Praha, 25. 03. 2025 – V březnové Monitorovací zprávě přinášíme rozsáhlý materiál reflektující agendu stížností na špatný příjem TV, jejichž počet se snižuje i díky tomu, že se daří eliminovat rušení sítěmi mobilních operátorů aplikací ochranných opatření. V již tradičním bilančním článku se ohlížíme za rokem 2024 z hlediska splněných úkolů a pro spotřebitele přinášíme návod, jak identifikovat původce obtěžujících nebo zlomyslných volání.
Úřad i v loňském roce přijímal stížnosti občanů či zastupitelů na špatný příjem TV. Cílem Úřadu je takové stížnosti maximálně zjednodušit, kromě přehledného a intuitivního formuláře jsou časté i telefonické hovory, díky kterým navedeme tazatele k okamžitému vyřešení závady. Za minulý rok počet stížností významně poklesl i díky tomu, že se daří eliminovat případy rušení mobilními sítěmi. Značné množství závad zůstává na straně diváka. Více na str. 1–4 Monitorovací zprávy.
V roce 2024 jsme se soustředili na podporu rozvoje sítí a služeb elektronických komunikací. Udělili jsme příděly rádiových kmitočtů dle výsledků aukce kmitočtů pro vysílací sítě zemského digitálního rozhlasového vysílání DAB. Spolupodíleli jsme se na novele zákona o elektronických komunikacích, která vejde v platnost v červenci roku 2025 a která přináší řadu pozitivních změn. Stanovili jsme opatření proti spoofingu a vyhodnotili jejich účinnost. Připravovali jsme se na roli Národního koordinátora digitálních agend. Více na str. 4–7 Monitorovací zprávy.
Obdrželi jste nevyžádaný nebo obtěžující hovor? Identifikace volajícího je možná, ale pouze prostřednictvím vašeho operátora a na náklady žadatele. Více na str. 9 Monitorovací zprávy.