Praha, 11. května 2023 – MONETA Money Bank i nadále potvrzuje svoji pozici digitálního leadera na tuzemském bankovním trhu v možnosti online uzavírání nových produktů pro své klienty i ne-klienty, jak vyplývá z výsledků pravidelného průzkumu agentury Market Vision. Ten byl realizován k ukončení 1. čtvrtletí letošního roku a nově sledoval rovněž online obsluhu klientů i ne-klientů z řad podnikatelů a firem.
„Za plnohodnotný online proces považujeme pouze takový, který lze dokončit plně online včetně podpisu smlouvy, nikoliv tedy procesy jen započaté online, ale s podpisem smlouvy poté např. přes kurýra, kterých na tuzemském bankovním trhu již ovšem postupně ubývá, a právě kompletní online procesy je nahrazují,“ přibližuje metodiku hodnocení Michal Skalický, konzultant agentury Market Vision pro oblast finančních trhů a dodává: „U fyzických osob sledujeme nabídku možných online procesů již pro 29 typů produktů, z toho 7 u ne-klientů a po 11 u klientů v internetovém a stejně tak v mobilním bankovnictví za 11 nejvýznamnějších bank na tuzemském trhu. Nově jsme letos do sledování zařadili rovněž segment fyzických osob podnikajících a malých firem.“
Podrobné výsledky analýzy:
V segmentu fyzických osob poskytuje MONETA Money Bank všechny ze sledovaných typů produktů a její koeficient online distribuce je 0,93 (= 93 % souvisejících zákaznických cest obsluhuje plně online). Za ní následují ČSOB a Česká spořitelna poskytující rovněž všechny sledované typy produktů.
FO – koeficient online distribuce | všechny sledované produkty | |
1. | MONETA Money Bank | 0,93 |
2. | ČSOB | 0,76 |
3. | Česká spořitelna | 0,72 |
Při zohlednění pouze produktů, které mají jednotlivé společnosti ve svém portfoliu, následují za MONETA Money Bank se shodným koeficientem Air Bank a mBank.
FO – koeficient online distribuce | pouze poskytované produkty | |
1. | MONETA Money Bank | 0,93 |
2.-3. | Air Bank, mBank | 0,77 |
Také v nově sledovaném segmentu fyzických osob podnikatelů a malých firem dosahuje MONETA Money Bank nejvyššího koeficientu, kdy rovněž poskytuje všechny ze sledovaných produktů. Na druhém místě je ČSOB, na dalším shodně Komerční banka a Raiffeisenbank.
FOP a firmy – koeficient online distribuce | všechny sledované produkty | |
1. | MONETA Money Bank | 0,67 |
2. | ČSOB | 0,25 |
3.-4. | Komerční banka, Raiffeisenbank | 0,17 |
U produktů pouze z portfolia sledovaných společnosti následují na druhém místě ČSOB a mBank.
FOP a firmy – koeficient online distribuce | pouze poskytované produkty | |
1. | MONETA Money Bank | 0,67 |
2. | ČSOB, mBank | 0,25 |
„Analýzu postupně rozšiřujeme o nové typy sledovaných produktů, u fyzických osob jsme v letošním roce přidávali pro klienty termínované vklady a pro ne-klienty konsolidace půjček. Digitalizace procesů se zároveň postupně rozšiřuje také pro podnikatele a malé firmy, které jsme začali sledovat nově zatím „pouze“ pro 24 produktových cest oproti 29 u fyzických osob. Zde lze aktuálně vidět značný prostor pro rozvoj dalších online procesů, ostatně u fyzických osob tomu bylo v roce 2016, kdy jsme s analýzou začínali, podobně. A kdo by si tehdy pomyslel, jak rychle se na trhu začnou rozvíjet online procesy navíc i pro produkty jako jsou např. hypoteční úvěr či penzijní spoření.“ uzavírá Skalický.
-KONEC-
O společnosti
Společnost MARKET VISION je dlouholetým odborníkem na trhu v oblasti Competitive Intelligence, Mystery Shoppingu, Customer Experience a auditu procesů či prodejních sítí v odvětví bankovnictví, pojišťovnictví, automotive, telekomunikace, stavebnictví, retail, utility, gastro a zábava, farmacie, luxusní zboží, aj. Jejím cílem je pomáhat klientům lépe se orientovat na trhu, zlepšovat vztahy se zákazníky, a tím zlepšovat samotné prodeje. Na trhu působí již více než 20 let.