Marketplace merXu chce ukončit lokální uvažování podnikatelů

V merXu se rozhodli změnit způsob mezinárodního obchodování v nespotřebitelských kategoriích a propojili firmy a podnikatele napříč Evropou prostřednictvím marketplace. Ten umožňuje přístup k nákupu a prodeji produktů i služeb na domácích a zahraničních trzích. 

Praha, Česká republika, 8. února 2023 – Prodejci mohou skrze merXu, za kterým stojí zakladatel Aukra Václav Liška a bývalý CEO polského Allegra Przemyslaw Budkowski, oslovit miliony nových zákazníků. Kupujícím nabízí velmi širokou nabídku zboží a dodavatelů na jednom místě. 

Celý proces probíhá online, ve vlastním jazyce a pod plnou kontrolou obou stran. Reálně se tak šetří čas i peníze. To může znamenat výhodu v době, kdy by firmy neměly čekat, že bude líp. Některé čelí situaci, kdy se snaží přežít.

Lokalita ani kapacita skladů obchod nelimitují

Jako marketplace funguje merXu od počátku svého fungování v roce 2020 a je určen firmám a živnostníkům v každé z 27 zemí EU. “Marketplace čili online tržiště je velmi efektivní způsob, jak propojit nakupující a prodejní stranu. Díky naší technologii prakticky neexistuje limit pro množství dodavatelů a kupujících, kteří mohou v daný čas obchodovat. Nehraje roli, jestli je firma česká nebo litevská, ani jak velké má sklady,” říká šéf merXu pro Českou republiku Václav Liška. 

Funkce merXu není pouze zprostředkovatelská. Kromě propojování jednotlivých obchodníků z celé Evropy dokáže zajistit i služby v oblasti platebních metod či logistiky. Zákazníky se merXu snaží podporovat i marketingově, a to tradičními kanály včetně sociálních médií. Firmy mají také možnost prezentace firemní vizitky spolu s videi a certifikáty.

Obě strany se potřebují poznat – proto se komunikace automaticky překládá do jejich jazyků

Zákazníci merXu mohou komunikovat a vyjednávat v reálném čase ve svém vlastním jazyce prostřednictvím chatu. Systém merXu se stará o automatický překlad a hladký proces. 

“Od začátku počítáme s tím, že v B2B se obě strany transakce potřebují poznat, získat vzájemnou důvěru a v neposlední řadě také potřebují nástroje pro efektivní komunikaci a jednání. Kvalita překladu je velmi dobrá. Ještě jsme nezaznamenali, že by některá ze stran nevěděla, co se jí obchodní partner snaží sdělit,” říká Liška. 

Slevy na velkých zakázkách a solárech

Na merXu se dá koupit vše od alternátorů, přes pytle do koše až po zemědělské postřikovače. Každá kategorie je tedy jiná a má svá specifika. Některé obchody se častěji realizují za cenu, která se u zboží nebo služeb zobrazuje. U velkých zakázek a v kategorii obnovitelné energie jsou jednání o ceně velmi častá. U menších zakázek probíhají transakce standardní cestou skrze nákupní košík, tedy za inzerovanou cenu. 

“Očekávali jsme, že chování firem se bude země od země lišit. Pravdou ale je, že se toto očekávání nepotvrdilo a že v tomto jsou si firmy napříč Evropou velmi podobné. Většina firem hledá způsob, jak zvýšit svou marži a nakoupit výhodně,” uzavírá Václav Liška. 

O společnosti merXu:

Mezinárodní online trh pro firmy merXu je určen pro všechny firmy, jak malé, velké, tak živnostníky se sídlem v jedné z 27 zemí EU. Na merXu se prodává zboží a služby mezinárodně i lokálně. Jde především o produkty z průmyslových kategorií. Je zde možné nakupovat od ověřených firem okamžitě nebo prodávat během několika hodin od registrace. Ověřením projdou během registrace všechny firmy, což je zárukou bezpečného mezinárodního obchodování. Evropské online tržiště pro firmy merXu sdružuje tisíce prodejců a miliony nabídek na jednom místě a odbourává i jazykovou bariéru díky integrovanému messengeru, překládajícímu komunikaci obchodujících stran v reálném čase. Důvěru zahraničních partnerů posilují i firemní vizitky s prezentací zázemí, historie firmy a portfolia produktů, spolu s videi a certifikáty. Prodejcům se prostřednictvím merXu dostává marketingové podpory na homepage, v informačních bulletinech, na sociálních médiích, ale i cestou tradiční a online reklamy. Nově nabízí merXu snadnou integraci prodejcům využívajícím Shoptet nebo BaseLinker.

Nejoblíbenější jsou kategorie nářadí, vybavení pro HORECA nebo kanceláře, stavebniny, elektroinstalace, vytápění a obnovitelné zdroje energií. Kompletní seznam najdete na www.merxu.com. Oblíbené jsou i poptávky, kdy lze najít dodavatele produktů a služeb na míru. Příkladem je dodávka fotovoltaické instalace o požadovaném výkonu. 

MerXu vzniklo v roce 2020, založil jej Przemyslaw Budkowski, bývalý CEO polského Allegra. Aktivity v Česku vede Václav Liška, zakladatel Aukra.