Česká technologická scéna se teprve učí správně mluvit a pracovat s IT talentem. Alespoň podle zkušené dvojice konzultantů Zatloukalové a Vicherka, která nyní spouští PeopleOps, první B2B obsah na platformě Forendors. Placený obsah o komunikaci na lokální IT scéně je určen pro HR, marketingové, a IT manažery, kteří mají nábor a rozvoj IT profesionálů na starost.
„PeopleOps je pro nás způsob, jak zlepšit komunikaci na české tech scéně. Máme tu čest pracovat pro nejlepší firmy na trhu, takové, které chápou, že je to všechno o lidech. I přesto, že tech scéna v Česku v posledních letech dospěla, stále se často potkáváme s nepochopením základních principů komunikace, s těmi samými chybami a zbytečným plýtváním času nebo peněz. Mluvit a pracovat s lidmi v IT, ať to dává smysl a přináší výsledky, je možná trochu věda, rozhodně ale ne raketová,” říká Irena Zatloukalová, nezávislá konzultantka na komunikaci, která spouští platformu PeopleOps s Jiřím Vicherkem z agentury Fenek.
Irena Zatloukalová se dostala poprvé na českou IT scénu jako tisková mluvčí Seznam.cz, dnes jako konzultantka radí firmám jako Heureka, Fameplay nebo BizMachine. Ve své práci využívá také tříletý výcvik v systemickém koučování a titul ze sociologie. V letech 2018-2021 vedli s Vicherkem agenturu Fenek.
Jiří Vicherek stále pokračuje v barvách agentury Fenek, kde je po odchodu Zatloukalové jediným vlastníkem. Vedle agenturní činnosti konzultuje, přednáší a spustil odbornou komunitu Data Talk, kde pořádá datové meetupy DATA mesh, vydává Data Talk podcast a každotýdenní newsletter o novinkách z datových technologií a české datové scény.
PeopleOps.cz je první ryze B2B komunitou na platformě Forendors, pokrývat mají odborně témata jako komunikaci a média, HR v IT, komunity nebo eventy. „Na PeopleOps otevíráme světu naše kompletní know-how. Sdílíme našich 10 tisíc hodin zkušeností s komunikací na IT scéně, ale taky interní materiály jako kalendář akcí. Stavíme to jako hodnotnou službu pro lidi, kteří řeší komunikaci v IT, ne jako další HR podcast,” vysvětluje Vicherek, proč začíná předplatné za přístup k obsahu a komunitě na 3.579,- korunách měsíčně.
Manažeři, kteří mají podporu IT profesionálů na starost, najdou na PeopleOps nejen obecné principy a strategie, ale hlavně konkrétní postupy a interní materiály, které Zatloukalová a Vicherek denně používají ke své práci, například kalendář doporučených akcí, vzory a checklisty, ale také kontakty na konkrétní komunity a jejich organizátory.
Název “PeopleOps“ odkazuje na stejnojmenný nový přístup k řízení HR, který klade důraz na strategii a analytiku, s cílem zlepšit výkonnost organizace skrze lepší zkušenosti zaměstnanců a obzvlášť interního talentu. V tuto chvíli se používá zejména v IT a startupovém prostředí, proto si jej Zatloukalová a Vicherek vybrali za název. Cílem je pomoci profesionálům v IT dělat práci s lidmi správně – strategicky a přitom s empatií.
Kromě monetizační platformy Forendors, ke svému obsahu spouští Zatloukalová a Vicherek také informační web PeopleOps.cz. Kde budou dostupné některé části obsahu pro širokou veřejnost.
Dodejme, že s vizuální identitou i úvodním videem dvojici konzultantů pomáhal jejich kamarád a vyzkoušený designér nejen webových projektů Pavel Trnka. Potfolio části jeho projektů je dostupné na https://www.behance.net/ptrnka.