V pondělí 9. září proběhl v prostorách Jazz Docku finálový večer soutěže IMPACT Czech Awards. Na 22. ročníku, který pro tento rok zvolil nejen novou vizuální identitu, ale také název, bylo oceněno celkem deset agentur a celá řada jejich spolupracovníků a klientů. Prvenství ze soutěže v podobě ceny Grand Prix si odnesla agentura Momentum Czech Republic za kampaň „I Love Důchod“ pro Komerční banku. Agenturou ročníku se stal Triad Advertising, Klientem ročníku L´Oreal Group. Všechny oceněné projekty se mohou ucházet o příčky nejvyšší, a to v evropské soutěži IMPACT Awards, kterou pořádá Evropská asociace komunikačních agentur (EACA).
Do konce června, kdy proběhla uzávěrka přihlášek, poslaly agentury desítky projektů, které usilovaly o ocenění nejvyšší. Celkem bylo v 12 kategoriích předáno sedm zlatých, 11 stříbrných a 11 bronzových medailí. Všichni výherci se mohou přihlásit se do evropského kola soutěže IMPACT Awards, která, jak na finálovém večeru zmínil Ondřej Gottwald, člen prezidia AKA a také člen výboru integrované komunikace EACA, přijímá přihlášky od 23. září do 3. listopadu 2024.
Úvodní slovo na finálovém večeru patřilo zástupci jednoho ze spolupořadatelů soutěže Tomáši Hájkovi, výkonnému řediteli ADMEZ, který říká: “Jsme rádi, že se v soutěži i mezi medailisty objevují firmy z různých oborů, ať již jde o finanční služby, rychloobrátkové zboží nebo třeba neziskový sektor. To činí soutěž pestrou“.
Ředitel soutěže Petr Šimek a také majitel agentury Wellen, která měla novou vizuální identitu na starosti, doplňuje: „Doufám, že si soutěž bude i do budoucna držet svou jasnou linku a zajímavých projektů bude přibývat.“
Předsedkyně soutěže Markéta Moreno dodává: “Je férové říct, že letos jsme měli o trochu méně přihlášek, než tomu bylo minulý rok. Myslím si ale, že je to dané trendem, který v marketingu všeobecně panuje. Všechno jde ve vlnách a my se teď, vzhledem k uplynulým rokům, teprve odrážíme. Každý ročník má své silné koně a i letos byly nádherné projekty. Už teď se těším na příští ročník, protože tam bude hodně zajímavých projektů, které se teprve letos otevřely.”
Nový název 22. ročníku soutěže IMPACT Czech Awards (původně IMC Czech Awards) nebyl zvolen náhodou. Odkazuje na evropskou soutěž IMPACT Awards a české výherce tím inspiruje utkat se se svým projektem se zahraničními kolegy na mezinárodním poli.
Jak již to tak bývá, kdo do soutěže přihlásí více prací, má větší šanci získat nějakou cenu. Letos nejvíce zabodovaly agentury Triad Advertising, McCann Prague, Momentum Czech Republic a Good Game. Kompletní přehled medailí najdete v přiložené tabulce.
———–
IMPACT Czech Awards (původní název IMC Czech Awards) je soutěž, která oceňuje to nejlepší z českého integrovaného marketingu, tedy kampaně, které nespoléhají primárně na televizi, ale zapojují další formy a prvky přímé komunikace. Porotci soutěže hledají jasnou relevantní strategii, svěží kreativní myšlenku, atraktivní profesionální provedení a prokazatelné výsledky. Soutěž, která byla (tehdy pod názvem Český direkt) založena v roce 2003, dává reklamním profesionálům i agenturám prostor porovnat své síly mezi sebou. Od roku 2010 ji spolupořádá asociace ADMEZ a Aktivační agentury AKA.