Leaderem online distribuce produktů na tuzemském bankovním trhu je MONETA Money Bank

Praha, 11. května 2023 – MONETA Money Bank i nadále potvrzuje svoji pozici digitálního leadera na tuzemském bankovním trhu v možnosti online uzavírání nových produktů pro své klienty i ne-klienty, jak vyplývá z výsledků pravidelného průzkumu agentury Market Vision. Ten byl realizován k ukončení 1. čtvrtletí letošního roku a nově sledoval rovněž online obsluhu klientů i ne-klientů z řad podnikatelů a firem.

„Za plnohodnotný online proces považujeme pouze takový, který lze dokončit plně online včetně podpisu smlouvy, nikoliv tedy procesy jen započaté online, ale s podpisem smlouvy poté např. přes kurýra, kterých na tuzemském bankovním trhu již ovšem postupně ubývá, a právě kompletní online procesy je nahrazují,“ přibližuje metodiku hodnocení Michal Skalický, konzultant agentury Market Vision pro oblast finančních trhů a dodává: „U fyzických osob sledujeme nabídku možných online procesů již pro 29 typů produktů, z toho 7 u ne-klientů a po 11 u klientů v internetovém a stejně tak v mobilním bankovnictví za 11 nejvýznamnějších bank na tuzemském trhu. Nově jsme letos do sledování zařadili rovněž segment fyzických osob podnikajících a malých firem.“

Podrobné výsledky analýzy:

V segmentu fyzických osob poskytuje MONETA Money Bank všechny ze sledovaných typů produktů a její koeficient online distribuce je 0,93 (= 93 % souvisejících zákaznických cest obsluhuje plně online). Za ní následují ČSOB a Česká spořitelna poskytující rovněž všechny sledované typy produktů.

 FO – koeficient online distribucevšechny sledované produkty
1.MONETA Money Bank0,93
2.ČSOB0,76
3.Česká spořitelna0,72

Při zohlednění pouze produktů, které mají jednotlivé společnosti ve svém portfoliu, následují za MONETA Money Bank se shodným koeficientem Air Bank a mBank.

 FO – koeficient online distribucepouze poskytované produkty
1.MONETA Money Bank0,93
2.-3.Air Bank, mBank0,77

Také v nově sledovaném segmentu fyzických osob podnikatelů a malých firem dosahuje MONETA Money Bank nejvyššího koeficientu, kdy rovněž poskytuje všechny ze sledovaných produktů. Na druhém místě je ČSOB, na dalším shodně Komerční banka a Raiffeisenbank.

 FOP a firmy – koeficient online distribucevšechny sledované produkty
1.MONETA Money Bank0,67
2.ČSOB0,25
3.-4.Komerční banka, Raiffeisenbank0,17

U produktů pouze z portfolia sledovaných společnosti následují na druhém místě ČSOB a mBank.

 FOP a firmy – koeficient online distribucepouze poskytované produkty
1.MONETA Money Bank0,67
2.ČSOB, mBank0,25

„Analýzu postupně rozšiřujeme o nové typy sledovaných produktů, u fyzických osob jsme v letošním roce přidávali pro klienty termínované vklady a pro ne-klienty konsolidace půjček. Digitalizace procesů se zároveň postupně rozšiřuje také pro podnikatele a malé firmy, které jsme začali sledovat nově zatím „pouze“ pro 24 produktových cest oproti 29 u fyzických osob. Zde lze aktuálně vidět značný prostor pro rozvoj dalších online procesů, ostatně u fyzických osob tomu bylo v roce 2016, kdy jsme s analýzou začínali, podobně. A kdo by si tehdy pomyslel, jak rychle se na trhu začnou rozvíjet online procesy navíc i pro produkty jako jsou např. hypoteční úvěr či penzijní spoření.“ uzavírá Skalický.

-KONEC-

O společnosti

Společnost MARKET VISION je dlouholetým odborníkem na trhu v oblasti Competitive Intelligence, Mystery Shoppingu, Customer Experience a auditu procesů či prodejních sítí v odvětví bankovnictví, pojišťovnictví, automotive, telekomunikace, stavebnictví, retail, utility, gastro a zábava, farmacie, luxusní zboží, aj. Jejím cílem je pomáhat klientům lépe se orientovat na trhu, zlepšovat vztahy se zákazníky, a tím zlepšovat samotné prodeje. Na trhu působí již více než 20 let.