Platforma Adam, která umožňuje snadné objednání řemeslníků online, dosáhla v roce 2023 více než trojnásobného růstu oproti předchozímu roku. I letos plánuje velké věci. Zaměří se na růst ve stávajících městech a další expanzi v rámci států, kde již působí.
Výběr spolehlivého řemeslníka, který odvede kvalitní práci za odpovídající cenu a ještě tento týden, je v dnešní době netransparentních ceníků a dlouhých čekacích lhůt téměř nadlidský úkol. Platforma Adam se tuto nelehkou situaci rozhodla vyřešit. Díky své široké partnerské síti řemeslníků dokáže zákazníkům zprostředkovat ověřeného profesionála klidně hned na druhý den, a to za předem stanovenou cenu. Zákazníkovi tak stačí pouze vyplnit pár základních údajů v online formuláři a brzy se těšit z nově vymalovaného bytu.
Řemeslníci obecně naopak tráví spoustu času plánováním, organizací práce a neustálou komunikací se zákazníkem. Tohle všechno bere platforma Adam na sebe a díky tomu dokáže zvýšit placený čas řemeslníků trávený na zakázce až trojnásobně.
“V malování se snažíme zvyšovat efektivitu fungování řemeslníků – v podstatě za ně přebíráme veškeré aktivity, jako jsou prohlídky nemovitostí, shánění zakázek, vyjednávání, komunikace či administrativa. Svůj čas tak mohou věnovat samotnému malování. Díky tomu si malíři vydělají přes naši platformu více a zákazník zároveň zaplatí méně. Malíři jsou tedy velice spokojeni a neustále se nám hlásí další,” pochvaluje si spoluzakladatel Roman Sysel.
“Zákazník tak řeší nutné minimum a řemeslník se může věnovat samotným pracem. Vše ostatní vyřeší Adam. A to za předem jasně stanovenou a pevnou cenu,” dodává spoluzakladatel Jakub Dvořák.
Digitální platforma má za sebou úspěšný rok 2023. Oproti roku 2022 dokázala vyrůst více než trojnásobně, v porovnání s rokem 2021 dokonce až dvanáctinásobně. Dle zakladatelů navíc to vše zvládli s velkou mírou efektivity, kdy každá investovaná koruna přinesla šest korun v navýšení hodnoty firmy. Na skvělém růstu se podílelo spuštění možnosti objednat si výmalbu přes Adama v několika dalších zemích a celkově dnes Adam působí na více než 10 evropských trzích. Vyrůst platformě pomohlo i upevnění pozice na stávajících trzích.
“V Česku a na Slovensku dnes pomůžeme zajistit kvalitní výmalbu za tu nejlepší cenu ve všech krajských městech a jejich širším okolí. K dnešnímu dni Adam obsloužil již přes 10 tisíc spokojených zákazníků z řad fyzických osob i firem, které nás oslovují stále častěji a chválí si kvalitu práce, rychlost a cenovou transparentnost. Dále přibývají mezi naše zákazníky také architekti a projektanti, kteří nás spolu s dalšími firmami z oblasti správy nemovitostí využívají pravidelně, což je pro nás skvělý signál, že je Adam na dobré cestě,” hodnotí Dvořák.
“Kvalita výsledné práce je pro nás to nejdůležitější a jsme rádi, že zákazníci to oceňují. Často se k nám vrací s dalšími nemovitostmi nebo u nás poptávají jiné druhy prací, čímž nás postupně tlačí do naplnění naší víze, kterou je umět zajistit jakýkoliv druh prací, které potřebujete při výstavbě či údržbě nemovitostí a sladit je mezi sebou,” uvedl k letošním plánům Sysel.
V průběhu loňského podzimu tak platforma začala nabízet kromě malířských prací také možnost objednání řemeslníka jak na drobné zednické práce, tak na kompletní rekonstrukce. Tyto služby Adam zatím nabízí pouze v Česku a sousedním Slovensku. V letošním roce jsou cíle společnosti znovu velké. Plánuje růst 3 až 5 násobně, expandovat s malováním do dalších 30 měst v rámci Evropy a dále rozšiřovat i pokrytí zednických prací a renovací v dalších zemích.
“Hodně budeme investovat také do automatizace a zlepšení uživatelské zkušenosti jak na straně koncových zákazníků, aby pro ně byl celý proces od objednání až po zaplacení ještě příjemnější, tak na straně řemeslníků. Zde se snažíme především o to, abychom jim ještě více usnadnili práci a utilizovali jejich čas. Již dnes dokážeme jejich práce zefektivnit trojnásobně, tj. za měsíc zvládnou s Adamem až třikrát tolik zakázek, než když fungují bez nás. To představuje obrovské zvýšení efektivity, díky kterému si může řemeslník účtovat méně, tzn. zákazník ušetří, a přitom si na konci měsíce vydělat výrazně více. Je to win-win situace na všechny strany,” dodává Dvořák.
O Adamovi
Platforma Adam fungující v ČR, Slovensku, Maďarsku, Velké Británii, Irsku, Španělsku, Portugalsku, Řecku, Francii, Německu a Rakousku propojuje zákazníky s ověřenými zedníky a malíři pokojů. Dlouhé čekání a složité ceníky nahrazuje jednoduchou transparentní online kalkulačkou, která zákazníkovi ihned zobrazí odhadovanou cenu zakázky a možnost řemeslníka jedním kliknutím poptat. Následně Adam zákazníka propojí s profesionálem, který je v požadovaném termínu a lokalitě dostupný.
Službu založili Roman Sysel s Jakubem Dvořákem, kteří stojí za vstupem a rozvojem estonské aplikace Bolt do České republiky a regionu střední a východní Evropy.