Agnostix a Enehano zakládají AI startup. Rossie.AI vytváří na míru nástroje na zpracování přirozeného jazyka

Rossie.AI alias Rozárka je název nového startupu, který se zabývá dodávkou NLP (Natural Language Processing) řešení pro jazyky CEE regionu. Za startupem stojí spoluzakladatelé úspěšných společností Agnostix a Enehano. Rozárka je prvním projektem vytvořeným v rámci nového holdingu Synequs a v jejím čele stojí jako CEO zkušený Martin Franc, který se AI řešením věnuje od roku 2017.   

Rozárka reaguje na rozmach generativní AI a na poptávku po praktických AI aplikacích a nástrojích, které lze efektivně využít ve firmách a organizacích. Nový startup se zaměřuje především na AI nástroje pro zpracování přirozeného jazyka v platformě Salesforce, konkrétně češtiny a dalších jazyků střední a východní Evropy.  

V ambiciózním projektu spojili své síly dva zkušení čeští technologičtí hráči. Jedním z nich je Enehano Jiřího Macha a Michala Pešky, které je v Česku dlouhodobě jedničkou na digitální transformaci a automatizaci přes Salesforce a pracuje pro největší tuzemské firmy. Druhým je společnost Agnostix Martina France a Mária Mitase, která vyvíjí a dodává systémy založené na AI a stojí například za virtuální asistentkou Kate.

„V Rossie.AI spojujeme dlouholetou expertízu v budování systémů pro řízení vztahů s klienty a nástrojů pro virtuální asistenci. Zaměřujeme se na enterprise klientelu, kam přinášíme state-of-the-art technologie v oblastech umělé inteligence a zpracování přirozeného jazyka,“ popisuje Martin Franc.    

Rozárka zpracuje hovory i maily

Výsledných řešení může Rozárka vygenerovat podle požadavků klientů celou řadu. Jedním z nich je například monitoring hovorů, který vytvoří souhrn hovoru, identifikuje z něj vyplývající úkoly a zadá je. Nebo ohodnotí operátora a předá mu zpětnou vazbu. 

Velmi užitečným řešením od Rozárky je i zpracování e-mailů, když AI dokáže klasifikovat mailové zprávy, připravit pro příjemce souhrn sdělení e-mailů a vytvořit na jeho základě úkoly. 

Inovativní vyhledávání

Dalším příkladem je chytré vyhledávání ve znalostní bázi, které umožňuje zaměstnancům například na zákaznické lince zadávat dotaz místo klíčových slov přirozeným jazykem v prostředí chatu. Vyhledávání je tak nejen přirozenější, ale díky využití AI přináší o desítky procent větší relevanci vyhledaných informací a dokumentů. Rozárka dokonce dokáže sama navrhnout podobu odpovědi pro zákazníka.  

„Při vývoji našich řešení používáme jak velké multijazyčné modely, tak i modely specializované na konkrétní úlohy. Ty pak ladíme a upravujeme na míru podle potřeb klienta,“ popisuje Franc.

Salesforce v hlavní roli

Hlavními zákazníky Rozárky budou v první fázi enterprise společnosti, které pro řízení obchodu, marketingu nebo například zákaznické péče využívají platformu Salesforce. 

„Salesforce hodně investuje do rozvoje AI a platformy, ale prioritně se věnuje hojněji využívaným jazykům. Právě na obohacení slovní zásoby o češtinu a další jazyky našeho regionu a dobrou uživatelskou zkušenost se zaměřujeme v našem řešení,“ dodává Jiří Mach, spoluzakladatel Enehana a holdingu Synequs.       Více informací najdete na rossie.ai.