Albert pokračuje v pomoci Ukrajině. Daroval topná tělesa v hodnotě 2,1 milionu korun

Albert dlouhodobě pomáhá v krizových momentech a nejinak tomu je i v případě Ukrajiny. Vzhledem k mrazivému počasí daroval prostřednictvím svého nadačního fondu topná tělesa v hodnotě 2,1 milionu korun. Symbolické převzetí se uskutečnilo na Velvyslanectví Ukrajiny v České republice za účasti zástupců ukrajinské ambasády, velvyslance Nizozemska, předsedy Svazu obchodu a cestovního ruchu a ředitele Nizozemsko-české obchodní komory. Dále Albert připravuje dodávku hygienických potřeb v hodnotě přes milion korun.

Ukrajinu sužují nízké teploty a lidé mají často problém se zahřát. Se zajištěním tepla nově pomůže také 450 topných těles, která směřují k lidem do Sumské a Mykolajivske oblasti. Albert takto navazuje na loňský dar potravin a hygienických potřeb v hodnotě 10 milionů korun.

„Jsem rád, že můžeme pokračovat v pomoci, kterou jsme nastartovali v loňském roce. Podporovali jsme lidi zasažené válkou nejenom zde v České republice, ale ve spolupráci s ambasádou i Člověkem v tísni také přímo na Ukrajině. V letošním roce navazujeme na loňskou pomoc a věřím, že topná tělesa pomůžou lidem zmírnit těžké časy,“ řekl Jiří Mareček, předseda správní rady Nadačního fondu Albert. Zároveň také připomněl i další aktivity, kterými nadační fond pomáhá a jejichž hodnota loni překročila dvě desítky milionů korun.

Vitalij Usatyj, chargé d’affaires Velvyslanectví Ukrajiny v České republice, poděkoval za pomoc, která je pro Ukrajinu velmi důležitá. „Během loňského roku Albert a jeho nadační fond mnohokrát poskytly humanitární pomoc Ukrajině a jejím občanům. Je pro mě potěšením konstatovat, že vedení této společnosti pokračuje v humanitární pomoci Ukrajině.“ Upozornil také na velké přátelství, které hned na začátku Česká republika i Nizozemsko ukázaly. 

Zleva: Tomáš Prouza (předseda Svazu obchodu a cestovního ruchu), Jiří Mareček (předseda Nadačního fondu Albert), Vitalij Usatyj (chargé d’affaires Velvyslanectví Ukrajiny v České republice), Daan Feddo Huisinga (velvyslanec Nizozemského království v České republice), Bastiaan Brouns (ředitel Nizozemsko-české obchodní komory)

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 31 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
  • Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také online službu Albert domů zdarma.
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána.
  • V roce 2022 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating. Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma
  • Nadační fond Albert patří podle Fóra dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.
  • V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů. 
  • Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit. 

Albert vydal první report o udržitelnosti za rok 2021, který přináší v přehledné formě dosavadní výsledky i konkrétní příběhy a dotýká se také závazků, které obchodník učinil pro budoucí léta.