Společnost Dyson investuje během pěti let 2,75 miliardy liber, stroje této značky se budou vylepšovat samy!

Inženýři britské firmy Dyson pracují na nové generaci inteligentních sebezdokonalujících strojů. Tato technologická společnost se nachází uprostřed realizace svého investičního plánu ve výši 2,75 miliardy liber, který se bude týkat především nových technologií. Dyson staví software a konektivitu do popředí své budoucí produktové řady. Společnost zároveň buduje svůj tým zaměřený na software, prozrazuje hlavní inženýr Jake Dyson. Vysvětluje, že vědecké pokroky usnadní život zákazníkům. Například přístroje značky Dyson se samy opraví ještě dříve, než si majitelé uvědomí, že nějaký problém nastal.

Produkty Dyson jsou stále chytřejší díky využití nesčetného množství senzorů, elektroniky či řídicích systémů. Za to vděčí desetinásobnému nárůstu počtu vývojářů softwaru od roku 2012 a společnost Dyson je i nadále odhodlána rozšiřovat své týmy po celém světě.

A co je hlavním cílem této strategie? Čím déle budete nějaký Dyson přístroj vlastnit, tím chytřejší bude, a to díky schopnosti identifikovat problémy, řešit je a opravit – dříve, než si všimnete, že je něco špatně… „Nehledáme v softwarech a konektivitě žádné triky. Chceme lidem jednoduše usnadnit život. Postaráme se o váš produkt, aniž byste museli hnout prstem,“ říká hlavní inženýr Jake Dyson. Dodává, že cestu, jak toho dosáhnout, vidí v dalších 15 letech investování do laboratoří a vědeckých kampusů ve Velké Británii, Singapuru, na Filipínách a v Polsku, v nichž se rozšiřují týmy inženýrů pracujících na přísně tajných inteligentních technologiích.

Díky tomuto důrazu na technologii mohou stroje Dyson zviditelnit neviditelné. Například čističky Dyson snímají a zachycují znečištění, informují majitele o kvalitě vzduchu v jejich domovech a slouží jako podklad pro vývoj budoucích výrobků. Nejnovější vysavač Dyson počítá a měří mikroskopické částice a poskytuje uživateli přesné vyhodnocení o přítomných nečistotách, zároveň indikuje místa s výskytem prachu – to je obrovský skok oproti mechanickým výrobkům Dysonu před 10 lety.

V uplynulých letech společnost Dyson rozšířila tým zabývající se softwarem a konektivitou na více než desetinásobek původní velikosti. Tento růst odráží zaměření společnosti Dyson na rozvoj „inteligence“ přístrojů této značky. Technici tvoří společně významnou stále se rostoucí část celého inženýrského týmu společnosti. Až 45 % inženýrů na začátku kariéry ve společnosti Dyson pracovalo v týmech zaměřených na software.

Desetiletá cesta za softwarem 

Dříve se software týkal jen ovládání jednotlivých komponentů, nyní je důležitý pro všechny funkce techniky Dyson. Vestavěný software, vývoj aplikací a cloudu, strojové učení nebo umělá inteligence ve výrobcích Dyson umožňují provádět sofistikované úkony nad rámec mechaniky, což je hlavní oblast, v níž se firma za posledních 10 let rozvíjela. U prvního vysavače Dyson jste mohli pouze zapnout motor, nyní vás informuje o výdrži baterie a upravuje spotřebu energie v závislosti na typu podlahy pomocí vestavěných senzorů, elektronického hardwaru a softwaru.

Příkladem velkého pokroku je například robotický vysavač Dyson 360 Heurist, se kterým už spotřebitelé nemusí chodit po bytě a vysávat sami – robot to udělá za ně. Skvělou novinkou je také aplikace MyDyson, která majitelům zařízení Dyson přináší užitečné informace o jejich domácnosti. Společnost Dyson následně sbírá důležitá data o znečištění po celém světě a ta jsou základem pro získávání nových poznatků v oblasti čištění vzduchu.

Roland Krueger, výkonný ředitel společnosti Dyson, říká: ,,Firma Dyson je uprostřed realizace svého pětiletého investičního plánu ve výši 2,75 miliardy liber a expanduje ve Velké Británii, Singapuru, Asii, Evropě a Americe. V listopadu 2020 jsme oznámili, že investujeme do nových technologií, jako jsou skladování energie, robotika, strojové učení a e-commerce. Svůj slib nyní plníme. Tyto investice položí základy pro rozšíření řad našich výrobků a umožní vývoj zcela nových oblastí produktů z dílny Dyson. Naše ,,cesta k digitalizaci” se zaměřením na softwarové dovednosti napříč celou společností je klíčovým prvkem těchto investic a bude mít zásadní význam pro napsání nové kapitoly společnosti Dyson.

Cíle a plány společnosti Dyson v kostce: 

  • Hlavní inženýr Jake Dyson informoval o pětiletém investičním plánuve výši 2,75 miliardy liber. Zahrnuje samovylepšující se produkty využívající software a konektivitu k řešení problémů u přístroje Dyson ještě předtím, než ji majitel zjistí.
  • Do roku 2025 chce Dyson zdvojnásobit portfolio svých výrobků, u nichž klíčovou roli hraje elektronický hardware, software a konektivita.
  • Dyson se zaměří na posílení týmů softwarových vývojářů a datových vědců, čímž bude pokračovat v rozšiřování týmů technických odborníků, jež za deset let znamenaly až desetinásobný nárůst 
  • Softwaroví vývojáři a datoví vědci společnosti Dyson pod vedením Jakea Dysona pracují na nové generaci chytrých produktů, které by měly vzniknout za 10-15 let.
  • Přesné celosvětové údaje o kvalitě ovzduší přes aplikaci MyDyson umožňují mapovat výskyt znečištění a událostí, jakou jsou třeba požáry, které mají globálně největší negativní dopady na životní prostředí.