Rossie.AI alias Rozárka je název nového startupu, který se zabývá dodávkou NLP (Natural Language Processing) řešení pro jazyky CEE regionu. Za startupem stojí spoluzakladatelé úspěšných společností Agnostix a Enehano. Rozárka je prvním projektem vytvořeným v rámci nového holdingu Synequs a v jejím čele stojí jako CEO zkušený Martin Franc, který se AI řešením věnuje od roku 2017.
Rozárka reaguje na rozmach generativní AI a na poptávku po praktických AI aplikacích a nástrojích, které lze efektivně využít ve firmách a organizacích. Nový startup se zaměřuje především na AI nástroje pro zpracování přirozeného jazyka v platformě Salesforce, konkrétně češtiny a dalších jazyků střední a východní Evropy.
V ambiciózním projektu spojili své síly dva zkušení čeští technologičtí hráči. Jedním z nich je Enehano Jiřího Macha a Michala Pešky, které je v Česku dlouhodobě jedničkou na digitální transformaci a automatizaci přes Salesforce a pracuje pro největší tuzemské firmy. Druhým je společnost Agnostix Martina France a Mária Mitase, která vyvíjí a dodává systémy založené na AI a stojí například za virtuální asistentkou Kate.
„V Rossie.AI spojujeme dlouholetou expertízu v budování systémů pro řízení vztahů s klienty a nástrojů pro virtuální asistenci. Zaměřujeme se na enterprise klientelu, kam přinášíme state-of-the-art technologie v oblastech umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka,“ popisuje Martin Franc.
Rozárka zpracuje hovory i maily
Výsledných řešení může Rozárka vygenerovat podle požadavků klientů celou řadu. Jedním z nich je například monitoring hovorů, který vytvoří souhrn hovoru, identifikuje z něj vyplývající úkoly a zadá je. Nebo ohodnotí operátora a předá mu zpětnou vazbu.
Velmi užitečným řešením od Rozárky je i zpracování e-mailů, když AI dokáže klasifikovat mailové zprávy, připravit pro příjemce souhrn sdělení e-mailů a vytvořit na jeho základě úkoly.
Inovativní vyhledávání
Dalším příkladem je chytré vyhledávání ve znalostní bázi, které umožňuje zaměstnancům například na zákaznické lince zadávat dotaz místo klíčových slov přirozeným jazykem v prostředí chatu. Vyhledávání je tak nejen přirozenější, ale díky využití AI přináší o desítky procent větší relevanci vyhledaných informací a dokumentů. Rozárka dokonce dokáže sama navrhnout podobu odpovědi pro zákazníka.
„Při vývoji našich řešení používáme jak velké multijazyčné modely, tak i modely specializované na konkrétní úlohy. Ty pak ladíme a upravujeme na míru podle potřeb klienta,“ popisuje Franc.
Salesforce v hlavní roli
Hlavními zákazníky Rozárky budou v první fázi enterprise společnosti, které pro řízení obchodu, marketingu nebo například zákaznické péče využívají platformu Salesforce.
„Salesforce hodně investuje do rozvoje AI a platformy, ale prioritně se věnuje hojněji využívaným jazykům. Právě na obohacení slovní zásoby o češtinu a další jazyky našeho regionu a dobrou uživatelskou zkušenost se zaměřujeme v našem řešení,“ dodává Jiří Mach, spoluzakladatel Enehana a holdingu Synequs. Více informací najdete na rossie.ai.