Řada firem začala pod vlivem koronavirové krize plánovat zásadnější změny ve svých automobilových flotilách. Jejich cílem je co nejvíce zefektivnit provoz autoparku.
„Podnikové flotily projdou velmi razantní obměnou. Předpokládáme postupný návrat k nižším třídám vozidel, nástup alternativních pohonů, ale také rostoucí zájem o flexibilní pronájmy aut včetně jejich sdílení,“ říká Martin Brix, generální ředitel leasingové společnosti LeasePlan Česká republika, která se specializuje na financování a správu firemních autoparků.
Podle Martina Brixe ve firemních flotilách také porostou počty referentských neboli poolových vozidel, tedy automobilů, které nemají jednoho uživatele, ale zaměstnanci se o ně střídají podle potřeby. Logistika spojená s jejich přidělováním a údržbou je však velmi náročná.
V podnikových autoparcích se proto začínají prosazovat moderní nástroje na sdílení automobilů. LeasePlan nyní testuje vlastní carsharingové řešení. Základem je mobilní aplikace sloužící k rezervaci vozidel, ale i k jejich odemykání. Kolegové, kteří se o vůz střídají, tedy vůbec nemusejí přijít do osobního kontaktu, dokumenty od vozidla zanechávají v přihrádce před spolujezdcem. Stejně tak klíč od vozu, který před opuštěním auta připojí ke konektoru carsharingové jednotky. Vůz pak zamknou prostřednictvím svého mobilu. Vyzvednout i vrátit vozidlo je možné kdykoli během dne i noci.
Pomocí telefonu řidiči řeší také tankování. Aplikace jim zobrazí PIN k palivové kartě, kterou najdou rovněž v přihrádce před spolujezdcem. Při platbě pak zadají aktuální stav najetých kilometrů do platebního terminálu.
Služba LeasePlan CarSharing bude dostupná ve dvou verzích. Standardní varianta zahrnuje vedení elektronické knihy jízd i potřebné proškolení firemního fleet manažera, rozšířená verze Plus přidá běžnou údržbu vozu, řešení pojistných událostí, sezonní přezouvání pneumatik a také čtvrtletní kompletní mytí vozidla.
Náklady na službu budou součástí pravidelných měsíčních plateb za operativní leasing. Standardní verze vyjde měsíčně na 550 korun bez DPH, verze Plus na 1850 korun.
„Testovací provoz ukázal, že uživatelé služby oceňují především zásadní zjednodušení správy referentských automobilů a její zefektivnění. Díky digitalizaci celého procesu mají pod kontrolou veškeré náklady na vozy. Odpadá jim starost o jejich údržbu i čištění, ušetří za parkování,“ dodává Martin Brix.
LeasePlan je vedoucí společností na dvou velkých a rostoucích trzích: ve správě nových vozidel, pro kterou používá označení Car-as-a-Service, a v prodeji kvalitních tříletých až čtyřletých ojetých automobilů, které nabízí prostřednictvím online platformy CarNext.com. LeasePlan v rámci služby Car-as-a-Service nakupuje a financuje nová vozidla pro své zákazníky a poskytuje jim jejich kompletní správu s obvyklou dobou trvání smlouvy tři nebo čtyři roky. CarNext.com je celoevropská digitální platforma pro ojetá vozidla vysoké kvality. Vozy na ni dodává jak LeasePlan ze své evropské flotily, tak další partneři. LeasePlan má přes 55 let zkušeností. V současnosti má ve správě 1,9 milionu vozidel ve více než 30 zemích. Mise LeasePlanu je zprostředkovat auto kdykoli tak, aby se zákazníci mohli soustředit na svou budoucnost v souladu s firemním sloganem What’s next. LeasePlan Česká republika je součástí skupiny LeasePlan Corporation NV Group. Společnost vznikla v roce 1995 a je předním odborníkem na správu vozových parků v České republice. Více informací na: www.leaseplan.com.