje také nezapomenutelný gastronomicky poznávací a edukativní výlet  do Londýna a obdrží domovařičskou sadu.