Nový eshop prodává vrácené zboží se slevou až 60%

V Holešovické tržnici otevřel obchod s elektronikou, která byla vrácená zákazníky z eshopů. V březnu 2023 byl spuštěn také eshop, který najdete na adrese https://o-shop.cz. Prodává mix nového či zánovního zboží, ovšem s výraznou slevou oproti novému. Jedná se o nový projekt zakladatele Opravárny Jana Charváta v oblasti cirkulární ekonomiky. Zboží otestují profesionálové z Opravárny, která sídlí na stejné adrese, opraví drobné poruchy, dají na něj záruku a poskytnou pozáruční servis. 

„Tuto myšlenku mám v hlavě už dlouho, teď s ekonomickou krizí a inflací je na ní ten pravý čas. Většina Čechů nemá dle průzkumů žádné úspory. Když se jim pak rozbije životně důležitý spotřebič, nemají na nový. Řeší to půjčkami u pochybných společností a dostávají se tím do dluhové pasti. Těmto lidem chceme primárně pomoct. Proto se budeme zaměřovat hlavně na bílé elektro jako jsou pračky, sušičky, sporáky a menší kuchyňské elektro. Půjde o kvalitní zboží se zárukou, po které budeme poskytovat také pozáruční servis,“ říká zakladatel O-shopu Jan Charvát s tím, že další cílovou skupinou jsou i třeba studenti, kteří si na pár let na studentský pronajatý byt nepotřebují kupovat nové výrobky. Nebo zkrátka šetrní lidé, co rádi nakupují ve slevách. 

Dále ho využijí lidé, kterým záleží na životním prostředí, protože vracení zboží do oběhu a prodlužování jeho životního cyklu podporuje tzv.cirkulární ekonomiku, při níž se šetří emise CO2, nerostné suroviny a minimalizuje odpad. Každý měsíc O-shop věnuje také několik kusů výrobků nejzranitelnějším skupinám obyvatel, například matkám samoživitelkám. Ty pomůže vytipovat projekt Šatník, který sídlí také v Holešovické tržnici. „Tato nabídka má pro naše rodiny cenu zlata. Zrovna domácí spotřebiče jsou v rodinách našich samoživitelů přesně tím, co doma chybí nejvíce. Když vypoví službu pračka, maminka namočí prádlo do vany a vypere ho v ruce. Na novou pračku rezervu nemá,“ říká k tomu zakladatelka Šatníku Nora Fridrichová.

Zboží bude pocházet z několika zdrojů. Buď půjde o výrobky, které Opravárna opravila a zboží zbylo nevyzvednuto, případně složila jeden z více rozbitých kusů. Většina bude zboží nové či zánovní a bude pocházet přímo ze skladů výrobců, prodejců a dodavatelů. Půjde o tzv. vratky, čili zboží, které si zákazníci nevyzvedli, vrátili ho ve 14ti denní lhůtě, bylo rozbaleno nebo lehce poškozeno při přepravě. Půjde o kvalitní a hezké zboží bez známek používání, ale za výrazně nižší ceny,“ pokračuje Charvát. Část zboží si budou moct zákazníci prohlédnout, vyzkoušet a zakoupit na pobočce. Zbytek doputuje k zákazníkovi přepravními službami přímo od výrobců či dodavatelů, kteří jsou na O-shop napojení přes datovou větu. Prvním takovým výrobcem je společnost Concept z Chocně u Pardubic. Další výrobci, dodavatelé a prodejci, kteří se budou chtít zbavit svého vráceného zboží a vyčistit si tak sklady, budou postupně přibývat.

Původ zboží bude také označen. Opravárna každý kus důkladně otestuje, dá na něj 12-24 měsíců záruku a slevu na další pozáruční servis. Po Praze bude fungovat také rozvoz s instalací či doprava do hodiny minut, ve zbytku republiky do 2 dnů. Zboží půjde také rozložit na splátky a u výrobků nad 5000 Kč si zákazník bude moct dokoupit prodlouženou záruku formou pojištění přímo v eshopu nebo na pobočce. Ceny zboží budou oproti novému o 10-60% nižší, podle stavu, který bude viditelně označen (rozbaleno, opraveno, kosmetické vady, ..). Rozdíl od klasického eshopu je také v tom, že zboží je vždy omezený počet, někdy jen jeden kus, podle dostupnosti skladových zásob vráceného a dalšího zboží. Zboží se bude denně doplňovat a bude se neustále měnit. Je tak dobré webovou stránku sledovat pravidelně a najít si svůj produkt.

„Samotný obchod v Holešovické tržnici bude designově navržený ve stylu celé Holešovické tržnice, světlý a čistý, žádný zatuchlý bazar se spoustou nepořádku a haraburdí,“ plánuje Charvát. Vizuální podobu kamenné provozovny i eshopu, logo a grafické prvky navrhuje Art director projektu výtvarník a ilustrátor Richard Cortes, který po návratu z Kanady 20 let působil jako ilustrátor a fotograf v předních českých médiích.

Výkup zboží od koncových zákazníků není kvůli nejisté kvalitě v plánu. Tyto výrobky si ale mohou na pobočce zákazníci nechat opravit, neopravitelné mohou zanechat na náhradní díly nebo k recyklaci společností ASEKOL, která přímo před provozovnu trvale přistavila červený kontejner na drobné elektrospotřebiče. „Partnery projektu opravárna jsme téměř od jeho založení. Podílíme se nejen na recyklaci vysloužilých elektrozařízení, ale stáli jsme například u zrodu kamenné opravny. Honzu Charváta rádi podporujeme v jeho vizích o trvalé udržitelnosti a cirkulární ekonomice, což je DNA i naši společnosti,“ dodává Daniel Šafář, Obchodní a marketingový ředitel ASEKOL a.s.

O nás:

  • Jako první vznikl v roce 2014 webový projekt www.opravarna.cz, kde si lze najít opraváře v okolí, včetně hobby opravářů. Nyní disponuje vlastními techniky, vozy, dispečinkem a zakázkovým systémem, nabízí po celé ČR a SR také profesionální pozáruční servis formou svozu výrobků na servisní centra nebo objednáním technika přímo do domu.
  • V roce 2018 byla založena nezisková organizace Opravme Česko, která má za cíl osvětu v oblasti opravitelnosti výrobků. Má za sebou řadu průzkumů, eventů, přednášek a kampaní na podporu lepší kvality výrobků a zodpovědnějšího spotřebitelského chování. Spolupracovala s řadou firem, se samosprávami i ministerstvy včetně Ministerstva životního prostředí či Ministerstvem průmyslu.
  • V říjnu 2022 pak otevřela Opravárna servisní centrum v Holešovické tržnici v Praze, které je zaměřené především na pozáruční opravy. Opravárnu vede nadále jeho zakladatel Jan Charvát a web www.opravarna.cz je nyní pod správou neziskové organizace Opravme Česko z.s. 
  • Od prosince 2022 v Holešovické tržnici otvírá také cirkulární elektroobchod O-shop a v březnu byl spuštěný také eshop.
  • Od roku 2023 se od projektu odděluje společnost Repairsys, která se zabývá primárně záručním servisem pro firemní zákazníky jako jsou výrobci, dovozci a prodejci. Společnost působí v několika evropských zemích a patří i díky investicím od významných investorů mezi nejrychleji rostoucí hráče v regionu. Rodina Charvátova v ní stále drží většinový podíl, aktivně se na jejím vedení již nepodílí.
  • Všechny projekty se hlásí k cirkulární ekonomice a mění její principy v realitu. Výrobky by totiž měly kolovat v ekonomice co možná nejdéle. O-shop uzavírá pomyslný kruh (O), představující koloběh výrobků. Celý ekosystém výše zmíněných projektů zajišťujících poradenství, lobbing, opravy (B2B i B2C), ekologickou recyklaci (přes partnera Asekol) je nyní doplněn o nabídku samotné elektroniky. Elektroniky, která by jinak mohla skončit jako odpad a navíc je za super ceny.

 Otvírací doba servis a prodejna:

ÚTERÝ: 11-16 hodin (prodej zboží, sběr a výdej oprav)

STŘEDA: 11-16 hodin (prodej zboží, sběr a výdej oprav)

ČTVRTEK: 13-19 hodin (prodej zboží, sběr a výdej oprav, od 16 hodin bude přítomen technik/elektrikář – jednoduché opravy na počkání).

Kde nás najdete:

  • Holešovická tržnice, Bubenské nábřeží 306/13, 170 04  Praha 7 – Holešovice
  • hala 13A, naproti Trafo galerii, nejblíže je metro Vltavská či tramvaj Holešovická tržnice, autem vjezdem z ulice Komunardů přímo k pobočce – 1 hodina parkování zdarma).

www.o-shop.cz