Mailkit zákazníkům poskytuje data o doručitelnosti přímo od Seznamu a Googlu

Pro Mailkit byla a je doručitelnost zpráv vždy na prvním místě a tomutu tématu se věnujeme od počátku poskytování našich služeb před více než patnácti lety. Za tu dobu jsme byli přímými účastníky mnoha změn v oblasti zneužívání e-mailů, e-mailové doručitelnosti a technologií.

Jako jedni z prvních jsme začali u našich zákazníků vyžadovat nastavení SPF záznamů pro autorizaci zpráv odeslaných skrze naši platformu. Když Seznam před více než pěti lety oznámil, že bude u hromadné pošty vyžadovat DKIM, byli jsme již několik let připraveni a zprávy DKIMy podepisovali. Byli jsme první poskytovatel aktivně vyžadující implementaci DMARC u zákazníků a o důležitosti DMARC zorganizovali školení za přítomnosti spoluautora DMARC standardu.

Jako jedni z mála jsme od počátku vnímali doručitelnost jako klíčovou pro dlouhodobý úspěch naší služby, ale především e-mail marketingových aktivit našich klientů. Doručitelnost závisí na správném využití bezpečnostních technologií, jejichž implementace může být často složitá. 

Abychom našim klientům pomohli s jejich implementací, přinášíme v poslední aktualizaci systému novou sadu nástrojů pro monitoring doručitelnosti. Tato sada nástrojů přímo vychází z dat a znalostí, které využíváme pro zajištění maximální doručitelnosti zpráv našich zákazníků s cílem maximálně vizualizovat tato data.

Základním kamenem naší sady nástrojů je vyhodnocování reputace domén. Zde mají zákazníci na jednom místě přístup k datům o reputaci od Gmailu, Mail.ru a doménových blocklistů. Dále zde zákazníci najdou detailni informace o stížnostech příjemců napříč více než dvaceti poskytovateli e-mailových schránek.

Unikátní je pak graf zobrazující kvalitu dat importovaných do Mailkitu, který zobrazuje informace o počtu nežádoucích adresátů. Pro posouzení kvality se používá unikátní sada informací získaná mimo jiné provozem vlastní anti-spamové sítě. Zákazníci tak okamžitě mohou vidět počet identifikovaných spamových pastí, adres, které byly opuštěné, dočasných adres, ale i překlepů.

Tato data pak doplňují detailní statistiky o doručování zpráv, jejich filtrování, řazení do schránek (doručená/hromadná/spam) získaných přímo z dat od poskytovatelů schránek. Zákazník tak získává informace přímo od zdroje a nemusí sázet na zkušební schránky, kontrolu několika různých statistik, ale vše získává na jednom místě ve srovnatelných hodnotách.

Jak jsme již na začátku zmínili, jedním z klíčových prvků doručitelnosti je správná implementace technologií SPF, DKIM a DMARC. DMARC je technologií pro ochranu domény proti zneužití a umožňuje vlastníkům domén určit bezpečnostní pravidla pro e-mailové zprávy z jejich domény. DMARC reporting pak umožňuje odhalit mezery v e-mailové autentifikaci a velice efektivně sledovat zpracování zpráv ze strany přijímacích serverů.

Přimo v rozhraní Mailkit lze nově nalézt kompletní DMARC statistiky a zákazníci nemusí na zpracování DMARC reportů pořizovat samostatné nástroje. Naopak integrace všech těchto nástrojů v jednom rozhraní umožní klientům získat zcela nový pohled na to, co může ovlivňovat jejich doručitelnost.

Nové reporty doručitelnosti budou po dobu testování k dispozici všem zákazníkům zcela zdarma. Některé statistiky jsou však podmíněné zpřístupněním konkrétních dat, např. Google Postmaster Tools, nebo nastavením zasílání DMARC reportů na reportovací adresu Mailkitu. Pokud máte zájem o vyzkoušení všech možností, kontaktujte naši zákaznickou podporu a pomůžeme vám vše potřebné nastavit.

O společnosti Mailkit s.r.o.

Společnost Mailkit byla založena v roce 2005 a stala se jednou z předních českých firem poskytujících řešení pro e-mailový marketing a marketingovou automatizaci. Cílem společnosti Mailkit je vytvářet taková řešení, která zajistí maximální možnou míru doručení zpráv a zároveň nabídne profesionální technické zázemí, pokročilé možnosti tvorby e-mailových zpráv a jejich automatizace, včetně i napojení na firemní informační systémy.

Mailkit zajišťuje e-mail marketingové služby například pro Škoda Auto, Notino.cz, A3 sport, společnosti Baťa a Pet Center a řadu marketingových agentur jako např. Etnetera Activate, LHMS, Wunderman Thompson či Copy General.

Mailkit je členem mnoha oborových organizací, které svou činností přispívají ke zvyšování úrovně e-mail marketingových služeb. Je aktivním členem organizace M3AAWG věnující se boji se všemi formami zneužívání internetu, dále aliancí odesílatelů CSA (Certified Senders Alliance) a Signal Spam i E-mail Experience Council, jež je oborovou odnoží největší marketingové asociace na světě DMA. Mailkit stál u zrodu iniciativy Dobryemail.cz, která se snaží šířit povědomí o pravidlech e-mailingu realizovaného správným způsobem.