Pilulka.cz navýšila své tržby díky nástroji Zoe.ai z dílny společnosti Lundegaard

Praha, 14. března 2023 –  Efektivitu využití umělé inteligence v e-commerce nástrojích dokazuje technologický spin-off Zoe.ai, který slaví se svým řešením další úspěch. Tentokrát pomohl navýšit zisk ve společnosti Pilulka.cz a v datech předkládá výsledky z AB testování. 

Nástroj Zoe.ai, patřící pod společnost Lundegaard, poskytuje inovativní použití umělé inteligence v rámci analýzy chování uživatelů e-shopu. Oproti jiným marketingovým nástrojům používá údaje v reálném čase a při vyhodnocení nevychází pouze z historických, ale především aktuálních dat. Na základě umělé inteligence je pak schopen dle konkrétních preferencí doporučit vhodný produkt každému uživateli individuálně. Za sebou má již spolupráci s Heurekou, které pomohl s navýšením revenue per session, a to až o 5 %.

Nyní Zoe.ai spolupracuje s online lékárnou Pilulka.cz, kde dále rozvíjí efektivitu individualizovaných doporučení. Pomocí intenzivního AB testování, které probíhá již od října 2022, zlepšuje Zoe prodej doplňkových produktů v košíku. V praxi znamená AB test porovnání nové verze doporučení s tou současnou. Zaměřuje se na metriky, jako je míra prokliku, zaujetí koncového zákazníka nebo tržby. Výsledky první fáze AB testu  zaznamenaly zvýšení počtu prokliků z určitých ploch o 38,5 %, což tak dělá 13,6 % na uživatele. Hodnota přidaných produktů do košíku celkově stoupla o 137 %, tedy 3,8 % na uživatele. AB testování při nasazení nástroje Zoe.ai nakonec přineslo 4% nárůst tržeb, 2,1 % na uživatele. 

“AB testování je pro e-shopy skvělým způsobem, jak si ověřit hypotézy a testovat webové rozhraní, aniž by to zasáhlo všechny zákazníky a ohrozilo tak přínos tržeb. Zoe.ai díky všem dostupným datům navíc dokáže vyhodnotit a interpretovat výsledky lépe než samotní marketingoví specialisté,” říká Lukáš Matějka, zakladatel a leader Zoe.ai.

“Nástroj Zoe.ai nám pomohl nabízet zákazníkům relevantnější produkty v doporučovacích plochách. Díky tomu je využití těchto ploch efektivnější. Nyní uvažujeme o dalších místech, kam můžeme umělou inteligenci zapojit.” dodává Jozef Filo, E-commerce product manager z Pilulka.cz. 

O Zoe.ai 

Zoe.ai je autonomní spin-off společnosti Lundegaard. Zaměřuje se na vývoj technologického nástroje, jenž dokáže sledovat a sbírat data o chování lidí na webových stránkách. Výsledky zkoumá pomocí umělé inteligence, respektive hlubokého strojového učení. Na jejich základě pak dokáže dle požadavků klienta poskytnout soubor doporučení k optimalizaci byznysu. 

O Lundegaard

Lundegaard je konzultačně-technologická společnost zaměřená na vývoj inovativních softwarových nástrojů. Od roku 1997 nabízí svým klientům komplexní služby, dnes souhrnně označované jako služby digitální transformace: obchodní poradenství, online marketing a koncepční design, vývoj portálů, aplikací a souvisejících digitálních služeb. Aktuálně pomáhá akcelerovat růst firem v Česku, na Slovensku i v sousedním Německu. Mezi jejich klienty patří například Heureka, ČSOB Pojišťovna, PXE, ALD Automotive, BNB Paribas, PPL, 2N telekomunikace a řada dalších.