Budoucnost kontaktních center. Daktela jako jeden z prvních poskytovatelů komunikačního softwaru na světě integruje ChatGPT do svého řešení pro kontaktní centra

Praha, 16. března 2023 – Globální technologická společnost Daktela, přední poskytovatel komunikačního softwaru a cloudových řešení, je přesvědčena, že umělá inteligence (AI) bude postupem času hrát stále významnější roli v budoucnosti fungování a obsluhy kontaktních center. Proto se rozhodla jako jedna z prvních českých firem naplno využít potenciál této technologie a integrovat ChatGPT přímo do své platformy. 

Technologická společnost Daktela oznámila další integraci umělé inteligence do svého produktového portfolia a nově implementovala vlastnosti a funkce ChatGPT do ostrého provozu kontaktních center. Tato implementace mohla proběhnout díky uvedení verze GPT 3.5 turbo, která skrze své API rozhraní umožňuje přístup dalším vývojářům. Tato inovace v podobě AI nabídne uživatelům kontaktních center řadu vylepšení, a to především efektivnější řešení příchozích požadavků a rychlejší komunikaci se zákazníky.

První implementovanou funkcionalitou je sumarizace komunikačního vlákna. Ta umožňuje uživateli v několika bodech zjistit, o čem komunikace agenta a zákazníka je. Odpadá tak potřeba číst veškeré e-maily a jinou textovou komunikaci, která se ve vlákně nachází. To výrazně zrychluje orientaci v systému, zejména pak v seznamech jednotlivých zákaznických požadavků, případně poskytuje agentovi rychlý přehled o historii zákazníka přímo při komunikaci s ním.

Další z nových funkcionalit se zaměřují na zlepšení, zrychlení a zvýšenou automatizaci psaní textové komunikace. Daktela Kontaktní centrum nově umožňuje agentovi pouze sepsat stručný seznam bodů, které chce zákazníkovi sdělit. Ty jsou posléze prostřednictvím GPT-3.5 automaticky rozvedeny do kompletního předepsaného e-mailu s veškerými formálními a komunikačními náležitostmi. Současně může agent označit libovolnou větu a nechat ji prostřednictvím nových funkcí přepsat jiným stylem, a to například tak, aby zněla formálněji nebo více přátelsky.

“Umělá inteligence už nyní mění svět a i nadále bude ve firemních strategiích hrát stále důležitější roli napříč různými obory, oblast komunikačního softwaru nevyjímaje. Už v minulém roce jsme si akvizicí společnosti Coworkers.ai vyvíjející vlastní inteligentní voiceboty a chatboty připravili půdu pro rozvoj tohoto druhu inovace. AI tak začala různými způsoby pronikat do velké části našich produktů a implementací ChatGPT do provozu kontaktních center se úroveň našich chytrých řešení posunuje zase o kousek dále. Daktela je více než dobře připravená na všechny výzvy, které budoucnost a s ní nevyhnutelný technologický pokrok připraví,” komentuje Jiří Havlíček, Chief Technology Officer Daktely.

Daktela vlastnosti umělé inteligence až do současnosti využívala zejména ve fungování a komunikaci chytrých mailbotů, voicebotů a chatbotů. Plánuje však obsáhlejší inovační projekt, během něhož chce ChatGPT začlenit do celého svého produktového portfolia a benefity AI tímto způsobem využít naplno ve všech možných komunikačních kanálech. Zásadní výhodou je zde interní speciálně dedikovaný AI tým, jenž Daktele umožňuje profesionálně řízený a nekomplikovaný proces implementace.

O Daktele

Globální technologická společnost Daktela nabízí zákazníkům vlastní komunikační software a cloudové řešení pro kontaktní centra. Umožňuje firmám pečovat o zákazníky pomocí všech dostupných komunikačních kanálů, jako je hlas, email, SMS, webový chat, Facebook Messenger, Instagram, WhatsApp či Viber. Vše s nativní podporou v jedné webové aplikaci. V současnosti obsluhuje více než 1000 firemních  zákazníků všech   velikostí po celém světě. Daktela má pobočky v České republice, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Spojeném království, Dubaji, na Filipínách a nově také ve Slovinsku a Rumunsku. Vlastníky Daktely jsou zakladatelé Richard Baar a David Hájek a slovenská investiční skupina Sandberg Capital. V roce 2021 dosáhl obrat společnosti 253 milionů korun. Od října 2022 Daktela vlastní většinový podíl ve společnosti Coworkers.ai, která je na českém trhu leaderem poskytujícím vlastní inteligentní chatboty a voiceboty. Více informací na https://www.daktela.com