Praha, 25. února 2025 – Zájem o zasílání balíků mezi domácnostmi zažívá renesanci, balík posílá více než čtvrtina lidí. I při posílání balíčků hrají stále větší roli výdejní boxy. GLS nově nabízí mimo necelé tisícovky svých boxů toto jednoduché posílání nově i přes sdílené AlzaBoxy. Balíček s GLS lze tak poslat nejen s využitím kurýra, ale i přes téměř 5000 výdejních míst a boxů.
Zájem o posílání balíčků roste především u mladé generace. „Souvisí to s cirkulární ekonomikou, mladí lidé si zvykli poslat už nepotřebné zboží dál. Různé aplikace umožňující prodej již nepotřebných věcí jsou na vzestupu a mladí lidé se tak vracejí k posílání balíčků. Vnímáme rostoucí zájem nejen při využití kurýrů, ale především u výdejních boxů a míst. Naší výhodou je i to, že umožňujeme posílání i do zahraničí,“ vysvětluje ředitel GLS Česká republika Pavel Včela.
Podle podzimního průzkumu GLS více jak čtvrtina lidí (27 %) říká, že alespoň jednou ročně pošle balíček. U mladých do 26 let je to dokonce každý třetí.
GLS proto na rostoucí poptávku po odesílání balíčků reaguje dalším rozšířením sítě. Kromě využití kurýrů, vlastních výdejních míst a GLS Parcel Boxů lze nově balíčky posílat i prostřednictvím otevřené sítě všech sdílených AlzaBoxů. Zákazníci GLS tak mohou nyní svůj balíček podat na téměř 5000 místech po celé České republice.
„Poslání balíčku nikdy nebylo jednodušší, stačí využít náš portál pro drobné odesílatele e-balik.cz. V rámci aplikace e-balík si klient jednoduše vybere, jak chce zásilku poslat – jestli ji má vyzvednout kurýr nebo ji sám zanese na výdejní místo či vloží do boxu. V případě, že si vytiskne přepravní štítek, lze nově využít i jakéhokoli AlzaBoxu, kde si na obrazovce si vybere volbu „Odeslat“, balík naskenuje, a box mu otevře volnou schránku,“ doplnil Pavel Včela.
„Otevření sítě AlzaBoxů pro různé logistické partnery včetně GLS je dalším krokem k ještě větší dostupnosti a pohodlí pro zákazníky. Díky AlzaBoxům, které jsou dostupné 24/7 a je jich v Česku více než 2 300, mohou zákazníci nyní jednoduše odesílat své balíčky kdykoliv jim to vyhovuje,“ říká Jakub Krejčíř místopředseda představenstva Alzy.
Obliba posílání balíků mezi mladými je novým trendem, který je z velké části způsoben právě prodejem nepotřebného zboží i životním stylem více provázaným se zahraničím. Zatímco v generaci 45+ pošle alespoň jeden balíček jen 20 % lidí, u mladých do 26 let je to 33 %. Z toho 6 % připouští, že posílá zásilky právě do zahraničí (u starších jsou to jen 2 %).
O GLS Group
GLS Group je předním poskytovatelem mezinárodní balíkové přepravy. Společnost svým zákazníkům napříč 40 zeměmi poskytuje spolehlivé a kvalitní zásilkové služby doplněné o nákladní a expresní služby. Díky rozsáhlé mezinárodní síti a výborným znalostem lokálního trhu mohou zákazníci očekávat bezproblémové, flexibilní a osobní služby napříč Evropou i mimo ni. GLS rovněž působí prostřednictvím dceřiných společností, které má ve stoprocentním vlastnictví, také v Kanadě a na západním pobřeží USA. Síť GLS se skládá ze 120 ústředních a regionálních překladišť a z 1 600 dep, které využívají přibližně 37 000 dodávek a 6 500 nákladních vozů. GLS zaměstnává přibližně 23 000 lidí. V roce 2023/24 dosáhla společnost GLS rekordního obratu ve výši 5,6 miliard EUR a navzdory globálním výzvám doručila 905 milionů balíků.